24.den - presun lipa


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 21st 2018
Published: February 22nd 2018
Edit Blog Post

Okolo jednej rano do mna niekto tuka. Kate, som sa skoro posral od strahu. Nieco hovorila o bratovi, ze mu ide s niecim pomoct tak nech nestresujem ked tu nebude.

No odvtedy som uz nemohol zaspat.

Ranna sprcha, studena voda ina tu netece a 5.45 opustam bezpecnnu zonu a hor sa do nocneho mesta.

Vratnik mi otvara branu a ide sa.

Prakticky musim obist cele letisko.

Vonku uz culy ruch, vsade rozsvietene lampy, par behajucich filipincov.


Na hlavnej ceste kopa aut a plnych jeepney. Dnu zvacsa skolaci v uniformach.

Hrncovne uz funguju na sto percent, vsetci tam ranajkuju. Ja na to nemam cas, tak aspon kupujem kolaciky.

Neuveritelne kvanta studentov, fakt uplna kopa.

Pri marina mall odbocujem smer letisko. Sem sa dalo v pohode dostat jeepneym ale chcel som si uzit rannu prechadzku.

Cesta sa zda nekonecna.

Prechadzam cez prvu kontrolu, vsetko ok.

Pipnutie mobilneho passu, stroj mi vytlaca neake potvrdenie.

Na domacich letoch sa odletova taxa neplati, na medzinarodnych vsak hej (750p).

Dalsia kontrola. Tu sa im nepozdava moj obsah batohu.

Gel na holenie, ok, neni to sprej, moze prejst. Male noznicky, maju malo zakrivene cepele, do kosa s nima. Ok ale vravim , ze si este pred tym ostriham nechty. Jedna ruka ostrihana, ostraha nekuka, klakinam si a sup noznice to ponozky. Do smetaku vyhadzujem len obal.

Budapest, dubai, manila zadny problem len tu.

Pri gatoch je aj nalajadlo s pitnou vodou, co vyuzivam.

Meskame len 10.min. Boarding ide uplne mega rychlo, ne jak na jednom nemenovanom svk letisku, kde ludi najskor natlaca do ohradky a tam ich nechaju cakat. Tu pekne po odpipany hned do letadla. Tentoraz som musel ukazat aj pas.

Letadlo plne, par ludi ma objednane aj jedlo.

Letusky pekne, sak fililiny ne 😊

Na letisku menim 15€, kurz uplne super 64p, zmenaren bde banka. Keby vim mohol som z domu zebrat viac hotovosti a nemusel som saskovat s atm kde je poplatok 250p (mimo hsbc banky)

Manilu som si chcel trosku uzit preto volim pesi presun na bus stanicu buendia odkial chodia busy do lipy resp batangasu.

Nuz premavka divoka, na jednom mieste policajti odchytavali vsetkych motorkarov. Ulice spinave, striedanie chudoby s bohatstvom.

Zaujimave je, ze ma nezastavil ani jeden zebrak.

Cca po hodine sa dostavam na stanicu, straznik hned zistuje kam idem, behom minuty uz sedim v dobre vyklimovanom buse smer lipa.

Samozrejme v buse nesmi chybat tv s filmom, neaky cinsky bojovy. Sama akcia, dobre to bolo.

Cesta po dialnici v pohode, v manile ani velke zapchy neboli.

V buse na zaciatku aj predavac vody.

Prichadza sprievodca, vycvaka mi na listku cenu a vsetky udaje o buse. Normalne cvakacky ako u nas volakedy vo vlakoch, tu to je v kazdom buse. Po vycvakany vsetkych cestujucich zacne obiehat bus nanovo a vyberat peniaze.

Vyskakujem v lipe ale sprievodca ma posiela nazad, bo je to len okrajova cast.

Riadne zapchy na take bezvyznamne mesto.

Zacina sou s hladanim ubytka.

Padam na hrncove jedlo. Zistujem moznosti. No moc ma nepotesili, vraj vsetko drahe, ak nic nenajdem mam sa vratit a ubytuju ma tu.

Smer ayala str. tu by nieco malo byt.

Veru aj je lipa bed&breakfast za 600p ale obsluhy nikde, potom dalsie dva hotely 1000 a 2200.

No nic idem nazad do hrncovne.

Este si davam kokosovu stavu, pytam sa na ubytko ale nic nove mi nevravia.

V hrncovni nepocitali, ze sa vratim. Najskor sa zdrahaju, vykrucaju ale nakonec mam dojst o 8 vecer. Ok bud dojdem alebo nedojdem.

idem do toho za 600p, bohuzial je obsadene.

Posilaju ma cez cestu do montys place and restaurant. Tam som prvy raz neisol bo to vypadalo nobl. No mal som tam ist, izba za 250p, fan, mala kutica a poschodova postel. Neni to zadne terno ale na jednu noc staci. Obsluha su tu samy priteplenci.

Spusta sa dazd, to bude zajtra sranda na turistike. Zatial operujem s 3 trasami, dve 5 hod a jedna 7 hod. Uvidim zajtra.

Povodne som tu chcel zostat dve noci ale neni dovod.

Smer prieskum mesta. Ulicami plnymi aut sa dostavam ku katedrale. Pekna stavba.

Neodolavam a navstevujem mcdonald, zmrzka za 10p.

Od katedrali presun k kostoliku Iglesia Ni Cristo. Fakt mohutna stavba.

V uliciach kopa skolakov, samozrejme v uniformach.

Pred katedralov na dimauyaga st zapadam k Ronie rose lomi haus.

Obsluhe vravim nech mi daju nieco s nudlami.

Prichadza nudlova polievka a v nej kusky masa. Mnam, konecne zadna ryza.

Velke grupy skolakov si davaju rozne snacky. Samozrejme, ze ich napodobnujem a davam siomai. 3 plnene mini tasticky masom, tie sa podla lubovole mozu zaliat chili omackou ci inou. Zapijam to malym sirupovym poharikom s kuskami ovocia.

Postupne sa plnymi ulicami ludmi a tricyklov prepracovavam az k miestnemu trhu. Tu ako vsade oddelenie ovozel, oblecenie, ryby, maso…

Na kazdom kroku neaka dobrota, bohuzial som uplne napratany, preto pada rozhodnutie, ze tu ostanem este jeden den.

Zastavujem sa u tetuli kde som mal spat. Nechavam odkaz, ze nepridem. Cena bola rovnaka ako tu, 250p.

Nabieham do nakupneho centra robinson.

Na zachodoch na poschodi sklamanie, neni tu hajzlo papir.

Su to rozne obchody, bohuzial v knihkupectve pohladnice nemaju (minule som ich kupil tam). Je to inak dost nedostatkovy tovar.

V supermarkete nakup vody, piva a snickersov na zajtra.

Cokolad tu veru nemali mnoho na vyber.

Oh ja nestastny, zemepan. Po opusteny nakupneho strediska sa,mi vysmykla papierova taska na zem a pivo je v hajzli.

Vsade inde davaju igelitky len tu to musia balit do papierovych vriec.

Po vylozeni nakladu idem nazad do supermarketu, soutside, ten mam od ubytka par krokov.

Normalne uctovali za flasu zalohu cca 2p. S tym som sa este nestretol.

Konecne zasluzene pivko na ubytku.

Dokupujem este jednu noc v ubytku, priteplenec mo ponuka k pivu free lad. Ah moj boze, pivo s ladom.

Po studenej sprche zaspavam nieco pred deviatov, dnes som nachodil kvanta kilometrov.

Naklady :

2x kolacik : 10p
Vymena 15€ = 960p (bde banka)
Bus manila buendia stanica - lipa : 124p
Ryza, maso : 50p
Cca 2dcl kokosu : 10p
2xUbytko montys place singel, fan, share kupelka : 500p
Zmrzlina mcdonald : 10p
Nudle, pepsi : 62p
Snack : 10p
Dzus : 5p
Nakup : 217p (2x2l voda, red horse 0.5l, 2xsnickers, keksy)
Pivo 0.5 l red horse : 41p


Advertisement



Tot: 0.521s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.1661s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb