38.den - Hoi An,plaz - presun do Danangu


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 14th 2012
Published: March 22nd 2013
Edit Blog Post

Rano nebola elektrika a ako som neskor zistil tak asi v 1/2 mesta.Vyhodil som nepotrebne listy z LP co som si doma vytlacil a siel na recepciu odlozit batoh.

Na plaz som vystartoval okolo 8/30.Po ceste kupil bagetu.predrazenu asi som este spal ked som nezjednaval a myslel si,ze som v europe.Musim si to zapamatat furt zjednavat.Cesta na plaz mala byt okolo 5km,zmakol som to pohodovym tempom za hodinu.Slnko moc este nepieklo ale posledne 3km uz riadne pripekalo.Cestou som stretal rozne skupinky belochov na bicykli resp.motorkarov.Dokonca som v jeden skole videl aj sutaz v skoku do vysky,hned som si spomenul na moje skolske casi.Divne je ist aj tak v nedelu do skoly.

Po opusteny centra,boli vidiet rozne policka,resp.rybarske jazierka. Nadhera. Konecne som dorazil na plaz. Je cela pieskova a dost velka. Klasika cesta,palmy,piesok,more. Boli dost velke vlny. Vo vode boli len biely,niektory plavali iny sa len hadzali do vln,jaj hned by som sa pridal ale koleno este neni zahojene. Piesok bol cisty,ziadne odpadky a ani morsky sajrajt. More nebolo priezracne asi take ako na severe talianska,juj ale hodil by som sa tam.Prechadzal som sa po plazi a omacal si nohy.Chcel som si prenajat lehatko na 2 hodiny ale pytali 5USD,to je moc ,tak som sa zlozil na skalu a chvilu oddychoval. Dalo sa ist este aj dalej ale boli tam skaly a uz to zaplavovala voda,tak som sa pobral nazad.Tu ma oslovila nadhanacka ci chem lehatko,cena za hodinu 20kD.Lezal som tam nakoniec hodinu a pol.Nekontrolovali to.

Vsetky nadhanacky boli komplet oblecene,sirak,kapucna,nahubok,dlha bunda,dlhe nohavice,rukavice,ponozky a slapky.By som sa v tom uvaril. Chvilu som driemal a potom sledoval more.Ludia sa kupali ,oddychovali na lehatku,citali knihy. Som lutoval,ze som si zo sebou nezobral aj ja knihu. Skoda,zranenie,planoval som tu byt 3 dni z toho 2 na plazi. Cas hlasil prave poludnie. Pobral som sa nazad.

Zastavil sa este na obed v miestnej stolickovej restike.Najskor 40kD,dal som to na 25kD a hotovo.Potom som ocul jak sa na tom tie kravy smiali.Po jedle som sa pobral do mesta.Zas pocujem smiech.Bodaj by vam ten stanok do rana zhorel. Clovek je na nich mily,pozdravy a podakuje v ich jazyku a aj tak si z neho robia srandu.Cestou som videl dve svatby,teda len pocul,bo bola zavreta brana. Slnko pieklo,na osviezenie som si dal nanuk.

Na hotel som dosiel 13/00,pomahal som startovat centralu ale furt im to po par minutach zdochynalo.Isiel som na WC,jasne bez svetla,dvere otvorene do chodby,tak som sa na to vysral,bo furt volado chodil okolo a pobral sa na bus stanicu.

Bus tam uz stal,vyrazili sme o 14/00 a v danangu bol o 15/00,vlak mi ide az 21/56.Ale radsej som siel skor,bo recepcna strasila,ze poobede moc busov nechodi.V buse sou s listkom na tabuli,ktoru zakrili s bundou bola cena 18kD a 6 kD batozina.Davam mu 24kD on ukazuje 50kD.Dotahujeme sa,otvaram penazenku,ta prazdne,teda mal som tam este 10kD.Ukazuje mi aby som vystupil ak nedam 50kD,to sme uz opustili mesto.Ukazujem zas penazenku,ze viac nemam,furt melie svoje.nakoniec berie 30kD.Tak som prerobil ak by pocitali aj batozinu asi 6kD.Cele prachy si asi aj tak strcil do vacku.

Bus sa po ceste riadne zaplni.Zapinam GPS aby som vystupil pri vlakovej stanici,bo z bus stanice to je cca 5km,podla LP.Vyskakujem 500m pred stanicou.Hladam supermarket a ATM.Nikde nic.Tak vyberiem peniaze az NHA Trangu.Len nevim kolko.3 mil by mi mali stacit.

Jaj este furt mam nervi na toho hajzla z busu.Mal som chut ho vykopnut z dveri,bo stal furt pri otvorenych dverach.Danang je v porovnani s Hoi an velkomesto.Stavia sa tu vo velkom.Vlakova stanica opat velka ale cakaren mini,teda dve casti cakarne,jedna s klimou a druha bez,ta prva sa otvara len pred prichodom vlaku inak je zavreta.

Pred stanicou je pekna parna lokomotiva a huf taxikov.V obchode som chcel kupit vodu,debil mi ju nepredal.tak som presol cez ulicu a tam kupil.Blizko robia bagety,tak tam asi skoncim na veceri.Jaj hadam sa vo vlaku neposeriem bo mam hnacku.Na cestu mam len snickers a chipsy.Ha na izbe som mal mravcov,napadli moje anticoli,bo sa mi rozbalili,takze som i ne prisiel.Chvalabohu mna v noci nenapadli.Dochadzaju mi listy v denniku,zachvilku to budem museit doplnit zo zasob.A je to tu padam na zachod,prvy spoplatneny od mojej cesty.Turecky zachod co sa splachuje rucne.t.j. naberie sa voda z kybla a vyleje sa to do hajzla.je tam taka miska v tom kybli.Toto bola moja premiera.jasne,ze miska je potopena vo vode v kybli,davam na ruku sacik a vyberam a splachujem.Toto opakujem 5x a hotovo.zas som lahsi.

Slnko uz zaslo,idem do mesta,pytam sa hajzel baby ci si tam mozem nechat batozinu,vraj za 20kD. Srat ju,berem bagel a idem k stadionu co je nedaleko. Po ceste minam nemocnicu,vonku je kopa ludi,uf fakt dobre ,ze ma mototaxi v hue zobral na sukromnu kliniku.Inak nevie ako by to dopadlo v statnej. Pri stadione je aj neaky chram,prvy s otocenym hakovym krizom co vidim. Stadion je pozatvarany,obieham ho ale nikde sa neda dostat na plochu. Vratnik ma posiela do vstupu pre hracov.Idem tam a cez mrezu obdivujem giganticky stary stadion.Na dvere od wc lepim nalepku a padim von,Este nakukam cez bocnu branu.Jeden chalan navolakoho vola,bohuzial fakt sa neda dostat dnu.

Popri stadionu z jednej strany boli same stanky s jedlom na mini stolickach ale tam sa uz nebudem vracat,vidim to na nudlovu polievku.Predavacka nikde,po 5.min prisla,pytam sa na cenu,ukazujem prstami,bud nechape alebo uz konci,bo hovori NO.Tak nist idem bocnou ulickou ku stanici,zbadal som super vyzerajuce jedlo.Slize,zelenina a 2 platky masa. Cena len 15kD.Prvy clovek co ma nechcel odrbat,bo miestny platili tak isto.Jedlo sa vola bun thit noong.fakt to odporucam.Som uplne full.

Idem na stanicu,uz je tma.Skladam batoh na lavicku a idem sa vystverat na lokomotivu.Zaujimava ale nie zas tolko aby sa liezlo hore.na rendeze v ba to bolo lepsie.Deti si tu s otcom kopu loptu,chvilu ich sledujem a potom idem pisat dennik.ma napadlo ako som isiel k stadionu maly hajzle ma pozdravi hello a potom zacal spievat fuck you,fuck you,nemalo to ani 6 rokov hadam.A je to tu,Maly ma zavolal si kopat s nim loptu.Prichadzaju dalsie deti,uz je ich tu vela,sadam na lavicku,ucim ich nadavky oni zas mna.ani jednu som si nezapamatal.

Uz su moc doterny,balim sa a idem na stanicu.Este 3 hodiny.neni tu klima,ale von uz nejdem,bo soplaci si tam furt volaco suskali,ktovie ci ma nechceli ozbijat.Tu clovek nikdy nevie.V cakarni bolo dost ludi,nakoniec pustili aj klimu.Cital som Poga.jeden amik tu rozbil vitrinu na zemi,ale nikomu sa nic nestalo.sa oprel o sklo a to puklo.

A je tu vlak,V kupe mam 2 holandaky a jednu vietnamku.Rozdiel medzi soft a hard je len v pocte ludi v kupe 4 vs 6.Holandanky nemali nachystane postele tak cakali na obsluhu. Si mysleli,ze im vymenia pradlo,oni im ho len urovnali a bolo hotovo. Zrejme ciste veci dvaju len na zaciatku vlaku,ptom to len urovnavaju,takze spite po druhych ludoch. Spanok som mal pohodovy iba problem bol zaspat.

naklady

ubytko - 168kD
voda 1.5l - 8kD
lehatkot na plazi 1.5 hod - 20kD
nanuk - 20kD
obed,ryza,maso,zelenina,vajco - 25kD
voda 1.5l - 7kD
miestny bus hoi an - danang - 30kD
bageta - 20kD
zachod na stanici - 2kD
bun thit nuong - 15kD

fotky

http://min.us/mbpJ4PzprE8nid
http://min.us/mb0OZRqIAlBl8y

Advertisement



Tot: 0.414s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0404s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb