165.den - presun do hualien


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan
July 12th 2018
Published: July 14th 2018
Edit Blog Post

Budicke o 6.00

Obe baby uz boli na odchode. Dlhorocna viezla nz na stanicu do taitungu odkial jej ide vlak do taipei.

Podliezam roletu, sadam na stroj.

Ranajkove restiky este pozatvarane ale i tak si robim asi po kilometri zastavku.

Zacina poprchat. Davam na seba prsiplast s kratkym rukavom (vyfasoval som ho este na borneu), na batoh navliekam plast a ide sa.

Dazd silnie, tym padom spomalujem. Podla google maps by to mali byt zhruba 3hod.

Nebyt dazdu cesta by bola genialna. Ide sa popri pobrezi.

Asi po hodine prichadzam k Sanxiantai.

Vybera sa parkovne ale takto skoro tu este nik neni (7.30).

Stroj parkujem pod pristrekom a za mierneho dazda smer ostrovcek, ktory je spojeny s pevninou zaujimavym polooblukovym mostom.

Je tu aj fajn plaz s altankom.

Na moste stupam, klesam asi 5x a uz som na perfektom mini ostrove.

Hned ako na nho vstupujem prestava prsat. Fotky vsak nebudu, mobil som nechal v skutri. Fakt skoda, bo ostrovcek uplne paradny.

Najskor idem po vyvysenom drevenom chodniku, okolo pekny kopec, rozburene more a sama zelen.

Pri poslednej velkej skale je koniec pohodlneho chodniku avsak skala sa da obist prirodnym chodnikom popri mori.

V slapkach neodporucam, tu je uz pekna divocina.

Po skalach sa dostavam k rozcestniku, majak alebo jaskyna.

Obiehaju ma rybari.

Stveram sa k majaku po dost strmych schodoch. Vyhlad ok ale ak by bolo lepsie pocasie bolo by to genialne.

Nazad po schodoch k rozcestniku a smer velka jaskyna do ktorej sa ide uz vybetonovanym chodnikom.

No dostavam sa iba pokial dosahuje denne svelto. Dalej je tma a ja nemam ziadne svetlo.

Nazad cestounecestou, po fajn moste k parkovisku.

Tu uz zacina pobehovat upratovacia cata a prichadzaju aj prvy navstevnici.

Na tento ostrov sa oplati ist na vychod slnka, fotky musia byt genialne.

Zastavka v blizkom malom pristavnom mestecku. Kde fakt nist neni len vyhlad na ostrov.

Napojenie na hlavny tah tak smer hualien kde sa opat spusta dazd.

Tentoraz dost silny, obieham partiu cyklistov a parkujem na ranajky do 711. Som myslel, ze tento retazec je na kazdom kroku ale na vychodnom pobrezi to neplati.

Davam onicom kapucino a sendvic.

Nemohol som najst smetiak tak predavacka bere moje smeti z ruk a odnasa ich do smetiaka.

Predavacka mala modre kontaktne sosovky. Pri sikmackach mi to pride ozaj divne az strasidelne. Mi pripadaju ako roboti.

Si spominam na larinu z barci, ta tez mala modre oci, brrrr normalne mi to nahanalo hrozu.

Niektore sikmacky su tu odfarbene na blond ale fakt len par kusov. To tez moc vabivo nevyzera.

Pri odchode z ranajok mi jeden ujko pomohol popravit batoh. Sam od seba sa ponukol ked videl, ze mam problem ho na seba dat. Clovek je v prsiplaste dost nemotorny.

Dazd opat ustal, davam dole aj prspilast na jednej z mnoha vyhliadok na more. Skoro na kazdej vyhliadke je neaka ta gycova vec pri ktorej sa ludia fotia.

Na jednej pauze sa mi prihovara sikmacka z taipei.

Tak mini pokec, furt to iste odkial ako kde.

Ona je na mini dovolenke, bo uz nej sibe z prace.

Dalsia gycova zastavka ked v poli boli rozne domorode domceky.

Obiehala ma na aute aj sikmacka, najskor zastavila ale nevystupila a pokracovala dalej. Ono totiz sa zas spustal dazd.

No na dalsej pauze sa uz opat stretavame. Este raz a bere mi pivo. Ale to sa uz nestane.

Cesta sa odklana od pobrezia do vrchov. Ah keby nebol dazd resp mokra vozovka clovek by si jazdu lepsie uzil.

Siroka zatackovita cesta s vynikajucim povrchom, premavka minimalna.

Priblble znacenie vzdialenosti do hualienu pokracuje. Furt to dava priblizne rovnaku vzdialenost aj po prejdeny 10km.

Dostavam sa do sieti tunelov. Niektore fakt dlhe, skoda, ze nevedu az do mesta, bo dazdu uz mam plne zuby.

Po pobrezi to uz valim aj okolo stovky. To je tak ked je clovek v sedle uz nieco cez 5hod, ruka si zvykla uz len pridavat.

Konecne v meste ale to treba samozrejme cele prejst aby sa clovek dostal k zel.stanici.

Uz jak stary mazak pri odbocovani vlavo, idem na zelenu vpravo a tu cakam vo vyhradenom stvorceku na zelenu a potom priamo rovno.

Na dedinach to vsak nefunguje, tam sa vlavo odbocuje klasicky ako u nas.

Do pozicovni dorazam na minutu presne 12.05.

Odovzdavam stroj, dostavam nazad moj pas a pesi smer ubytko.

Cestou davam do seba mensie dumplingy resp nieco podobne.

Na ubytku unavena recepcna, kukala vcera futbal.

Dava mi gratis upgrade do 6dormu.

Dnes by som tu mal byt jediny host.

Po sprche zahajujem spanok.

Po spanku vybehnutie von.

Podla recepcnych strihanie zhruba 100td.

Nabieham do prveho salonu, tam mi zadrel 500td, o dva obchodiky dalsi, tam uz 100td.

Striha ma baba, ide jej to. Ale ziadna sranda ako s predoslimi kadernikmi v inych krajinach.

Vidim predavat farebne parene buchty. Tak skuska ruzoveho a hnedeho.

Nic moc to veru nebolo.

Na ubytku nahratie dalsich fotiek z fotaku a vecer len vybehnutie na veceru.

Do postele padam uz o 20.30. Ta cesta na zmohla.

Ked sme preberali skuter na tachometri bola 0, cul je tam 771km. Mohol som potahnut este na 777.

Tak na mobile som nasiel prvu vadu.

Nefunguju sluchatka. Vcera ked som kukal spartak vs zrinsky som myslel, ze je len blby stream, no nebol. Na youtube chvilu isol zvuk potom nie a nakonec mi cely mobil zamrzol.

Eric (recepcny) mi vysvetlil kvety zabalene v priedusnych sackoch co som videl na ture v dulane. Su to vzorky pre studentov co robia s nimi dake pokusy, preto tam boli aj plastove tabulky s napismi (nazvy skol).

On robil studiu o sakurach v japonsku. Vsetko zalezi od mesiaca februar ak je dobry, sakury v maji budu genialne ak nie tak slabota.

Cez hostelworld som bookol ubytko. Mali najlepsiu cenu aj je to pri shilin night market. Ono ten ma nezaujima ale denne tripy z taipei mam naplanovane na sever, tak menej casu v metre.

Oslovil som aj cs co som stretol prvy krat.

Zatial to vyzera len na dve. Inteligentna s nou celodenna tura, ta co som bol juifene len stredu poobede. Pin mozno pondelok alebo utorok a ta pekna nic, bo jej umrel dedko tak neni v taipei.

Baba z dulanu sa neozvala, taktiez ani chalani co som ich stopol. Stretko potvrdila baba co mi s mamou zaplatili obed.

Jedna cs tez potvrdila ale idu kukat futbal do podniku kde je vstup 300td, na to prdim.

Naklady :

Sendvic, kapucino : 94td
Skuter 24hod : 350td
10ks dumplings (resp volaco podobne) : 50td
Strihanie : 100td
2 farebne chleby : 30td
Bubble tea : 50td
Jedlo : 70td
Zaloha hostelworld : 3.87€


Advertisement



Tot: 0.695s; Tpl: 0.017s; cc: 11; qc: 43; dbt: 0.3903s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb