37.den - Hoi An,My Son


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 13th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

Vcera mi David dost rozpraval mimo ineho o Keni.Vraj je to tam super.Len treba tam niekoho poznat,kto vam vybavi domacu karticku na vstupy do narodnych parkov.Domaci to maju za pakatel,turisti platie nehorazne prachy.Teraz ide pozriet jednu ucitelku anglictiny kusok od halong bay,presne miesto som uz zabudol.Tato ucitelka ide vzdy na par mesiacov po inej krajine a tam vyucuje,Prakticky cestuje zadarmo,bo to co zarobi v krajine kde je aj tam minie na zivot.

Inak az vo vietname zistujem ,ze moja neznalost jazyka je fakt problem.Sa nemozem poriadne ani s nikym porozpravat.V cine to bolo v pohode,bo tam vedeli tak ako ja a boli stastni,ze sa sa mozu s niekym porozpravat ale tu je aj dost belochov a ak sa neviesd poriadne rozpravat tak sa pri tebe ludia moc dlho nezdrzuju.

Vcera david este kecal pri pive s novozelandanom o tom ako oslavuju koniec skoly.Vsetci sa riadne ozeru.Cez traktar im leju do huby pivo alebo sutazia v piti 10 na 10.t.j. 10 piv zapijat tvrdym.Jaj musim sa uz zacat ucit tu anglictinu,bo rozumiet rozumiem ale neviem hovorit.

Rano som sa zobudil uz o 6/00,budik bol na 7/15,prevaloval som sa v posteli,umyl zuby,pobalil a isel s davidom na recepciu odhlasit sa.David si odo mna este pozical male noznicky na nechty.Batoh som nechal v hoteli a cakal na pick up na My Son.

Dosol chlapik v klobuku ,na pohlad macher,tak uz som v duchu nadaval co to bude zac.Rozlucil som sa s Davidom a siel som s chlapikom.Presli sme par metrov k dalsiemu hotelu.Tu nas mal vyzdvihnut bus.Zachvilu dosiel.Zas sme obehlai cele mesto az sa bus uplne zaplnil.Sadla si vedla mna volaka ryza.Ale celu cestu spala.Micheale Jackson,sprievodca v klobuku nam zacal rozpravat rozne vtipy zapletene do prednasky o MY Son.Mame sa zacat ucit vietnamstinu,bo zachvilu to bude celosvetovy jazyk a vietnam prezyvaju drak azie,bo na najlepsiu rozvijajucu sa ekonomiku.,cina moze len zavidiet.Proste fajn vtipny chlapik,avsak bolo citit,ze nema rad amikov.furt spominal ako jeho zem zlikvidovali.Vdaka nemu cesta ubehla velmi rychlo.Furt volaco rozpraval.

Pred My Son klasicka shoping zastavka.Aspon som vyprazdnil mechur.Z Hoi An sme vyrazili cca 8/20 a do My Son sme prisli okolo 10/00.V buse MJ vyzbieral vstupne.Inak aj tu je asi dvojite vstupne,bo pocital vietnamcov v buse a to hlasil na pokladni.Uz ma fakt seru s tyma cenami.

My Son neni az take velke ale ja fakt zaujimave.Na prvu skupinu chramov som siel s nasou grupov.Nastastie to tam nebolo prepchate.MJ dalej pokracoval vo vyklade ale to som sa ja uz odpojil a siel si vsetko v klude pofotit a hlavne najst kesku.Tu som nasiel asi na 5x,blblo mi gps,raz ma to posielalo tam potom zas hentam.Bol som len druhy nalezca,parada.Potom som sa presunul k dalsiemu bodu chrtamov.Nikde nikto,parada,zasa bezproblemov fotenie,tu som pockal nasu skupinu a siel s k nalezisku G,to je ale zavrete,bo to tam rekonstruuju,ale i tak som preskocil maly drot co bol natiahnuty a siel tam.pofotil a v tom ma zbadali archeologovia a poslali prec.Ked to dokokncia bude to parada.Inak vraj vacsinu chramov zlikvidovali amici pocas vojny.Pri E a F nalezisku som opat pockal nasich.Spolu s nimi som sa presunul ku K,to je len jedna stavba a hotovo,boli sme nakonci.Trvalo to cca 90min.Stoji to za to zhliadnut ruiny v dzungli.No dzunglu by som to ani nenazval je to skor taky les.Stratit sa tam neda,su vsade spravene chodniky a znacenie.

Cestou nazada sa nasa skupina rozdelila.Tesne pred hoi an isli niektory na lodku.Ja som isiel nazad busom.Ten nas vysadil v centre.Hned som zacal patrat po novom ubytku.Bo David uz bol na ceste do hanoia a platit 12usd za izbu nebudem. Najskor som nasiel za 10usd,potom za 9 a nakoniec za 8usd.Hotel je cca 500m od severnej bus stanice. Aspon to budem mat zajtra blizsie ked pojdem na vlak do danangu.Cesta by ma mala stat 20kD,v hoteli mi ponukli za 80kd resp za 12USD priamo na vlakovu stanicu,blazni.Na wikitravel som cital,ze budu robit problemy v buse ked pojdem na tu miestnu dopravu.Vraj pytaju 2x tolko a mototaxi robia problemy pri nastupovany do busu.Sak uvidime,nozik si dam radsej do vacku.

Po ubytovani som siel obhliadnut bus stanicu.Akurat odchadzal jeden bus do dannagu.dalsi tam cakal kym sa naplni.V okoli sami mototaxi v modrych koseliach s vysackami na krku.Odchody busov nemaju nikde napisane,bol som tam cca o 14/30 tak zajtra tam pojdem o 14/00 a uvidime.Recepcna mi moc nepomohla ani cenu busu mi nepovedal a to som jej ukazoval fotku z busu,bolo tam viac sum.Vraj ona tomu nerozumie,hovno je to jedna banda vietnamska,k muru a postrilat.

Z bus stanice som sa vybral oznackovat dalsi stadion.Akurat tu miestne druzstva hrali zapasy.taka interliga, 6 na 6 na 1/4 ihriska.Kukol som si jeden zapas a siel do mesta.To som mal zachvilu prejdene.fakt je malicke,stvorene pre romanticke pary.Zumak kde si?Pripadalo mi to ako niekde v stredomori az na tych mototaxi a riksakov.Pokupil som par suvenirov po tazkom zjednavani aj tak viem,ze na mne zarobili.Najkor ponukala jednu magnetku za 50kD,nakoniec som ich za tu sumu dostal 3ks. a to sa tvarila ako prerobila.dalsie veci takisto,male zrkadlo najskor zo 60kD na 50kD za dve a ostatne veci tiez.Este som kupil volake tricka.Skoda,ze nemam viac priestrou bolo to tu fakt lacne.A v saigone je to este lacnejsie ale nechcem si to nechavat na poslednu chvilu ako v cine.

Na hoteli som sa dostal k pc,klavesnica z roku nula a mys maju nastavenu len na jeden klik.Som im to radsej neprestavoval.Zalohoval som foto na HDD,ktore zrazu funguje.Pomazal par fotiek z fotaku ale furt je malo miesta.Uz nech domov dojdu dvd s fotkami.

Jasne,ze krava recepcna mi ziadnu lokal restiku neodporucila.Posielal ma do najdrahsej.Tak som kruzil po okoli a zapadol na malu stolicku.Dal som si ryzovu placku,nudle,susene ryby.Bolo to trochu pikantne ale fajn.Susedia ma este ponukli 3 kuskami ryby,tepla susena ryba.To bolo tiez super.To prve jedlo sa vola muctron a druhe banh kep.Platil som 35kD.Dobre na mna zaryzovali.Som si vsimol,ze domaci platil len 20kDNo ale co som mal uz robit,ked som sa dohodol na takuto cenu.A to ma este mlady vietnamec uistoval,ze to je tu lacne,tak reku ok,chalan zo skoly co tu je len spriatelkou,kurva dobre vedel,ze to stoji 20kD a povedal,ze to stoji 30kD.Nech som uz prec z tejto zasranej krajiny.Ale zas treba uznat ,ze som sa z toho riadne najedol a ostal v soku ked ma susedia ponukli zo svojho jedla.

Zajtra mam v plane kuknut plaz a ist na bus do danangu a odtial vlakom do nha tranag,plaz je cca 5km,tak pohodova prechadzka ma caka.

naklady

vstup My son - 60kD
ubytko hoi phu - 155kD
nudlova polievka - 25kD
zapeceny baban - 10kD
buchta s bananom - 10kD
suveniry - 240kD
voda 1.5l - 10kD
voda 1.5l - 8.5kD
vecera muc tron - 35kD + zdarma test banh kep

fotky

http://min.us/mbpJ4PzprE8nid

Advertisement



Tot: 0.045s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0226s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb