28.den - Hue


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam
October 4th 2012
Published: March 21st 2013
Edit Blog Post

Nad ranom som hodil batoh na vedlajsiu postel,velka chyba,otvorilo sa mi pri tom sprchove mydlo a vytieklo do batohu.chvalabohu to zasiahlo len hyg.potreby,pyzamo a samozrejem vrch batohu.Zachod vo vlaku je turecky,nastastie ho vyuzivam len na curanie,to druhe si vo vlaku neviem predstavit.Inak je cisty.Na stanici v ninh binh som bol tez otestovat zachod,takztiez turecky ale neskutocne spinavy,uplny horor.

Rano si opat prevazujem obvaz,v ramci moznosti to aj cistim.Boli to ak dlhsie chodim,no dlhsie,na zachod a nazad cca 20m.V hue kvoli tomu asi ostanem o dva dni dlhsie,nech sa to zahoji.je 7/30 o 11/00 by sme mali dorazit do hue.Spi tu jeden sprievodca inak v kupe neni nikto,aj ten potom odchadza,takze je to cele len moje.Je tu fajn klima.Skoda,ze v ulicke su neni sedacky,ale neva som natiahnuty na spodnej posteli.Cinske vlaky su podla mna lepsie,ako v pohodli,tak v cistote a samozrejme aj v personale.Do saigonu si ale radsej po skusenosti s hard sleep kupim soft sleep,cena nema byt moc rozdielna,par dolacov hore.

Vlakova stanica v hue je mala,take ako u nas,dost osarpana.Stratil som listok z vlaku,hadam ma po vystupeni nebudu opat kontrolovat,v cine to robili.nastastie ma nekontroluju.Hned ma obkolesuju nadhanaci do hotelov.Ignorujem ich a idem podla mapky.Po chvili ma zastavuje dalsi nadhanac,cena za izbu 8USD + odvoz do hotela,noha boli tak to berem,8USD bolo moje maximum a ako som tak pozeral,je to normalna cena,mozno niekde sa da za 7USD,ale so zranenim sa to zle hlada.Som ubytovany az na 3 poschodi,je tu jedna dvojpostel a jedna normalna.Samozrejme je tu sprcha, zachod a hlavne klima.len klimu spustaju z recepcie,to je nevyhoda.TV vyzera dost staro ale i tak sa ho nechystam pozerat.Inak sprcha,je parada,bo je to prakticky vana.

Posielam domov foto mojho zranenia,mam ist do nemocnice.Berem z recepcie pas,vsetky prachy co mam a idem.Zastavuje pri mne mototaxi.Hovorim mu hospital,on jasne jasne,po 2 minutach sa ma pyta,kamze kam,sak hospital,doctor.Uz chape.Privaza ma na sukromnu kliniku.Hned sa ma ujimaju a beru ma dozadu,Lahinam si na postel,davam dole topanky a ide sa na to.Cistia mi ranu,boli to,vyberaju odtial seliaky bordel.Lezim oci zakryte s rukami a obcas zaskuvinam.Furt mi volaco hovoria,ale fakt neviem,co,boli to,sadisty.Po vycisteny mi oznamuju cenu.Suhlasim,sak co ine mi ostava.Konecne mi to umrtvuju,nastava sitie,kolko mam stehov neviem,bo furt mam zatlacene oci s rukami.Konecne hotovo.Prelepiuju mi to,cakam na ucet asi 30min.Mototaxi uz je nervozny.Platim 33USD za osetrenie a 22USD za tabletky.Tich mi dali fakt dost,dve velke,dve male a sumak.O tyzden mam ist na vybratie stehov.Mototaxi uz je nastartovany,odvaza ma do hotela,nevi to najst,taky debil to je,chce 100kD,dohoda bola 40kD za cestu,davam mu 84kD aj za cakanie.Musim ho pochvalit vybral dobru kliniku,mozno keby idem do statnej bol by problem,Tu presne vedeli co maju robit,aj papiere pre poistovnu mi dali.Hadam mi to preplatie

.Zajtra by mi mali vymenit izbu za spodnu,aspon nebudem musiet slapat tolko schodov.Volam do opoistovne,davam cislo hotela nech mi zavolaju.Neda sa im dovolat,tak to riesim cez svoj telefon,cca 9 minut hovoru za 20euro,parada.Posielam im vsetky papiere co chceli mailom,poobede davaju vediet,ze vsetko je ok a preplatia mi to.Mam zaslat originaly do allianzu,ha len to bude problem,bo vietnamska posta je nespolahliva.Ked pojdem na kontrolu vypytam si duplikaty,a tie poslem.originaly si necham a ak by to nedoslo poslem to az z domu.

Inak klinika bola fajnova,lepsie nez uz nas statne nemocnice,personal tez pohody.Ziadne zaostale stredisko.Som sa bal co to bude za dieru ale fakt som bol ohromeny.Ako mi to robili tak hadam cely personal sa bol na mna kuknut..

Teraz budem v hoteli trcat tyzden,nevim co tu tolko budem robit,ked nemozem poriadne chodit,maximalne idem na jedlo a zas do izby.Dobre ,ze som mal na vietnam rezervu 6 dni,tie akurat vyuzijem bohuzial lezanim tu.

Na izbe konecne cistim veci,vsetko v hyg.taske mam od mydla.Vrch pyzama je komplet,ten ale vyhodim bo je aj tak roztrhany.Pouzijem ho este na ocistenie topanok,hlavne turisticke su dost spinave.Stuple do usi su v hajzli,uplne premocene,ah jaj.Este sa mi pokazil aj zips na ladvinke,ale podarilo sa mi to opravit.

Dnes ako som isiel jest skusal na mna vietnamec scam.Zastavil stary panko,ze je ucitel,ma par drobnych eur co ostalo jeho dcere ked bola v europe,ci mu ich zamenim za dongy.No to vis debil stary,eura si dostal od turistov ked si im hovoril,ze zbieras mince a cul to skusas na dalsich aby ti to zamenili.Naser si.

Obed mam zas nudlovu polievku.Vsade je to tu vsetko drahe,mozno o par blokov nie,ale tam nemam vydrz ist.Ceny su za jedlo ako u nas aj porcie take iste.Po veceri,ked som si dal zas polievku a 3 mini langosove tycinky,tie boli super si davam tabletky,2ks velkych,2ks malych a sumak.

naklady

obed nudlova polievka - 35kD
mototaxi,nemocnica a spat - 84kD
voda 1.5l - 10kD
nemocnica - 1 045 000 D
vecera,nudlova polievka masa,3ks langosovych tyciniek - 41kD

fotky

http://min.us/mTeEYttTNtOB9

Advertisement



Tot: 0.971s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.4255s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb