128.den - taipei, trek maokong


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
June 5th 2018
Published: June 10th 2018
Edit Blog Post

Dnes ma malo cakat celodenne stretko s cs ale samozrejme, ze prestala komunikovat ked mal nastat den D. Takto sa na mna vyprdlo dost cs, fakt nechapem o co im islo.

Neskor sa aj ozica ale furt sa vykruca. Tak pri konci ju uz ignorujem.

Nuz teda nastupuje plan B, turistika v okoli maokong. To mi odporucila vcerajsia pica, poslala mi aj ine typi a samozrejme,ze dnes mozme vybehnut na iny night market, no mozes cakat.

Tak teda pesi busom presun na hnedu zastavku metra nanjing fuxing.

Cestou kupene ranajky u poulicnej predajkyne. Ha len problem bol s odpadom, nikde ziadny smetiak cca asi az po 15.min chodze jeden najdeny.

Vchadzam do komplexu metra, este fakt dobrych 10.min som musel ist v podzemi kym som sa dostal k nastupisti.

Metro ide zvacsa po povrchu, okolo vyskove budovy a samy sikmac.

Vyskakujem na poslednej zastavke taipei zoo.

Z wikiloc som si stiahol jednu trasu, cela tura by mala trvat 8hod a stupen obtiaznosti tazky.

Vonku spalujuce slnko ale nastastie budovy vrhaju tien tak pohodicka.

Na vrchol sa da vyviest aj lanovkou, je tyzden a rano tak ludi nikde.

Ja lanovku ignorujem a pretlkam sa predmestim taipei. Mensie budovy, uzsie ulicky a vsade pritomne kamery.

A je to tu, zacina klasicka azijska turisticka cesta. rozumej skurvene schody, ziadny prirodny chodnik.

Uplne ma to nici, kopa schodov, prichadzam k prvemu chramu , nic moc ale je z neho pekny vyhlad.

Predomnou dalsie mega strme schody, po ktorych robotnici zhadzuju drevo.

Lingxiao je chram na konci schodov, este ma chramy bavia, prijemna zmena.

Jeden chlapik sa modli, obieha chram s tycinkou v ruke, klania sa na vsetky smery.

Ja pokracujem dalej k chramu zhinan. Z neho tiez pekny vyhlad ale na chram veru moc nie. Je obrovsky ale je obkoleseny lesenim. Dobieha ma modliaci chlapik z prveho chramu a tu pokracuje vo svojom klanani sa bohom.

Pri stanici lanovky zhinan konecne koncia schody ale ziadna prirodna cesticka nenastupuje, normalna asfaltka.

Obcas auto abo bus.

ha a je to tu, normalna turisticka cesticka.

Chodnik pekne vyslapany, kopa motylov a zelene.

Chodnik ma vypluva pri caonan moste. Tu stretavam prvych turistov, vsetko stary lude.

Je tu aj rozcestnik s nazvom trailov, tie su znacene len stuzkami. Na stuzkach cinske pismo ale neda sa zabludit.

Odklanam sa od hlavnej trasy a idem bocnym trialom.

Tu zacina dost tazky usek, strme stupanie, klzky povrch a kopa pavucin, nenormalne vela sieti, vsetky po ceste likvidujem. Pridavaju sa komary a musky. Ich cielom je vzdy ma trafit do oka.

Dostavam sa na kopec vo vyske 503m ale nazov neviem, bol v cinstine.

Niektore casti trasy su istene lanami ale nic strasne, v pohode to ide aj bez nich.

Krute stupanie pokracuje, tricko a aj kratase mam na totalku premocene.

Vynaram sa pri vysielaci, tu taiwansky robotnici. Hore ma nepustaju ale jeden z nich ma posiela po rebriku na mensiu budovu, ide so mnou, na hlavu si dava priblu sak co keby ho nahodu osral vtak.

Vyhlad genialny na pohorie a mesto.

Konecne zacina klesanie. Opat kopa motylov roznych velkosti a farby.

Kurva maly had. Stupil som od neho asi na pol metra, esteze po mne nevystartoval. Pridavam do kroku. Odklanam sa od wikiloc trasy, ta viedla na hlavnu cestu ja ostavam este v lese.

Ale na dalsi kopec fakt uz nemam silu vyliezt tak ho obchadzam.

Dostavam sa k pristresku, tu uz schody a par ludi.

Robotnici tu stavaju popri schodoch drahu pre mini vlacik.

Zacina poprchat, len tak tak to stiham pod strechu jedneho baraku. Mega lejak trva asi pol hodinku.

Po dazdi ma caka uz len zostup camphor trialom az do mesta.

Su tu rozne policka, jazierko, sochy zvierat.

Velmi prijemna trasa pre turistov co sa chcu len tak v pohodicke prechadzat v kopci medzi polickami, nechybaju info tabule.

zhangsan temple je uz pre mna nezaujimavy ale fajn vyhlad.

Zaverecny usek je kruty, mega strme schody, nastastie idem dole.

Vynaram sa pri univerzite a popri nabrezi smer hnede metro.

Zastavka na nudle, mini porcia. Objednavka prebehla klasicky. Ukazal som na prvy stol s jedlom, bo menu bolo len v cinstine.

Nabrezie lemuju cyklo chodniky a posilovne.

Nasadam na metro muzha station, tentoraz menim aj hnedu za zelenu linku, bo som k.o.

Dnes som dal 19km za 6hod. Fakt narocna tura, hlavne na prirodnom chodniku, ono dost zohralo aj teplo.

Na ubytku relax, vybehnutie na jedlo, prepisovanie dennika na pc. Meskam asi tyzden, takze tieto zapisky su neni moc aktualne.

Na jedle som nakonec skoncil v 711, bo zacalo prsat. Tu sa mi stala taka vec, kupil som si sushi a k tomu smirnof napoj. Pri blokovani na pokladni pri sushi naskocilo dake upozornenie, predavac zobral moje susi a donisol mi druhe, gratis. Takze som platil len alkohol. Dobry deal teda, usetril som 39td /resp29ts bo na susi bola akcia/

V lobby slovensko cesky par ale nepriznal som sa k nim, bol som dost k.o. a vyzeralo to ,ze i oni.

Dnes som testoval dalsie pivko, opat humus.

Zaspavam az nieco po 23/30.

TV v posteli som ani dnes nevyskusal. Ono spim v dorme ale postel ma roletu, takze ked sa zatiahne ako keby som mal vlastnu mini miestnost.

Zachody su japonske aj s vyhrievanim, muzikou a oplachom zadku. Ale neskusal som stlacat ziadny knoflik. Ubytko fakt super. Zajtra si tu aj operem.

Naklady :

Jedlo : 32td
Metro : 24td kredit)
Jedlo : 30td
Metro : 24td kredit)
Jedlo : 85td
Jedlo : 48td
Jedlo : 55td


Advertisement



Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb