127.den - taipei


Advertisement
Taiwan's flag
Asia » Taiwan » Taipei
June 4th 2018
Published: June 10th 2018
Edit Blog Post

Pospal som si asi 3 hodinky. Medzi tym ma 2x zobudili security. Tu sa spat nemoze, ukaz mi boarding pass, musis ist do inej haly atd. Ale po kuknuti letenky sa ukludnili.

Dalsia security prehliadka, tu uz kukali aj tekutiny.

Inak pitna voda je pred branami tak zadny problem.

Za security kontrolou chvilku cakania a nalozenie sa do lietadla, to nastasti nebolo plne a nakonec som nesedel v strede ale v ulicke.

Na palube aj jeden beloch ale s dvoma malymi sikmymi detmi.

Letusky /opat slabota/ nam rozdali arrivall cards, tu ma zarazila kolonka cislo viza ale nevyplnil som to.

Let v pohode, taktiez pristatie.

Po opusteny letedla som isol so stadom ludi, na pasovke cakacka asi 10.min. Keby doletime o par minut neskor tak odhadujem cakacku na dobru polhodinku. Po nas dosli asi dve lietadla.

Colnicka sa ma opytala len na vek a uz mam v pase dalsie nove razitko.

Na info zistujem kde kupim easy card /karta na dopravu, da sa nou platit aj v obchodoch/. Posielaju ma do druhe stanku dolava, tu sa platit kartou neda, nastasti je atm hned oproti.

Chcelo som vybrat hned 6900 td ale neslo to, tak iba 6000td.

Na karte mam kredit 400td, poplatok za nu je 100td.

Zhavim free wifi a kontrolujem cislo busu do mesta. Je lacnejsi ako metro ale zas pomalsi. Nakonec ale i tak idem na drahsom za 130td /c.1819/, chodi aj za 90td

Zastavky busu su dobre znacene, taktiez cesta k nim.

Pipam kartu a uz sa vezem v prazdnom buse /6cestujucich/ do centra.

Vyskakujem pred hotelom ambasador

Zacina hladanie mojho ubytka best hostel, google mapy mi ho oznacili o jeden blok inde, nastasti sa mi nakonec podarilo najst free wifi a aj spravnu adresu hostelu.

Check in mam az od 15/00, takze cca 3.5hod casu.

Batoh nechavam v uschovni, ujima sa ma pritepleny sikmooky host. Ukazuje mi co a ako.

Davam sprchu, po sprche rozmyslam co dalej.

Ani jedna cs nereaguje, kukam teda na eventy v okoli. O 14/00 zacina free old town tour. Ok idem do toho.

Pritepleny sikmac a este jeden chalan idu jest, pripajam sa. Prvy podnik plny, ludia cakaju az vonku. Dalsi dost drahy, jedla od 120td. Tak sa teda lucim a idem smer event.

Ako si tak idem, pozorujem,ze ludia sa zacinaju dost ponahlat a skovavat do budov. Na jednom moste pre pesich sa rozklada televizia. Tak reku co sa deje. Ang nevedia ale dako mi vysvetluju,ze o 5.min musia byt vsetky ulice vyludnene, inak pokuta 30 000td.

No to iste, ja som turista a nist nevim, tak sa prechadzam dalej. V tom ma security natlaca do metra. No nie fyzicky len silno getikuluje.

V metre zistujem co sa deje, nikto zo security nerozumi ale vraj o pol hodinu mozem vyjst.

Ha len o pol hodinu mi zacina tour a ta je vzdialena este 10.min pesi.

Opat sa mi dari napojit na free wifi. Ozvala sa mi jedna cs, co ma najskor zrusila. Tak potvrdzujem stretko a je mi vysvetlene,ze toto je nacvik pred pripadnym bombardovanim taiwanu cinanmi.

Presne na sekundu nas vypustaju z metra.

Nahlim sa na zastavku metra NTU hospital. exit 4.

Tu uz cakaju dvaja sprievodcovia, spanielka, filipinka /obe tu studuju/, starsi usa a australsky par, amik co 4 mesace ucil ang v japonsku. Neskor prichadza este dalsia amicka /vypasena sikmacka/.

Andy je hlavny guide, dava nam neskutocne vela info. Prvu polhodinku ma to este bavi ale neskor uz mam toho plne zuby.

Zaciname v 2/28 peace parku, je tu aj 20m kamenna cesticka na masaz noh /male kamienky/. Amik co ucil v japonsku to prechadza bez problemov, ja s jednou pauzou, ostatny davaju neake 2m a koncia.

Filipinku to tu uz od zaciatku nebavi, furt kuka do mobilu a smeje sa jak drbnuta. Na filipinku inak nic moc. Spanielka to uplne zere, sleduje vyklad s otvorenou hubou, usa par ma furt neake otazky.

Budovy, pomniky, historia atd.

Prichadzame na mensi trh, nakupovanie je zakazane.

Davame si miestny napoj, neskor nas beru do natural zmrzlinarne, no ked vidim ceny za mini porciu /od95td/ hned si to rozmyslam. Zhavim tu free wifi, a kurva ozvala sa povodna cs. Cul mam na vecer dve stretka , jedno musim zrusit. Rusim mladsiu babu, starsia ma toho viac precestovaneho a chysta sa teraz s kamosmi cestovat po tiawane.

Lucim sa s guidami, prehliadka este pokracuje ale uz bezo mna a usa paru.

Pesi busom idem k Chiang Kai-Shek Memorial Hall Station.

Obzeram si fajn cinske velke pavilony. Jeden je opera, z druheho vychadzaju spevave zvuky.

Prichadza cs, podla profilu mala mat 37 rokov ale v skutocnosti ma podla mna o dobrych 10 viac.

Zaciatok nieje vobec dobry, je to totalna pica.

Uplne nevi kam ma chce zobrat, ked vravim na hociake blizke jedlo, som este nejedol, tak je z toho uplne mimo a chodime hore dole po ulici. Kopa restik no nevie si ziadnu vybrat.

Nakonec konecne niekde zapadame. Vravim nech mi objedna hocico, z toho je tez cela v pici. Nakonec objednava dumpilng.

Po jedle sa trocha normalizuje, smerujeme metrom na zastavku jaintan, tu je najznamejsi nocny trh shilin.

Uplna kopa zradla, ludi vsak pomenej, zvacsa vsetko turisti, cez vikend to tu byva preplnene.

Kostujem ladove chrumky. Clovek si da do huby vychladenu chrumku a ako to prezuva ide z neho para. Chut ziadna ale efekt dobry.

Cs sa na mna volako podozrivo lepi, dokonca ma krmi jedlom. Keby bola co k comu nemam problem ale takto brrrrr.

Najvacsie rady su pri stanku s hribamy, taka 20m sora ludi.

Na trhu je okrem kopy stankov s jedlom aj hracska sekcia.

Klasicke putove atrakcie ako hadzanie lopty do kosa, zhadozovanie plechoviek, strelba z pistole, akradove hry.

Po prejdeny dost velkeho trhu nazad na metro a cim skor sa rozlucit s tymto stvorenim.

Prvy den bol teda dost hekticky pre mna, prakticky som sa nezastavil.

Naklady :

Vyber 6000td = 172.10€ ( td = taiwansky novy dolar)

Easy card : 500td (400kredit + 100depozit)
Bus z letiska : 130td (kredit)
4xBest hostel, 6dorm, tv v posteli, share kupelka : 28.68€ (1000td platba kartou)
Jedlo :20td
Jedlo : 35td
Jedlo : 49td
Jedlo : 55td
Jedlo : 40td
Metro : 20td kredit)
Metro ; 16td kredit)
Jedlo : 85td
Jedlo : 33td
Jedlo : 55td


Advertisement



Tot: 0.811s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.5314s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb