18.den - valencia (mt musuan, lake apo)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 28th 2019
Published: March 2nd 2019
Edit Blog Post

Na ranajky opat kolaciky ale tentoraz velka chyba.

Na mojej ulicke som ich kupovat nechcel, bo boli este zo vcera, tak reku na hlavnej ulici budu cerstve, no hovno ale to som zistil az neskor na ture.

Kedze jeepney na moj smer nechodili dopochodoval som az na terminal.

Tam spravena jedna fotka odstavenych jeepney a nasadnutie do mensieho jeepney plneho skolacok v uniformach.

Vodica som sa pre istotu opytal na smer i ked mal na prednom skle tabulku.

Vozidlo zastavujem zmacknutim tlacitka na strope.

Vyskakujem pred botanickou zahradou kde je aj start treku na mt musuan.

Samozrejme sme v azii a obvzlast na filipinach kde je vsade skurveny fee.

Zapisujem sa do zosita, platim 20p a zahajene ranajku na lavicke.

Tu nasratie na pekaren kde mi predali vcerajsie kolaciky.

Pohodove stupanie ako u nas po lesnej ceste.

Podla mojej mapy trek mal zacinat inde, mimo botanickej zahrady, v arealo chovne dobytku. No neni tomu tak.

Obcas sa mi naskytli pekne vyhlady na okolie, v pozadi zelene vysoke hory, dole policka, pasuci sa dobytok, rieka.

No vela vyhladov nebolo.

Dole kopcom sli aj dvaja motorkari.

Slo sa vacsinou v tieni.

Cestou dve odpocivadla. Zbuchany drevenny altanok resp buda.

Pod vrcholom vyhliadka co uz toho dost pamata. Cul uz ziadny paradny vyhlad, bo medzicasom vyrastli stromy.

Na vrchole vysielac a tri chajdy kde byvali ludia. Sliepky, psi a predaj napojov nesmel chybat.

Tu tiez vyhliadka (opat nic), altanky.

Vyhoda bola, ze to vsetko bolo v tieny.

Po pauze rovnakou lahkou cestou nazad. Dalo sa ist aj skratkami priamo do kopca. To som nedaval, bo este furt nohy nahovno a strasne teplo.

Hore som siel 55min, dole 45min. Ak by boli ok nohy, bolo by to rychlejsie.

Nuz tento odporucany kopec teda sklamal, bo ziadna super vyhliadka.

Pada rozhodnutie, ze pojdem na odporucane jazero apo.

Odporucania som nasiel na jednom webe filipinky, s ktorou som mal povodne zdolat kitanglad ale zoslo z toho.

Na hlavnej mensia cakacka na jeepney, to prichadza uz regulerne velke.

Opat skolacky, cestou je univerzita.

Vyskakujem pri vjazde do dediju dologon.

Tu ma hned po vystupeni skenuje filipinka z lekarne.

Ponuky motorkarov odmietam. Opat nic nasilne, len otazka moto, pokrutil som hlavou a viac sa uz neponukali.

Joj veru mal som zobrat motorkara.

K jazeru som slapal hodinu, za spalujuceho slnka a do mierneho kopca.

Obiehali ma vacsinou nakladiaky. Stopa som neskusal.

Najskor som siel po betonke, okolo policka a velmi pekny pohlad na vzdialene kopce.

Neskor sa v dedinke dostavam na polnacku.

Ani tu nesmie chybat skola, tu som zatial videl v kazdej zaprdenej vesnici.

No a pred vstupom do skoly samozrejme nesmie chybat predajkyna sladkosti.

Oproti mne obcas plne nakladiaky trstiny (resp nieco ako trava), kedze polnacka, kopa prachu.

Okolo same polia s touto trstinou a kosicy. Trstina vysoka asi 3m. Kosicy vsetko rucne, zadne stroje.

Po hodine konecne prichadzam do dedinky kde je jazero.

Prva odbocka s metrazou 50m a o 5m blizsie k jazeru s metrazou 75m a napisom fee 50p

Idem k budke tam nikto, branka zavreta s dakym napisom. Co som rozumel, tak sobotu zavrete, dnes je stvrtok prave poludnie.

Nuz pobral som sa na hlavnu, tam dalsia sipka a napis vstup 25p.

Idem tam, je to sukromny pozemok, proste dom co ma pristup k jazeru. Od oficialneho vstupu asi 50m

Oproti mne ide chalan, nic nepyta a uz som pri jazere.

To veru ziadna slava. Tuctove male jazero. Co zaujalo boli plte z bambusu aj s pristreskom. Atrakcia pre turistov, plt cloveka preveze z jedneho brehu na druhy. Vzdialenost zhruba 300m.

Tak teda ak druhy vylet nic moc, ziadna slava. Ale aspon som sa presol.

Prechadzka vsak pokracovala este asi pol hodinku do dedinky guinoryuan, uz po betonke a dole kopcom.

Oslovil ma aj jeden motorkar ale odmietol som.

Na zaciatku (od apo lake) zakladna skola. Deti na mna vyjavene kukali, volake sa skerili a niektore pokrikovali hello joy alebo americano.

Filipinci su furt ovplyvneni kolonizaciou amikov i ked to nebola doslova kolonizacia.

Nuz pri skole kupujem do kornutku 5malych kopcekov zmrzliny a kracam si dalej na razcestie.

Nazad tabula lake apo, rovno daky vodopad (11km) a vpravo valencia.

Motorkari na mna uz pokrikovali, davali 40p ale mal som len 35p vo vacku, nakonec suhlasili

Vacsinou sa slo dole kopcom.

Okolo same bananove farmy, opat trsy bananov navlieknute do modreho sakla.

Vyhadzuje ma pri robinson supermarkete kde maju stanovistia motorkari.

Je tu riadne rusno, kopa ludi, tricikle, male jeepney, obchodiky.

Dobre nahodena filipinka z obchodu zbadala kracajuci dolar, good afternoon sir.

V hrnciarni tak ako vcera, len dnes si davam pepsi. To mali na sklade.

Moc do mna ta ryza nesla, bola sucha.

Majitel (?) tak ako vcera i dnes vyzvedal.

Na ubytku kyblova sprcha, no voda netiekla. Tak len v trenkach vybehnutie na recepciu. Tu nik, tak zvonim.

Jeden ujko co bol v lobby sa pohorsoval nad mojim oblecenim. Naser si, som si myslel.

Recepcny pusta vodu, konecne sprcha a mensi spanok.

Nieco po 16.30 smer laundry oproti jolibee na hlavnej ceste.

Tu, ze az zajtra rano. No nakonec davam i tak prat.

Vsetko hadzem do pracky, obsluha tam dava prasek a avivaz, pusta masinu. Za 38min to bude hotove.

Su tu dve zenske, jedna mi hned druhu ponuka. Keby bola o 5rokov mladsia alebo ja o 10 starsi tak ju berem. Moj odhad bol cez 40.

Idem do mcdonalnu na zmrzku. Kartou sa platit nedalo.

Mcflury orion pomalicky zjedene. Bohuzial ani wifi tu nebolo.

Prichod do pracovne, volna zenska usmevy na mna.

Medzicasom si chodili vyzdvihovat oprate veci zakaznici.

Susicka miesto 40min len 20min, nedal som tam plavky, klobuk a zajo tricko.

Zrejme len kvoli mne nadcasovali.

Po vysuseni napratanie veci do igelitiek. To mi chceli davat zvlast sakel. Nehorazne plytvanie igelitom.

Na ubytku konecne zhodene dlhe nohavice a bunda.

Smerom do laundry som siel v dlhych nohaviciach a tielku. Lude po mne az moc kukali.

Po zotmeni klasicky vybehnutie do obchodaku na vodu (rano mi docapovali v restike) s cokotycinku.

Balicovy som dal moju igelitku z coho bol v soku. Dal mi do nej dve vody a 4mini cokotycinky mi chcel balit do zvlast igelitky. Fakt by to tu mali spoplatnit.

Na jedlo sa zastavujem za pumpu kde bolo rozlozene pojazdne auto s jedlom.

Kopa ludi sedelo okolo tak reku skusim to.

Objednavalo sa pri aute ale napisy filipinsky.

Obsluha mi zacala prekladat ale ja som pohladnu babu zobral k stolu a ukazal na velky kus porku a vypital si k tomu pohar zelenej limonady.

Baba klasicky odkial som. Hovorim east europe (podla mna filipinci ani nemaju sajnu, ze nieco take existuje). Na otazku ci su tu kazdy vecer neodpovedala, no nerozumela mi. Tu inak oproti ostatnym castiam filipin ang moc nefunguje alebo nefunguje len moja ang.

Jedlo fakt skvele, limonada moc sladka ale i tak dobra.

Po jedle prechod cez oval. Ten bol dnes osvetleny, par bezcov ale inak len posedavajuce pari.

Na ubytku idem do restiky. Tu si pytam colu. Treba povedat coke bo inak nechapu. No chcel som pol litrovku, baba to pochopila, ze cola zero. Som vravel half liter nechalala tak zero point five liter.

Ziskal som heslo na wifi ale ani ma to nepripojilo.

Sedeli tu tri skupinky. Dve skupinky chlapov (zrejme robosi) a dve baby popijajuce velkeho red horsa. Jedna velmi chutna ale za 45.min co som tam sedel sa jej nezavrela huba, nonstop volaco spolusediacej hovorila.

Ostavam tu este jednu noc, ubytko ok, jedlo v pohode. Nechcem riskovat horsie ubytko, kvoli noham. Zda sa mi, ze sa to zlepsuje. No sracku mam furt.

Este mam pred sebou 12dni a fakt nevim ci s nima, 5dni bude ostrov a ostatok fakt nevim. Potrebujem uz net nech mozem nahadzat cs na cdo a penang a zrejme cez referal booknut neake ubytko.

Zajtra skusim trek na mt. Capistrano. Len nahovno dostupne, samozrejme fee (20) a vraj povinny guide (500). Ak to bude pravda tak to oprdim resp sa pridam k dakej vacsej skupinke nech sa to rozrata. Trek ma byt dobra makacka. V laundry ma upozornili na velky vyskyt hadov.

Naklady :

6xkolaciky : 23p
Jeepney valencia - botanic garden : 10p
Vstup mt.musuan : 20p
Jeepney botanic garden - dologon : 10p
Motorka guinoryuan - valencia : 35p
Ryza, maso, pepsi (hrncovna) : 55p
Zmrzlina : 5p
Pranie, susenie, prasok, aroma : 140p (60+60+10+10) 3kg ale cena je za 8kg
Mcflurry : p49
Nakup : 69p
Ryza, pork, dzus : 128p
Cola zero 0.33l plechovka (na ubytku) : 35p


Advertisement



Tot: 0.046s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 23; dbt: 0.0249s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb