17.den - presun valencia


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindanao
February 27th 2019
Published: March 2nd 2019
Edit Blog Post

Rano sa budim na sracku, neskor pred mojim odchodom okolo 5.30 vypadol prud, takze balenie sa len pomocou svetla z mobilu.

Vonku za bus stanicou velky trh s ovozelom, rybami a kopou ludi. Oproti mne isol aj prvy cudzinec co som tu videl, dost na mna vyjavene kukal.

Dufam, ze na dalsom ubytku uz bude zrkadlo, som sa asi 5dni neholil.

V pekarnicke, tych tu je kvanta, kupene na ranajky klasicky kolaciky. Opat daky iny druh.

Do davao som sa rozhodol ist minivanom, ten stoji 250p, bus bude asi viacej, a je to rychlejsie.

Do prveho som sa nedostal, po 5min prichadza dalsi. Sadam aj s dvoma ludmi. Ti neskor prestupuju do prichodzieho, tak ich nasledujem.

Sedim vedla vodica, tak kopa placu.

Botasky mam tentoraz v igelitke, kvoli zranenim noham.

Stupa serpentinami az k vyhliadke na spiaceho dinosaura (nazov pohoria).

Slnko este len vychadza, tak totalne nadherny vyhlad na kopce, more a slnko.

Cestari este takto skoro nepracuju, uhaname si to miestamy i 120km/hod.

Klesame do dediniek. Tu pred kazdou skolou natiahnute na ceste zabrany a spraveny prechod len pre jedno auto. Takze deti v bezpeci mozu prechadzat cez cestu.

Bohuzial po hodine sa auto naplna a ja sa uz tlacim s dalsim pasazierom na prednom sedadle.

Vodic mlady, tip do 25rokov, ma uz 4deti. Nesmela chybat otazka ci som tu sam a ci tu mam zenu.

Kurnik asi budem divny ked tu zadnu nemam, toto sa ma kazdy pyta.

Na trase opat vojenske kontroly. Tentoraz musime vystupit z auta, zobrat si batozinu a prejst cez check point.

Vojaci vacsinou vyjaveny ked ma zbadali.

Kontroli batozin len na oko. Teda jednu moslimku kontrolovali doraznejsie.

Pri dalsej kontrole bolo treba ukaz aj id resp ja som ukazoval pas.

Do davao prichadzame cca za 2.5hod k obchodaku gmall.

Nuz a cul nastava problem, ako sa dostat na bus terminal ecoland.

Pytam sa sbs, ten ma posiela na druhu stranu cesty a kaze mi odchytit jeepney do… a potom do…

Na druhej strane sa pytam filipinky, ta mi vravi uplne ine nazvy.

Chvilu tam postavam, kukam do mapy a idem k terminalu mandung.

Tu sa krizuju rozne jeepney trasy.

Pytam sa dalsej filipinky, ta ma uplne ignorovala ale nakonec zistila, ze ju nechcem zbalit, tak zastala a poslala ma cez cestu na ul.cm recto.

Tu kopa jeepeny, pytam sa dalsej, ta len ukazala smer na terminal a povedala far.

Nuz vidim tu policajta (?) co usmernuje dopravu.

Ten mi hned zastavuje jeepney smer ecoland terminal.

Mini jeepney prazdne, ulice vsak plne aut.

Nakonec zhruba po hodine od mojho prichodu do davao sa dostavam na terminal.

Pred vstupom opat samopalnici a zbezna kontrola batohov. Moj na chrbte ani nekukal.

Tu od soferov zistene, ze moj bus do valencie ide az zo skoro posledneho nastupista.

Este ma usmernovala predajkyna napojov. Tito terminalovy predajcovia maju vsetci vysacky a zvacsa jednotne firemne oblecenie.

Bus velky, ac s tv, sedadla samozrejme potiahnute foliou.

Bus polopradny, vyrazame asi po polhodine.

Inokedy by som bral lacnejsi non ac bus ale na tejto ceste beriem vsetko co ide prve. Proste clovek uz zlenivel.

Premavka velmi husta.

Prichadza sprievodca, vycvakava mi cenu, neskor prichadza znovu a zbiera peniaze. Opat mi nemal vydat, tak vydavok dostavam neskor.

Aj do tohto busu naskakovali cestou revizori.

Film isiel avanger, infinity war, tak paradicka.

Jedna filipinka sa zabuchla na zachode a nevedela sa odtial dostat, tak volala na ratu.

Cesta neskutocna, stupanie do oblakov, nadherne vyhlady na okolite kopce posiate roznymi polickami.

Medzi stromami sa zacali vyskytovat i ihlicanany.

Ako sme boli v kopcoch, tak par pekne upravenych horskych rezortov.

I tu robia na niektorych usekoch novu cestu.

Tento bus moc ludi cestou nenaberal.

Mali sme len dve zastavky + jedna obedna + tri vojenske.

Prva bola spojena hned s karantenou.

Vysli sme z busu, presli cez betonove pripravky po gume napustenej neakou gebuzinou a pockali kym vojak prejde bus.

Dalsie vojenske, von z busu a legitimacia.

Vsetko slo hladko.

Po 4.5hod prichadzam na miesto.

Idem do prveho vytipovaneho ubytka carmot inn, spojeneho s restikou.

Znudene baby z restiky ma posielaju o dvere dalej.

Singel,fan, kyblova sprcha a tv za 300p, avsak ziadna wifi. Berem to, vonku je teplo a chcem si uz konecne odbalit nohy.

Na recepcii prakticky nic nezistene, motorku nevedia kde pozicat, laundry tiez nie a na kopec musuan tez nevedia za kolko sa jeepnym dostat. Jazero apo jak by dal.

Nuz z ubytka idem doprava po dost rusnej bocnej ceste.

Nesmie chybat herna, kde obrazovky zabudovane v drevenych ramoch a k tomu klavesnica.

Parkujem zatial asi v najlacnejsej hrncovni, kde ryza, maso a kola vysli 55p. A aj pre tu kolu odbehli do vedlajsieho obchodiku.

Ujko tez nevedel o pozicovne motoriek, co sa tyka vyslapu na vrchol, vraj to je tazke (dufam, ze sa tam da ist, info mam z roku 2016) a jazero jedine s habal habal. Vraj je pekne.

Este prechadzka po preplnenej hlavnej ceste. Tu som objavil mimo jolibee a mcdonaldu aj pracovnu. 8kg za 60p + 8kg susenia za 60p.

Zajtra tam behnem po ture, bude to moja prva samopracovna. Keby to mam kde na ubutku vysusit dam len oprat ale nie su priestory. Odhadujem, ze budem mat nieco okolo 2-3kg.

Na ubytku konecne sprcha, teda oblievacka.

Zranenia mam rozmocene, tazko povedat ci sa to normalizuje abo ne. Nevyznam sa v tom.

Inak v buse som si supol antibiotikum. Mami kazala nech si ho dam a lenka z vietnamu sa tez na to pytala. S nou sa nakonec mozno teoreticky stretnem v moj prvy den na sumatre. Musi opustit vietnam a zas sa tam vratit.

Nuz ale komunikacia je nahovno ked nemam net. V davao na bus stanici bol, tak som aspon nieco vybavil.

A ked som uz sedel v buse pipla mi sprava este zo vcera od cs z davao, ze tam mozem v pohode noc prespat. Skoda, ze som nemal vcera net, by som k nej isol a zbytocne sa nenahanal.

Po zotmeni nazad do mesta. V supermarkete kupena voda a neaky proviant na zajtra.

Pri mcdonalde bola freewifi ale nedarilo sa napojit.

Taky jeden chuj ma sledoval (mozno nahoda). Este sa ma aj pytal ci som sam.

Pri kostole nesmeli chybat predajcovia roznych snackov.

Na jedlo zapadam oproti bezeckemu obluku a davam si tusim prvu polievku na filipinach. Ta zajedana s rozkom, bohuzial sladkym.

Inac dedinka nic moc.

Keby nemam antibiotika tak kupim pivo a popijal by som ho na bezeckom obluku.

Na ubytku len lezanie a pisanie denniku.

Ah dobre sa mi tieto filipini dosieraju kvoli zdravotnemu stavu a tak to fajn zacalo. Som zvedavy ci budem mat aj nadalej sracku.

Naklady :

4xkolaciky : 20p
Minivan mati - davao (gmall) : 250p
Jeepney : 9p
Bus davao - valencia , ac, tv : 400p
2xcarmont inn, Singel, fan, kupelka, tv : 600p
Ryza, maso, mala cola (hrnciaren) : 55p
Nakup : 63p (voda, keksi, cokotycinky)
Nudlova polievka s masom, rozok : 43p


Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0378s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb