27.den - Ninh Binh


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Ninh Binh
October 3rd 2012
Published: March 21st 2013
Edit Blog Post

Rano v pohode vstavam,balim sa,berem skuter a ide sa.Recepcny mi ukazuje ako sa to startuje,neni to vobec zlozite aj jazda je v pohodicke.Premavka neni husta.Idem tankovat,prichadzam na pumpu,hned ide ku mne pumparka a tankuje mi,kazem jej doplna,cca 5l za 105kD.Nejde mi to nastartovat,klucik sa mi neda potocit,ochotna pumparka mi to startuje.Uz mi nic nebrani k tomu aby som mohol vyrazit.

Len tak jazdim,chcem sa dostat do Tam Com,ale nedari sa.Zistujem,ze so minul odbocku o 5km,vraciam sa spat ale i tak to nenachadzam,idem po polnej cesticke,parada,vsade same ryzove policka a pracujuci ludia,po ceste minam jednu dedinku,su tu samy kamenari,vyrabaju rozne veci z kamena,od soch az po altanky.Nadhera.Dostavam sa zazrakom do Tam Com,ale neviem kde poziciavaju lodky,vidim uz len konecny pristav,tak nic ,vozim sa dalej po okoli,idem popri rieke,ktoru lemuju vysoke sklay ako v yangshuo v cine,nadherna krajina.Prichadzam k neakemu chramu,otacam to a idem spat.Po ceste mi vypadol klucik zo zapalovania,vraciam sa a davam si ho do vrecka radsej.Otacam sa,moc stlacam plyn a na kamenoch dostavam smyk,padam,noha odreta,koleno roztrhnute,skuter v pohode,ani skrabanec.Rychlo vytahujem vodu a cistim si to.Uz je to zle,ale sak hadam sa to do rana zlepsi.Po ceste este raz zastavujem a opat si to cistim..mam tam reznu ranu asi 5cm velku a 3mm hlboku.

No nic jazdim dalej aj s tym,ma to neboli.Ale uz sa vyhybam polnym zaprasenym cestam,idem po asfaltke,premavka skoro nulova,dostavam sa k dalsiemu chramu,fotim ho len zvonka obdalec su lodky ale uz som zraneny tak nic.Idem dalsich cca 10km,som pri velkej pagode,parada.Pri pitnej pauze sa pri mne zastavuju dvaja vietnamci ci som o.k.jasne,ze som.Uz som vyhladol,kukam na gps a planujem cestu domov.

Po ceste narazam na miestnu restiku.davam si klasicke vietnamske jedlo,nudlovu polievku.Po zjedeny sa pytam ci nemaju obvaz.Majitelka kruti hlavou ale posiela synatora kupit.Ten prichadza,zabudol ale kupit dezinfenkiu tak ide zas.Majitelka mi to vycistila,posipala neakou ciernou zmesou co rozdrvila a obviazal.Som uplne v soku,nic za to nechce,iba aby som zaplatil jedlo a obvaz.Prva dobra skusenost s vietnamcami.Jej deti beru moj fotak a trochu to dokumentuju,samozrejme,nesmie chybat spolocne foto.Prichadzam do mesta,este mam asi polku rezervy,tak sa vozim po meste.V sedle som uz asi 6 hodin,niekde idem len 5km/hod ale na rovinke aj 60km/hod,samozrejme,ze mam helmu,ta je tu povinna.Po ceste som videl aj policajtov ale nejavili o mna zaujem.Skoda zranenia,mohol to byt super den,ale nabuduce aspon uz viem,co nemam robit.Odstavujem skuter,nechavam im tam asi 1/4 rezevy,idem do sprchy,bo som cely zapraseny,niektore useky cesty boli dost prasne,vymienam obvaz.Krvaca mi to,potrhal som si chrasty.Sama smola sa na mna v poslednej dobe lepi,sd karta sa mi zavirila ale zrejme nic vazne,zatial funguje,nemam to dat kde skontrolovat,uz mam len 10 fotiek,mazem par videii a hned mi naskakuje 350 fotiek.

Hodinu som sa este poflakoval na hotely,potom som sa isiel najest,taktiez hodinka,dostal som gratis banan a par orieskov.Do odchodu vlaku ostava este 5 hodin.Sedel som vonku na stanici a cital knihu.Cakaren bola plna ,vsetci cakali na vlak do hanoia.V cakarni je aj tv,takze si mozte naladit program aky chcete.To je velmi dobry napad,len skoda,ze davali same chmuliny,usa filmy s vietnamskymi titulkami.Konecne pustili volaco dobre,swat,lenze po polhodine dochadza vietnamka a prepina to na vietnamsku telenovelu.

Vlak meska 30 minut.nastupovali samy biely,vsetci mali soft sleeper,ja hard sleeper,vrchne lozko.10 min pred prichodm vlaku otvoritli dvere k nastupistu,take ako v seredi.Tu nas vypravca usmernuje,kam sa mame postavit.Po zastaveni vlaku vyskakuje obsluha a naviguje nas.V mojom kupe je 6 posteli,na 2 boli vietnamci.Hned som zaujal svoje,najvrchnejsie.Strasne malo miesta nad hlavou,len asi 20cm od plafona.Batoh sa mi nezmestil do odkladacieho priestoru,tak ho mam na posteli,to tiez dost zmensilo moj priestor.Spal som vzdy 2 hodiny a potom sa zobudil na par minut a zas zaspal na dve hodiny,takto to islo az do 7/00,potom som sa premiestnil na spodne lozko.

naklady

ubytko - 60kD
benzin do skutru - 105kD
obed,nudlova polievka + osetrenie,obaz a dezinfekcia - 34kD
vecera + pivo - 80kD

fotky

http://min.us/mbjMhiYIs300sS

Advertisement



Tot: 0.654s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.3802s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb