130.den - taipei


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
June 7th 2018
Published: June 10th 2018
Edit Blog Post

Dnes je v plane lahka turistika v okoli grand hotelu.

Tentokrat vyuzivam miestny bus.

Kartu si pipam az pri vystupe. Niektory ludia si ju pipaju pri vstupe iny zas pri vystupe tak fakt nevim ako to tu chodi.

Po vystupeni z busu idem podchodom na druhu stranu cesty. Misia, najst nieco pod zub.

Dari sa mi to, avsak opat vsetko v cinsitine tak ukazujem na stol s prvym jedlom, na moju skodu je to hambac. Ale dal sa.

Slnko opar riadne pecie.

Hotel je impozantny, da sa ist v pohode i dnu.

Interier paradny, miesto hostou je tu vsak kopa turistov. No zas az taka kopa nie.

Po schladeny sa a nasiaty atmosfery prepychu sa napajam za hotelom na Jiantanshan Trail.

Pekne spravena schodova cesticka v parku. Na niektorych miestach sa mi naskytaju fajn vyhlady na cele mesto. V noci to tu musi byt super, dovolim si tvrdit,ze mozno aj lepsie nez vyhlad z elephant mt., i ked tam som nebol az na samom vrchole ale iba pri skalach kde koncili ostatny turisiti.

V tomto parku je aj par bedmintonovych ihrisk, skovanaych vo fajn zakutiach.

Nesmie chybat karaoke bar, dochodci vyspevuju ostosest.

Nad barom je starodavna posilovna, cinky z roku pat. Dochodci makaju naplno.

Je tyzden tak zrejme preto su tu len samy dochodci.

Na mape mam znacku bunkru ale ten je len uplne malicky, len taka mala betonova kupola. Nic extra.

Cely trek davam v slapkach, bo cinska turisitka je zvacsa po vydlazdenych chodnikoch, schodoch.

Stretavam aj par ludi.

Najviac ich je sustredenych na vyhliadke Laodifang Lookout. Sem zbehnem v niektory den v noci.

Na kazdom rozcestniku je smerovnik, vydavam sa smer Air Force Command Headquarters.

Schody, schody a schody.

Na jednom useku sa da docapovat gratis voda.

Vynaram sa vo fajn kludnom sidliskovom komplexe.

Podla mapy tu ma byt jaskyna ale ta je zatarasena kovovou velkou branou.

Popri armadnym budovam sa dostavam na zastavku busu. Dari sa mi napojit na free wifi a hned mi ide aj bus, aspon sa nemusim srat na metro. Bus ma vyhodi blizko ubytka.

Co sa tyka free wifi, tej je tu kopa len sa treba zaregistrovat, udajne sa to dalo spravit na letisku, inde som zatial nezistil kde. Ale ono sa clovek vzdy niekde napichne.

Ako som siel busom tak sa prave konala vymena strazi pri Martyrs' Shrine. Toto si musim nabuduce kuknut. Vojacikovia vyzerali presne ako z azijskych filmov. kto by to bol aj cakal.

Na ubytku uz len v plane pranie a relax do vecera, opat dalsie stretko.

Davam prat, kupujem prasok. Do pracky davam 5x10td tie zasuvam, pustam start a nist, volam obsluhu a uz to zazracne ide.

Cca po 45.min je oprate, zablatene nohavice vsak moc nie. Presuvam veci do susicky. Oprat som si dal aj dva male batuzky. Prakticky vsetko co som mal som hodil do pracky, ha len som tam zabudol dat spacie kratase. No nist musia vydrzat.

Po napojeny na wifi sa mi ozvala jedna cs, ze ma vie cez vikend hostit ale neskoro, bo uz som bookol iny hostel. Kurnik 20.min keby dockam ale co uz.

Hostel menim kvoli cene, tento mi chcel dat za piatkovu noc 600td, sobotnu 500td a nedelnu 300td. Co je uplne,ze hruza, cul tu platim za noc 250td a to dufam,ze mi dojde referal z bookingu (nedosol, nepreslo to). ten som pouzil aj na dalsi hostel. Hadam zabere. Tam ma cul vychadza noc 335td.

Susenie trvalo nieco cez hodinu.

Smer dalsie stretko.

Baba ma bere na beef noodle soup. Fakt kopa masa comi zodpovedala aj cena.

Pracuje v malej rodinnej /nie jej rodina/ firme, kde je 6 zamestnancov. O mesiac vsak konci v tejto firme.

V auguste ariel cestuje do spanielska, barcelona, ide si dat slavne el camino. Nezacne vo francuzsku ako vacsina ale v spanielsku, bo do fra je to o dost drahsie.

Ma na to mesiac, potom sa presuva do svajciarska ked bude robit aupair.

Este ale vybavuje furt dlhodobe viza, tak jej davam radu, ze viza netreba. Staci ked si vzdy spravy vylet po 3 mesiacoch mimo eu a ma dalsie 3 mesiace gratis.

Cez vikendy robi free night walking tour temple.

Tak mne dava privatnu tour.

Vyskakujeme na modrej stanici metra longshan temple.

Na povrchu kopa bezdomovcov. Normalne tu maju rozlozene svoje obydlia. Podla cs je to normalne, cez vikendy sem prichadzaju dobrovolnici.

Bopiliao je nas dalsi ciel. Stara zrekonstruovana budova vykresluje ako to tu dakedy vyzeralo.

Cez uzku ulicky sa dostavame k hebr trhu. Kopa byliniek a roznych kvetin. Niektory ludia si ich kupuju na vlastne liecenie. Hlavne ti co si nemozu dovolit doktora.

Dostavame sa temple lungshan. je to mix budhistickeho a taoistickeho chramu.

V noci tu vela ludi nebyva avsak rano je to tu preplnene. Ludia sa tu modlia k roznym bohom, podla toho co potrebuju.

Cs mi opisuje postup modlenia.

Snake aley, tu sa v minolosti hojne predavali hadi ale teraz su tu uz len dve restiky. Je moznost si tu dat hadiu polievku resp celeho hada. Vo vitrinach par zivich hadov a kopa mys. Potrava pre hadov. Ludi je tu minimum. Nuz tak toto neni velka atrakcia.

Prehliadku koncime na nocnom trhu huaxi.

Testujem pigs blood cake, uplny humus. Som zjedol asi len 1/5. CS ma nalamuje este na stinky tofu ale odolavam, mozna nabuduce.

V metre je zakaz jedenia a pitia ale podla cs sa nic nestane ak budem jest, max dojde neaky dochodca a napomene ma. No i tak to ale neriskujem.

Tak tato cs bola fakt super.

Na ubytku test dalsieho piva, konecne volaco lepsejsie.

Prihovara sa mi fajn recepcna avsak diskusiu kazi slovak, ktory ma zbadal v trnavystickom drese.

Cestuje aj s ceskou priatelkou 3 tyzdne, zvacsa boli v cine, taipei maju len na 4 dni, bo tu maju kamosku, ktory spoznal cez erazmus.

Snazia sa cestovat lowcoast, bo baba este studuje v brne. On je z mikulasa a pracuje tez v brne, kde ostal po skonceny skoly.

Recepcna bola fakt zaujimava, dokonca lubi futbal a uz sa nemoze dockat sampionatu v rusku. Ang bola slabsia, tak ako vsetci pracovnici.

Naklady:

Bus ; 15td kredit)
Hambac : 35td
Buchta : 24td
Jedlo : 25td
Bus : 15td kredit)
Yanshuei noodles : 45td
Pranie, susenie, prasok : 110td (50+50+10)
Jedlo : 65td
Metro : 16td kredit)
Metro : 16td kredit)
Jedlo : 41td
Jedlo : 170td
2xnapoj : 30td
Ananasovy dzus : 55td
Krvavy kolac : 15td
Metro : 16td kredit)


Advertisement



Tot: 0.605s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.3735s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb