26.den - trek mt.maculot


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 23rd 2018
Published: February 23rd 2018
Edit Blog Post

-Rano umyte topanky s jednorazovu kefku a smer robinson mall odkial chodia jeepney na rozne strany.

Nakonec idem skusit trek do mestecka cuenca na vrchol maculot. Ma tam byt ale povinny guide za 500p, uvidime ci je to pravda.

Na ranajky po dlhom case v hrnciarny, ryza, vajco a mala slana ryba.

Pre robinsonom su spravene klasicke nastupistia aj s nazvami destinacii, no i tak som sa hned prveho sofera spytal na moje vozidla. Ten ma okamzite zaviedol k spravnemu jeepney.

Tie tu chodia kazdu chvilu preto ani neberu pasazierov nad limit ( na strechu, zaveseny na zadnom schodiku atd)

Kedze som sedel pri soferovy robil som spojku medzi nim a cestujucimi t.j. podaval som peniaze co sa posielali soferovy cez x ludi a zas nazad daval vydavok.

Cesta pomala, bo sa robi na niektorych castiach kanalizacia.

Vyskakujem v dedinke cuenca.

Nakup predrazenej vody (firma coca cola preto taka draha) a kupa kolacikov.

Ubytko mi veru moc neporadili, len ukazali smer, vraj mozno tam nieco bude.

Ok, v dalsej ulicke opat opat spytanie ale zas len neurcity smer.

Posledna skuska pri obchode pred nemocnicou, nikde nic.

Tak co uz, idem aj s batohom na turu. Chuj mohol som si spravit day trip z lipy.

Opat idem po cervenej co je na mapy.cz, tu vsak ziadne znacenie.

Trasa zacina pri Mt. Maculot View Resort.

Najskor betonova cesta, dost prudke stupanie, neskor schody.

Veru tych schodov bolo hodne, ono to bola taka krizova cesta, po par metroch vzdy jeden vyjav z kristovych poslednych dni.

Po fakt velkej makacke sa konecne dostavam na koniec krizovej cesty. Hore biely kriz a neake tie pobozne sochy. Vyhlad uplne paradny. Stalo to za tu namahu.

Mensie klesanie, par ludi tu obeduje, tipujem to na povinnych guidov, ne nevsimaju si ma.

Iba jeden starsi sa pyta kam idem. Up a pokracujem dalej.

Pici, nenormalny stupak, nahadzujem slimacie tempo. Furt hore a hore, ziadna rovinka.

Zacina stupanie po skalach, objavuje sa lanove istenie, dokonca jeden rebrik. Fakt mega makacka a to mam na chrbte 8kg batoh, ktory sa mi obcas za chyti o konare stromov.

Tesne pod vrcholom stretavam guida s 2 filipinkami, idu opacnym smerom.

Konecne vrchol, som totalne premoceny, vody mam uz len pol litra ale to nevadi. Uplne bohovsky vyhlad na jazero taal a sopku. Skoda, ze je dost mrakov ale i tak parada.

Zacina zostup, opat lanove ostenie a bohuzial aj blato. No to je len par metrov a potom pohodicka, s vystupom sa to neda porovnat uplne super cesta, i ked samozrejme suvisle klesanie.

Dostavam sa k neakemu odpocivadlu, tu dalsia skupinka s guidom a par robotnikov co tu stavia pristresky.

Este pred dalsim zostupom si robim mensiu zachadzku na blizku skalu. Trosku zlozita pasaz ale zvladam to. Dost mi pomohol aj moj novy guide, pes co sa ku mne pripojil.

Zo skaly opat paradny vyhlad na okolie a jazero. Konecne aj slnko, davam dole dres, cele telo sa mi furt supe. Nasledky jedneho dna na bantayan island ked som sa zabudol natret.

S natieranim uz bude problem, bo mam vo flasticke nater max na dve pouzitia.

Prichadza guide aj s dvoma ludmi. Hned sa pyta na mojho guida, tak reku ostal hore.

Jeden chlapik pozna slovensko, ups teda slovinsko.

Guide furt vyzveda preco som sa sam a kde je moj guide, tak to balim a zahajujem zostup.

Cesta nahovno, same male kaminky, par smykov, jeden pad na zadok.

Inak tato spiatocna trasa je omnoho jednoduchsia ako cesta hore.

V dedinke nabieham do Tierra Mercedes Nature Resort, izba od 2500p ale je tu aj bazen a mini tobogan.

No nic ide sa dalej.

Capovna vody, vymytie flase a docapovanie litra vody. To vymytie trvalo dobrych 5.min. Zrejme jar,vyplach flase.

V centre davam dva hambace, ale tusim mi zle vydala alebo mala akciu 1+1 gratis.

Na hlavnej ceste odchytavam jeelney do mestecka lemery. Povodne som chcel do taalu ale nakonec idem kusok dalej.

Opat som penazna spojka.

Zacina hladanie ubytka, idem len hlavnou cestou, ludia o nicom nevedia, iba o jednom hotely za mestom.

Tak tam idem pesi i ked sa mi nuka tricyklista, sak to je len 2km ( aspon tak tvrdil).

Po par metroch nadabujem na hodinovy hotel, 500p za 12hod ale izby su full, dalsia cena 1200p.

Tak nist, pokracujem.

Par metrov na pravej strane z mesta za sm center mall dalsi hodinovy hotel, 450p.

Tak reku ok, berem to. No ono to je cena len za 12hod, t.j. check ou o 4/30 rano. Vravim, ze chcem do 8/00, cena nabieha na 700p. Nasrat, dojdem teda neskor.

Pokracujem az k xentro mall, na konci mesta.

Zapadam do 711 a rozmyslam co dalej.

Davam si automatovu colu, uplne nahovno.

No nist do hodinoveho hotela dojdem cca o 1800. Tak to bude v pohode a zajtra zas dal, aj ked nevim kam.

Mal som ist hned po treku na anilao beach a tam ostat, no ne ja musim vymyslat.

Ako si idem, zrazu na oslovuju dve male skolacky. Ci nepotrebujem pomoc. Zapajaju mozog ale nic s ubytkom ich nenapada. Obe su s batangas city, tu sa na neakom treningu. No divcence si precvicili ang a ide sa dalej.

Po par metroch pri mne pristavuje policajne auto.

Ci potrebujem pomoc, co tu robim, co tu planujem, identifikacia podla pasu, spolocne fotenie, odvoz do hodinoveho hotela.

Evidentne tu vela cudzincov nemavaju, aj ludi tak vyjavene po mne kukaju.

Takze mam novych kamosov u policie, martinez a dalsich dvoch si nepamatam.

V hodinovom hoteli, ziskana pol hodinka gratis, takze ho musim vypratat o 600 rano.

Ac, dvojpostel a kyblova sprcha. Bonus velky pavuk v sprche ale podla obsluhy je neskodny. To je pinny travelers inn.

Som zvedavy ci policajti dojdu o 2000 ako som im navrhol.

Kedze nedosli isol som do blizkeho sm mallu.

2040 vchadzam do fastfoodu, este ma stihaju obsluzit (2100 zatvaraju).

Davam rybaci sisig a halohalo. Sisig nic moc a malo, halohalo vyzeralo luxusne ale chut tez slaba.

Hypermarket nestiham, tak ubytko a spanok.

Tura ma totalne odrovnala, 5.5km za 4 hod. To bude asi moj novy najpomalsi rekord ale stalo to za to.

Rano budik na 500 a o 600 vypadnutie z ubytka. Pojdem kuknut asi na plaz (isto len pristav), mozno sa dam ostrihat a potom zas fakt nevim do jakeho neznameho mesta pojdem.

Na ubytku neni wifi a datovy net tu nema signal.

Naklady :

Ryza, vajco, ryba : 25p
Jeepney lipa - cuenca : 25p
3x kolace : 20p
Voda 1l : 25p
Doplnenie vody 1l : 2p
2x chees, ham, egg burger + pepsi 0.3l : 54p
Jeepney cuenca - lemery :28p
Cola 711 32oz : 41p
Singel ac, private bathroom len kybel, 12hod : 450p
Rybaci sisig, halo halo : 152p


Advertisement



Tot: 0.101s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0763s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb