20.den - bantanaya island


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 17th 2018
Published: February 17th 2018
Edit Blog Post

U domacej pytam motorku, vola. Motorka neni, mal som si ju zobrat vcera ked ju o 1700 doniesli ( neobjednal som si ju, povedal som, ze chcem az na dnes).

Ok, tak idem smer k pristavu cca 200m, kde je velky plagat moto za 200p.

Pytam sa chalana a ten uplne ignorantsky povie 400p. Nasrat.

Turisti ma nasmerovali k ubytku nordic inn. Tu sa pytam mototaxi, ten neleni a taha ma do domu hned vedla ubytka. Zrejme skuter jeho rodiny.
Z 300 davam na 250p ( normalna cena). Bohuzial je to automat.

Chalan chcel len prachy, nic ine ho nezaujimalo.

Na pumpe docapovanie bezinu, nakup kolacikov a smer paradise beach.

Cesta betonova avsak po opusteny mesta uz len polnacka.

Odbocujem na smerovniku k plazi, prakticky sledujem filipinskych turistov na motorkach.

Cesta sa dobre zhorsila ale da sa to.

Prave sem prisiel sukromny jeepney plny filipincov.

Na vstupe chcu 50p, to im mozem osrat ked tu chcem stravit len max hodinu.

Pocasie zatial pod mrakom ale teplo.

Zapadam na neaku plaz, kde je kopa lodiek. Ranajkum kolaciky.

Obdalec kopa domacich, zdravia ma pokrikuju na mna joy.

Po relaxe fajn krajinkou smer Omagieca Obo-ob Mangrove Garden.

Na ceste obcas byvol, krava a kozy.

Vstup je 50p, tie tu rozhodne investujem.

Po bambusovych mostikoch sa prechadzam nad mangovnikmi. Fakt parada, odporucam.

Do reci sa davam s filipinskou rodinou. Na severe cebu mi nic nevedia odporucit. Iba ak tak fantasy park pri medeline.

O tom som cital na strankach zivotnafilipinach.cz najskor som nad tym aj uvazoval ale komentar pod clankom ma od toho odradil.

Rodinka sa sklada z otca,mami, babky, 2 deti a pestunky. Ta mi je hned ponuknuta na 30.min skusku a ak budem spokojny mozem si ju nechat. Divca je cele v rozpakoch a hned sa cervena.

Jazda pokracuju do sulangan. Tu uplne nic ale jazda dobra. Opat sa odvsadial ozyva hello joy.

Zacina prsat, nastastie je blizko pristresok. Tych je cestou kopa, zrejme zastavky mini jeepney.

V pristresku kopa malych deti, ktore ma sleduju s otvorenou hubou.

Konecne dazd ustal, smer mestecko bantayan.

Tu nic zaujimave. Pristav plny lodiek, velky trh, park, basketbalove ihrisko, kulturny dom, kde nacvicuju deti neake predstavenie a dazd.

Motorku strategicky parkujem pri kulturom dome pod strechu.

Na trhu si davam kuracu nohu. Prichadza ku mne zobrak ale toho hned domaci vyhadzuju.

Na cestu vacsi ananas na palicke (cul rozmyslam, ze bol volaky drahy ale bol dost velky ziadny mini), zastavka v kostole a smer po vedlajsej ceste po pobrezi do mestecka madridejros.

Tu fajn oddych pri mini pevnosti pri plazi (nic moc).

Pre istotu docapovanie benzinu za 50p. Rychlomer ani kilometrovnik mi neukazuju, tak nevim kolko som spravil km, motor mi obcas zdochyna na volnohehu.

Tentoraz uz po hlavnej smer santa fe. No po hlavnej, zabocil som k pobreziiu, ze to prebehnem cez dedinku sillon.

Tentoraz som sa navigoval cez mapy.cz, lepse nez google v tejto oblasti. Tam to vyzeralo ako hlavna cesta ale bola to cista polnacka.

Nestazujem si, fajn jazda. Zastavil som sa aj na par plaziach ale slabota. Bol odliv, vsade lodky. Asi best je len ta koka beach pri santa fe a mozno ta platena paradise beach.

Dost mi vyhladlo, jedlo nikde az zrazu dym. Ok, zas bude grilovana noha na jedlo. Tusim najlacnejsia a aj s kopu masa.

Nevyhoda boli len otravne muchy.

Inak vychodne pobrezie tiez fajn az na tie plaze.

V kazdej dedine tusim domaci hrali basketbal. Bolo jedno ci je ihrisko betonove alebo hlinenne (tych bola prevaha)

V pristave zistene, ze lod ide kazde dve hodiny ale asi tu este ostanem jednu noc, bo zajra maju byt vsetky busi plne. Filipinci sa vracaju domov z predlzeneho vikendu. Co mi potvrdila filipinska grupa uciteliek z legazpi.

Tie si ku mne prisadli na halo halo resp sejk. Asi 8 bab ( na moje prekvapenie ani jedna moc pekna), ktore si sem isli oddychnut od skolskych problemov. Vsetko zadane, vydate.

Tusim vsetky si do halohalo este pridavali navyse cukor. Filipinci miluju sladke.

Cukor si davaju aj do mango sejku. Manga nemaju tu pravu chut bo neni ich sezona. No vzdy lepsie ako tie u nas.

Na ubytku neprijemne zistenie, veci oprate ale chybaju dve tricka. Jedno stare na spanie a jedno novsie tielko. Igelitku mi tiez nevratili. Na recepcii je len neaka nahrada co o nicom nevie.

Stretavam taliana, on ma vsetko v poriadku.

Zajtra sa stahuje k plazi, nasol ubytko za 700p.

Na vecer este behnutie do mesta. Motorka mi nechcela nastartovat, tak ju pre istotu vraciam o 12hod skor. Ono by som sa na nej i tak uz nevozil. Len dufam, ze som ju vratil do spravneho domu.

Na veceru si davam pork na palicke s ryzou samozrejme. Miesto pribora (lyzicka,vidlicka) mi priniesli igelitovu rukavicu.

Jojo tu je kultura, ne jak v indii kde sa to je holimi rukami.

Na ubytku plan co robit po prichode do manily. Zrejme pojdem priamo do lipy. Len nevim ako to tam bude s ubytkami. Moc info som o tom nenasol.

Vystup na taal asi vynecham, cela lod ma stat 2000p, iba ak by som nadabil na neaku skupinku. S ubytkom to tam udajne tez neni ruzove.

Mindoro asi tez padne a pojdem len do neakej dedinky pri batangu. Ale opat tie ubytka.

Naklady

Skuter 24h : 250p
Benzin 1.686 l : 100p
6 ks kolacov : 32p
2 male ryze, mini maso na palicke, noha na palicke : 48p
Ananas : 60p
Benzin 0.843l : 50p
Nudle, kuracina na palicke : 45p
Capocanie vody 1.5l : 5p
Mango sejk : 50p
4xpork na palicke, ryza : 50p (40+10)


Advertisement



Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb