14.den - loboc


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines
February 11th 2018
Published: February 12th 2018
Edit Blog Post

Noc bola bujara, okolo 1 rano som zacul suchotanie pri smetaku, kde som hodil sacik od hambaca. Zasrane krysy alebo co to.

Smetak vyhadzujem pred dvere.

Nakonec motorku neberem.

Chytam bus a davam sa vylozit v mestecku bilar. V jednom cestopise bol spomenuty.

Bus klasicky ide s otvorenymi dverami, zastavuje na kazde znamenie.

Prechadzame cez uplne super krajinu, uz aj trosku lutujem, ze som si nezobral tu motorku. Scenerie uplne naparadu. Policka, kopce, super serpentiny, dokonca prechadzame aj cez europsky les (Bilar Man-Made Forest). Miname aj dalsie stredisko malych opiciek ale tu to vyzera fakt mega turisticky, strasna kopa dodavok a aut.

V mestecku sa zastavujem kvoli ranajkam.

Najskor v pekarni, kupujem kolaciky. Konecne uz volake lepsie a farebnejsie.

Mam stastie prave je v mestecku trh.

Vchadzam do trznice, nieco je pod strechou nieco nie.

Dnu predavaju oblecenie, ovozel, maso, ryby, proste vsetko mozne.

Maso samozrejme bez chladenia. Ryby rozne druhy.

Je tu nenormalne vela ludi. Dost ich po mne pokukuje, cudzinec sa tu asi tak lahko nezastavy.

Padam do hrncovni, ryza a posekany bambus ( teda ked som dobre rozumel). Povodne som myslel, ze to je maso.

Nechal som sa zlakat aj na cesto na palicke, ponorene v oleji. Mnam.

Pochvili som zbadal aj grilovane banany ale uz som bol full.

Chcel som si dat konecne naplnit aj flasu vodou vo vycapni ale chlapik pokrutil hlavou.

Tak kupujem predrazenu litrovu vodu.

Ako si tak pochodujem na konec mesta, zbadavam dalsiu vycapovnou. Prazdnu flasu este mam ale zas sa mi nechcu vlacit 2l.

V kostoliku je prave omsa, spieva tu detsky zbor. Parada.

Inak kostol je este stale z vonka nedokonceny, zadna fasada, okna a tusim ani dvere.

Mensi odpocinok pri basketbalovom ihrisku, kde prebiehal suboj troch pohanov.

Zacinam stopovat, po chvili mi zastavuje dodavka ale idu len par km, tak nic.

Opat odchytavam bus, soferovy na skusku davam 7p, chce 20p, naskrabal som 17p, staci mu to.

Okolie uplna bomba, opat ryzove policka, palmy, domceky a domorodci.

Na bohole sa mi zdaju filipinky krajsie ako na siquerje.

Vyskakujem na pokyn vyberaca pri hlavnej turistickej vyhliadke na cokoladove hory.

Zo stankou po mne pokrikuju hello sir, one tshirt. Tusim to tu je hit, v kazdom stanku kopa triciek po 99p.

Platim vstupne 60p pri budke kde zastavuju auta. Chcel som sa presmyknut poza ale zbadali ma. Za budkou je parkovisko a tam kamenna predajna suvenirov.

No zacina stupanie po ceste hore. Pesi clovek len ja. Cesta v pohode.

Hore kopa ludi. Cedulka mi kaze aby som sa siel preukazat listkom do blizkej budovy, no to isto, budem si nadchadzat.

Na vyhliadku vedu dost strme a nizke schody, berem ich po dvoch. Predemnu kopa spomalenych japoncov.

Vyhlad super i ked je pod mrakom. Fakt genialne kopce. Niektore su zelene ine hnede a jeden sa prave meni zo zelenej na hnedu. A ako je to mozne? Ludia ho vypaluju.

Po relaxe zasa nazad dole kopcom.

Daju sa tu pozicat aj 4kolky, cenu som nezistoval.

Zacinam opat stopovat.

Mam opat stastie ako vcera. Do 10.min mi zastavuje auto.

V nom 3, 25rocny filipinci (jedna zena ale volaka objemnejsia na filipinku ale v zaklade zas v norme).

Strasne moc cestuju, jeden ide o dva tyzdne do maroka.

Kopa srandi s nima.

Oproti nam idu turisti na motorkach, jeden bez tricka este neopaleny chalan, filipinka je hned nazhavena.

Robime zastavku v europskom parku. Blazni si lahinaju na cestu. Foto na facebook predsa musi byt.

Nechavam sa vylozit pri Loboc Eco-Tourism Adventure Park.

Moj ciel je zipline, co som vcera sledoval z kajaku.

Pesi je to este neakych 7.min po asfsaltke.

So mnou dorazaju aj dve dodavky japoncov. Uf uz nech som v japonsku, uplne neskutocne su tie japonky.

Prehliadka batuzika a kupa listka za 400p dve jazdy ziplinom tam a nazad. Da sa kupit aj zipline tam a nazad kabinkou ( taka klietka pre dochodcov)

Jedna japonka chce vediet rozdiel medzi zipline a kabinkou. Hned jej to vysvetlujem, kabinka je pre zeny, ktore sa vsetkeho boja. Nevaha a kupuje dve jazdy zipline.

Caka ma mensie slapanie po schodoch, fasujem cislo, vydajca mi odporucil aby som sledoval ci niekto ide tiez sam. Spustaju sa zaroven dvaja ludia naraz vedla seba.

Mam stastie, po par minutach sa pripajam k rusovy.

Batoh na seba, helma na hlavu ( uplne krehucka co by sa pri prvom naraze asi hned rozbila), postroj, lahnut si uno due tre a uz sa rutim na supermana vo velkej vyske, podomnou kanon, rieka a milion stromov.

Na druhej strane ma rychlo odstrojuju, vybehnutie na dalsie stanovisko a ide sa.

Obsluha robi vsetko mechanicky, na otazky neodpoveda.

Uplne super zazitok. Odporucam.

Na hlavnej ceste skusam opat stopa. Zastavuje mi motocyklista ( toho som nestopoval). Pre istotu hovorim no money, bo pri motorkaroch clovek nikdy nevie.

Vyhadzuje ma pri hrnciarny, kde som jedol vcera. Jedlo to iste, rozdiel je len v tom, ze cul je to tu plne turistov.

Najedeny skusam druhu pekaren. Opat velky vyber kolacikov. Zvacsa jeden stoji 5p.

Na namesti stoji velka konstrukcia stromu, priprava na valentina. Zrejme to tu beru az moc vazne.

Obhliadka zniceneho kostolika, ktory rekonstruuju.

Mostom sa dostavam az k startovaciemu bodu vyletnych lodi. Volado z lode na mna popiskuje, mlada filipinka mi posiela vzdusne bozky, chcela zrejme machrovat pred kamoskami. Ukazujem nech pride hore na most ked je taka hrdinka.

Dokupenie vody, opat 20p, vo vedlajsom stanku kupena cokoladova tocena zmrzlina a zistene, ze tu maju automat na vodu. Tez som si to nemohol vsimnut skor. Ten automat zas neni nic moderne. Drevenna konstrukciia, mechanizmus na mince a 25l nadoba s vodou.

Prechod opat na druhu stranu mosta a smer ubytko s tym, ze bud preplavam alebo ma preveze lodka.

Za mostom odbacam hned do prvej ulicky napravo.

Strasne moc tu maju bojovych kohutov, skoro kazdy 5 dom.

Bud su skovany pod strieskou v tvare obrateneho V alebo su na bidlach.

Z jedneho domceku ide hlasna hudba a kopa ludi. Valentinska party.

Prichadzam na rozcestnik, rovno popri rieke nespevnenou cestou alebo dolava po betonke. Kukam mapu a ide sa dolava, si trosku po aziisku zatrekujem (rozumej v zabkach).

Nez nabehnem do kopcov, este si fotim ryzove policka.

Zacina turistika. Cesta v pohode uzka polnacka. Stupanie minimalne.

Kopa motylov, palmi, stromi. Vyhlady vsak ziadne, teda az na jeden.

Podla mapy by tu mala byt jaskyna. Idem na prieskum teda.

Na zemi kopa listov, cesticka sa zmensuje, po nohach mi zacinaju lozit mravci, seru na to, i tak tu jaskynu nemozem najst a to som mozno len par metrov od nej.

Vynaram sa prakticky pri zipline, zacina kruty klesak, no ono keby mam topanky tak v pohode.

Konecne rovina a rieka. Som pri spievajucich detoch co tu robia sou pre lode.

Jeden soplak ode mna pyta peniaze. Tohto som uz neposlal do pice ako debilka v tagbilarane. Na reku daj ty mne a hned stichol.

Ojoj prichadza moja skoro osudova chyba.

Vcera to tu preplaval s batuzkom jeden par, tak to preplavam aj ja.

Pri tom sa akurat chystali vyrazit dvaja kajakary.

Nuz skacem do vody, v polovici zistujem ,ze to nezvladnem s jednou rukou, kricim na kajakarov. Uzaj ke mne startuju ale to uz mam moj batoh namoceny vo vode, v nom mobil aj fotak. Tie som sle pre istotu obalil trickom.

Kajakar mi bere batoh, ja plavam k brehu.

Utopit by som sa veru nechcel, to musi byt strasna smrt. Ked umret tak asi zamzrznut, to clovek len zaspi a hotovo.

Na ubytku hned vytahujem elektroniku, na prvy pohlad neni mokra, pre istotu to ale nezapinam.

Hned padam do postele uplne k.o.

Neskor prichadza na izbu spolunoclaznicka, dve su uz prec. Vyzera to, ze cestu spolu. Sa niekde asi nasli.

Presun k rieke a citanie knihy.

Opat aj dnes prichadza cech s filipinkou, ta ma svoje dieta a on zas svoje.

Dava mi tip na zamboanga. Zaroven mi oznamuje, ze sa sem blizi burka, ocakava sa 300mm zrazok a ma to trvat tri dni. To je akurat tolko kolko sa tu planujem zdrzat. Zaroven ma nepotesil a andaou, vraj sa tam plavat neda ale co mi ukazovali fotky moji stopari, tak to tam vyzera uplne super. No a este jedno negativum, cesta tam trva motorkou 3.5hod. Tak nevim co zajtra. Keby tu bol aspon net, resp dobry signal nech mozem kuknut lode do cebu.

Dalej ma nepotesil ani s bantayana island, ani tam sa neda plavat.

Uf, fotak aj mobil funguju, dufam, ze na furt.

Dnes som bez vecere.

Dal som si aj sprchu, studena voda, zrejme napojena z rieky.

Ta bola dnes plna arielu ako poznamenal cech co sa v nej kupal.

Zrejme dedincania proti prudu hojne prali.

Moja spolunoclaznicka chrape uz od 1700.

A je to tu dazd. Hadam, maju spravenu dobre strechu.

Naklady

Bus nuts huts - bilar : 15p
4x kolaciky : 22p
Ryza + bambus : 30
Cesto na palicke : 5p
Voda 1l : 20p
Bus bilar - coko hory : 17p
Vstup coko hory : 50p
Ziplane : 400p
Ryza sepie : 60p
3x kolace : 10p
Voda : 20p
Zmrzlina : 10p


Advertisement



Tot: 0.498s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 40; dbt: 0.282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb