19.den - valencia (trek mt.capistrano)


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Mindanao
March 1st 2019
Published: March 2nd 2019
Edit Blog Post

Ostavam tu dalsiu noc a dnes idem skusit trek na mt.capistrano

Tentoraz zapadam v hrnciarni pri ovale, kolma ulica z hlavnej.

Dal som si ryzu (fakt velka porcia) a nudle s masom (jeden kusek)

Cena ma sokovala, 20p. Tak toto mestecko je extra lacne.

Na hlavnej odchytavam mini jeepney a nechavam sa vylozit na krizovatke v dedinke bangcud.

Tu ma hned oslovuju motorkary. Vzdy vacsinou cakaju na krizovatkach a ponukaju svoje sluzby.

Ang opat len cislovky, z 50p ich davam na 30p ale i tak to je vela za nieco cez 5km.

Ideme po fajn cesticke medzi ryzovymi polami, v dialke pekne hory. Tu by sa ozaj oplatila ta motorka.

Sofer ma vyhadzuje na zaciatku treku v dedine.

Cesticka je medzi dvoma domami. Na jednom napis logbook.

Uzaj sprintuje vyberacka.

Zapisujem sa do knihy s tym, ze zaplatim len fee (mal byt asi 20p).

No tetula (ang nic), ze treba aj guideho za 500p (ano vedel som o tom, je povinny). Hned mi prideluje nemeho domaceho.

To odmietam, vravim, ze zaplatim len fee, guida nepotrebujem (je to len jeden smer a cesta ma byt v pohode).

Tak tetula no guide, no climbing. Ok, teda. Vychadzam z domceku, kukam do mobilu, kade by sa to dalo obist (nic nevidim v mape), rozhliadam sa okolo. Zrazu pride chalan a vravi, nech dam 50p a mozem ist. Zapisujem sa teda do knihy, davam prachy a zacina trek.

Fakt ma filipininy nasiraju, same fee a povinny sprievodcovia.

Prechadzam cez kovovu branku a sok, skurvene schody a fakt velka kopa.

Riadne zadychcany robim dlhu pauzu na prvom odpocivadle.

Je tu lavicka a pekny vyhlad na ryzove polia. Niektore su zelene, zlte, zaliate vodou alebo vypalene.

Betonove schody koncia, nastupuju hlinene a riadny stupak.

Podlozie je dost smyklave, neprijemny prach s malymi kamienkami.

Spicka na topanke sa mi opat odlepila, tak paradicka. Vobec nic tomuto tripu nepraje.

Je tu natiahnute aj nove lano, obcas si nim pomaham.

Dostavam sa medzi stromy, prichadzaju na rad skaly, lano je natiahnute i tu.

Na zemi vidim supiny, zrejme z hada.

Zbystrujem pozornost a snazim sa pohybovat len po skalach, nieze by to neako pomohlo keby na dakeho nadabim.

Prichadza tazsi usek, mensie stveranie po skalach ale dopohody.

V ovzdusi dost velka vlhkost. V dialke na jednej strane mracna.

Prichadzam na plac pod stromamy kusok pod vrcholom. Tu kristus na krizi, mech na bordel a fajnove skaly.

Vchadzam do utrob a hladam cestu na samotny vrchol, najskor slepa ulicka ale na 3pokus sa mi podari dostat sa cez skaly vyslapanou cestickou.

Pod vrcholom dalsi kriz a paradny vyhlad.

Stupam kusok po skalach. Tu opat kriz a este lepsejsi vyhlad.

Ryzove policka dookola, vzadu vysoke hory.

Na jednej strane pekne slnecno, na druhej pod mrakom.

Tu tiez pod mrakom, trosku poprchalo ale iba trosku.

Presun skoro na samy koniec. Tu by sa dalo vyliezt este na jednu skalu ale netrufal som si.

Slnko vyslo, tak dole topanky, tricko a relax na vrchole. Klidek a paradne vyhlady.

Tento trek je tisicnasobne lepsi nez vcerajsi.

Sprievodca tu naozaj neni treba. Podla mna to je len umelo vytvorena pozicia pre miestnych ludi.

Inak ktovie co by sa stalo ak by som ich ignoroval a siel aj bez zaplatenia fee. Minuly rok som nieco podobne spravil na luzone ale tam ma ani nik neoslovoval.

Po relaxe klesanie.

To ako vzdy byva narocnejsie.

Supin som v jednom useku videl velmi vela, hned som pridal do kroku.

Cestou som stretol guida a jedneho miestneho.

Pri kovovej brane ma este miestny pozyvali na jedlo.

Na hlavnej ceste sa mi hned zacal ponukat motorkar ale ked som mu ukazal moju destinacii, nesuhlasil.

Nevadi, sily este mam, casu tiez.

Hore som siel 1.5hod a dole o 15min kratsie.

Zabacam dolava a zhruba po 500m odbacam doprava.

Pomedzi domceky sa dostavam medzi ryzove polia.

Slnko pripeka ale som natreti 50kou tak pohodicka.

V ryzovych poliach obcas vtaci, kde tu chovaju aj husy.

Fotim si tazne zviera co ma za zadkom naklad mechov. Majitel mi este ukazuje, nech si ho ofotim aj z inej strany.

Som v dedinke, ludia prekvapeny, ze tadeto pochoduje joy.

Zastavka na colu a po betonke az na krizovatku. Dokopy to bolo asi 5km po rovinke.

Pesi clovek len jedniny, vsetci inak na motorkach, tricykloch, jeepney, autach.

Nuz bol som veru velka atrakcia pre niektorych.

Na hlavnom tahu do valencie nasadam na cakajuci jeepney a uz sa vezem. Ten sa riadne zaplnil. Opat vacsinou skolaci.

Na obed klasicky do hrnocovne.

Na ubytku kyblova sprcha a cakanie na zotmenie.

Nohy sa zlepsuju tak paradicka. I ked z novych slapiek mam tez na jednej novu odreninu ale v pohode.

Na vecer klasika, supermarket. Tu som nezohnal lep, ten kupeny obdalec v 711. Tu velmi ochotny predavac, prehladal cely obchod aby mi nasiel mini lep.

Nakup zo supermarketu som musel nechat pri dverach. Strazil mi ho ochrankar.

Vecera vybavena v pojazdnom auticku. Objednal som si maso na spajle ale donisli mi to co vcera. Sa pomylili ale nechal som to tak.

Dzus a ani maso neboli az take dobre ako vcera.

Na ovale zjedene cipsi.

Par ludi tu behalo, neaky ludia len sedeli, deti robili bordel.

Oval len hlina, zadna antuka alebo trava.

V restike na ubytku uz poucenie a objednana sklenena flasa coly.

Stal sa zazrak a napojil som sa na net.

Nahadzane cs ziadosti do cdo, vybavena neaka korespondencia a vac som nestihol bo net neskutocne pomaly.

Dnesny den uplne super. Trek na vybornu a aj nasledna prechadzka pomedzi ryzove policka.

Lepidlo tez kvalitne, som si prilepil i prsty.

Topanky vypucovane uterakom co som vyfasoval, mimo neho aj mydlo. Skoda, ze ne aj hajzlopapir. Ten sa mi zachvilu minie.

Naklady :

carmont inn, Singel, fan, kupelka, tv : 300p
Ryza, nudle : 20p
Jeepney valencia - bangcud : 20p
Motorka bagcud - mt.capistrano : 30p
Fee mt.capistrano : 50p
Pepsi : 12p
Jeepney bangcud - valencia : 20p
Ryza, 2podkovicky ryby, pepsi (hrnocovna) : 55p
Lepidlo : 120p
Nakup : 48p
Ryza, pork, dzus (pojazdne auto) : 118p
Coca cola (ubytko) : 15p



Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.019s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0718s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb