25.den - trek na mt.manubu


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 22nd 2018
Published: February 22nd 2018
Edit Blog Post

Z ubytka vymotanie okolo 8.00

V noci som musel vypat fan, bo mi bolo zima. Tricko na spanie uz nemak, potom co mi ho slohli pri prani na batayan island.

Na hlavnej ceste sa pytam ludi na jeepney do talisay kde zacina moj dnesny trek.

Nakonec zastavujem jeden. Soferova asistentka len po filipinsky, nakonec jedna spolujazdkyna situaciu vyriesila vdaka mojej navigacii a vysadzaju ma pri fiesta malle.

Nevim kolko som presne platil bud 6p alebo 11p.

Velky problem, v jeepney mi padol mobil a sam sa restartoval.

No len ten restart trval dobrych 10.min.

Uplne odstrihnuty od gps, vobec som nevedel kde som a ani kam idem.

Nastastie sa stoj spamatal a mohol som pokracovat v cestem.

Cakanie som vyplnil dvoma kolacikmi plnenymi cokoladou.

Pri obcerstveny pred fiesta mallom sa pytam ludi na jeepney.

Je mi doporuceny tricykel za 20p. Tak sa postavim k ceste a chvilku cakam na neaky zaplneny nech mi nesupne plnu cenu.

Podla prieskumu by mal stat 100p ale az do suloku
http://www.pinoymountaineer.com/2007/08/manabu-peak-760.html

Inak toto je uplne super stranka na treky po filipinach.

Nuz ako cakam, chalan co mi dal pri stanku info, zastavuje tricykel a uz sa vezem.

V cieli soferovy davam 20p, neprotestoval.

Cakal som, ze v tejto dedinke nakupim banany na cestu, no nic tu neni. Uplny konec sveta.

V batuzku mam 2l vody, 2 snickersy a jedny keksi.

Trasa je v mapy.cz znacena ako cervena, samozrejme v reali po znaceny ani stopy.

Zacinam na betonovej ceste, ktora sa neskor meni na polnu cestu.

Zatial rovina resp mierne stupanie.

Stretavam par domacich, sem tam domcek.

Za poslednym domcek sa stupanie zvysuje a cesticka zmensuje len pre jednu osobu. Ako som vravel ziadne znacenie ale neda sa zabludit, cesticka je dobre preslapana.

Naskytaju sa mi paradne vyhlady, vsade palmi a ine dzunglove rastliny.

Spociatku mam paniku z hadov ale postupne na ne zabudam.

Vlhost, teplo a obcas tazky teren.

Prichadzam na razcestie (ziadne znacenie, vsetko s mobilom v ruke).

7hod turu zavrhujem (zdolat Mt. Malepunyo a aj mt.manubu)

Taktiez sa vzdavam myslienky len cisto Mt. Malepunyo 1015m a idem iba na mt.manubu 770m.

Keby som v nasich podmienkach v pohode dam tu 7 hod turu, len tu je strasne teplo a cesta je obcas dost zarastena. Na ponozkach mam uz kopu malych bodliacov.

Dostavam sa na fajn kopec Biak na Bundok 710m. Uplne neskutocny vyhlad.

Zacina zostup, najskor sa brodim cez dost vysoku travu, zvacsa vsade po prsia ale na jednom useku az nad hlavu.

Cesta je stale viac a viac zarastena ale da sa to v pohode. Niekde sa musim uplne zohnut a ist v takomto neprirodzenom postoji par desiatkov metrov.

Zacina blato, stale klesam takze nic moc cesta.

Zver mimo motylov a vtakov ziadna.

A je to tu, stupanie na vrchol manubu. Uplne paradna siroka cesta.

Na vrchole biely kriz a fajn vyhlad.

Na to,ze som prakticky nic nejedol do mna snickers ani moc nejde.

Po oddychu zostup do dedinky suloc.

Da sa ist dvoma cestami, ono prakticky ludia na tento vrchol startuju z tejto dedinky a robia si mensie kolecko.

Samozrejme som si vybral tazsiu cast (nevedel som o tom)

Prakticky celu zostup az do spojenia ciest ma sprevadzala blatova, smyklava cesta.

Neskor uz pohoda. Dokonca tu to bolo aj znacene plagatmi s popisom trasy a miesta kde sa clocek nachadza.

Samozrejme na razcesti znacka ziadna ale mobil to zachranil.

Sem tam aj neake pristresky pre turistov, niekde aj biele krize ci mini kaplnka.

Po 4 hod stretavam prvych ludi, domaci, co si tu prali, obdalec stekajuci pes ale ujko s pistolou ma uistuje, ze mozem pokracovat dalej.

Keby mam robit loop len cisto z dedinky suloc bol by som sklamany. Cesta velmi jednoducha, ziadne brodenie sa travou, dzunglov. Som rad, ze som siel tak ako som siel, i ked miestamy som mal toho plne zuby. Presne tak ako ked sme sli cez hory z gymesa az na zobor (cca 8hod a neuveritlne stupanie na zibricu)

Tura trvala 4.5 hod, 12.3km. Jednoznacne odporucam.

V dedinke hned ponuka na tricykel za 150p. Keby povedal 50p tak to berem.

Pokus o stop moc neuspesny az mi zastavuje sukromne jeepney.

Vnutri vezie par ludi do batangasu na neaku stretavku.

Nedali sa mi otvorit zadne dvere, musel som ich preliezat z coho malo cele osadenstvo srandu.

Zenska vedla mna ma 5 deti ale moc som jej nerozumel, bo dost hluku.

Vyskakujem pri southside supermarkete, pytam sa co som dlzny (najskor som myslel,ze to je regularny jeepny), 50p. Mozno ak by som sa nespytal bolo by to gratis.

V markete chladena pepsi a maly red horse.

Ten vypity na ubytku.

Studena sprcha (ina tu neni) a pisanie denniku.

Zaujimave, ze som furt neni hladny. To bude asi tym teplom.

Zajtra nevim co, povodne som chcel ist turistikovat na makiling len cul som zistil, ze treba aj sprievodcu (500p). Inak neaky fee sa mal vyberat aj na mojej ture ale nikto nikde nebol.

V pondelok robia z cs ludia vylet na sopku taal, v skupine su uz 4 tak sa asi k nim pridam, hned bude lacnejsia lod. Len furt nevim kde budem 3 noci este spat.

Jeden z buzikov (ten co mi vcera ponukal gratis lad) mi prinasa cisty uterak, 3 jednkrazove kefky, mydielka, pasti ale hlavne hajzlopapir, i ked len jednovrstvovy. Nevim co ho to napadlo asi volaco chce.

Kurnik tusim tu pritahahujem len homosou. Asi teda presedlam 😊

Na vecer (rozumej ked padne tma cca 18.00) vybratie sa do mesta.

V mcdonalde davam zmrzku a pokracum ulickami kade tade.

Nakoniec kupujem polovicku kurata a dve ryze k tomu.

Po kupe hned ku mne dosol zobrak ale nic nedostal.

Kura zjedene na izbe. Najskor mi bolo malo ale nakoniec som rad, ze som ho dojedol.

Popri jedeny myslienky zas v minulosti.

Zajtra fakt nevim kam pojdem.

Cebu pacific apke zas zasibalo, odlet mam 27/2 o 3/50 a v check ine mi naskocilo, ze sa mam checknut na letisku najneskor do 26/2 19.05.

Hned som pisal na facebook cebu, ze co to znamena. Po odoslani spravy sa appka spamatala a uz mi tam svieti check in do 27/2 3.05 hod.

Mobilu dnes tez volako preskocilo, ako som bol na nete, zrazu nabehla cirna obrazovka a nacitavanie androidu (cca 20sekund, potom to uz fachcilo dalej). Kurva dufam, ze sa nekazi. Inac som v hajzli.

Naklady

Jeepney south supermarket - odbocka fiesta mall: 11p alebo 6p
2 kolace : 20p
Tricykel fiesta mall - talisay : 20p
Jeepney suloc - south supermarket : 50p
Pepsi plechovka 0.33l, red horse 0.33l : 56p
Mcdonald zmrzlina : 10p
Polka kurata, 2 ryze : 143p (123+20)


Advertisement



Tot: 0.533s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.2396s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb