127.den - presun Batad,Sagada


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Sagada
January 11th 2013
Published: April 17th 2013
Edit Blog Post

Podla planu som vyrazil 7/00, zbytocne skoro ale to som zistil az neskor.

Ucet v ubytku mi zle spocitali,doplnili mi jedlo co som ani nemal vobec objednane a pivo bolo nenormalne drahe oproti pivu co som si dal dole v dedine. Po oprave uctu som vycaloval 470p. Skoda,ze som neposluchol filipinov co mi radili aby som sa siel ubytovat k Ramosovy,tam bolo pivo za 50p a aj jedlo tam bolo lacnejsie a hostitelia mi pripadali prijemnejsi ako tu.

Cakalo ma opat slapanie dosuper kopca,slapal som nakonec hodinu. Pocas slapania som robil fotozastavky a dal si vydatne ranajky,snickers. Cestou som obehol dost staru aziatku,som bol normlane v soku ako to mohla vyslapat.

V sadle som cakal 2 hodiny na jeepney,mal ist o 9/00 ale cakal kym sa naplni,takze vyrazil az o 10/00. Z vrcholu bol super vyhlad na udolie,smerom do dediny bolo slnko a smer bananue zatiahnute.

Okolo 9/00 sem zacali dorazat jeepney s turistami,v niektorych boli len dvaja ludia,inde iba traja.To fakt nechapem,nie aby sa ti ludia spojili a rozlozili naklady na dopravu. Nakoniec sem dosli 4 jeepney a jedna 4x4 plne filipincov. Ti uz rozumeli rozlozeniu nakladov,sedeli aj na streche. Vsetci mali sprievodcov aby sa dostali do dediny resp k vodopadu. Faktu tu sprievodcu netreba ak clovek nejde na turu cez hory,bo v horach su cesty neni vobec znacene. Najlepsi bol jeden mlady zapadniar,ten este aj kupoval jedlo a pijatiku svojmu sprievodcovy. Fakt uletene.Vsetci sprievodcovia nabadali ludi aby si pozicali palice na podopieranie za 10p,vraj je to moc namahave. Este starych ludi pochipim ale aby si ich brali aj mlady co idu nalahko,to uz mi ozaj ostaval stat rozum.

Po hodinovom meskani sme sa konecne pohli smer banaue. Cesta nahovno,v jednych usekoch stavali cestu inde same blato,skaly,vymoli. Rano som este rozmyslal,ze tych 12km do dediny dam peso ale po vyjdeny na vrchol som si to rozmyslel.

Okolo 10/40 sme dorazili do mesta. Furt som nebol rozhodnuty ci ostat abo ist do Sagady. Nakoniec vdaka nadhanacom som zvolil presun do Sagady. Slubili zastavky na viewpointoch,to moje rozhodovaie ulahcilo ,bo v bananue fakt nist neni.Rychlo som do seba nahadzal omeletu s toastami. To ma tiez vytaca,k omelete si treba zvlast objednat toasty,sak to by malo byt samozrjemost davat k tomu chleba. Po jedle este dokupena voda a nasadnutie do dodavky. Tu sme sa nakonec zisli vsetci co isli jeepnei z batadu,2 kanadani (tych je na filipinach kopa),2 taliani a 3 nemci.

Cesta ubehla rychlo Mali sme 3 zastavky,na prvom viewpointe nic moc,tu ma zaujala len mega socha panny marie,druhy bol uz lepsi,paradny vyhlad na ryzove polia. Posledna zastavka bola v Bontocu. Tu sme vysadili par miestnych,vodic nas chcel zobrat aj do muzea resp na obed. To sme ale odmietli a sli dalej.

V Bontocu su tiez ryzove policka ale v meste by som neostaval,nic tu neni.

Zaujala ma stavba miestnych ciest. Normalne ju betonuju zhruba po 15m a potom diletacia a zas beton,takymto tempom teda cesta nebude hotovoa ani za 100 rokov.

Pred Sagadou nas vodic skasiroval. Taliani boli vsoku,vraj sa dohodli na 250p a nie na 300p. Ale bez protestov zaplatili 300p,potom nas vodic doviezol do mesta a vyhodil na bus zastavke..

Vacsina ludi sla hned do tur.centra,ja som siel do ubytka Olahbinan. Nasiel som ho bezproblemov vdaka tabuli na ceste,ktora ma nasmerovala dole po schodoch k peknej drevenici. Chvilu som cakal na majitelku,ta mi dala cenu 300p ,nechcela vobec zjednavat. Vraj ak by sme boli dvaja bola by lepsia cena a podobne nezmysli. kedze sa mi tu pacilo ostal som tu,fakt pepkne miesto,free pc,free wifi,tepla voda,izba v pohode.

Po ubytku som siel na prieskum dediny. Je uplne prtava. Voda 1l tu stoji od 20 do 40 p,nakoniec som zobral 6l a tu som si postupne prelieval do malych flasiek. Inak dedina nic moc v ponuke jedla,markoffom odporucanu restiku som nenasiel,bola tam uz pizzeria,pizza za 160p.

Na jedlo som nakonec zakotvil v restike Alin oproti pekarni,tu som nasiel vdaka mojmu vynikajucemu cuchu,inak je to nenapdan budova v kopci s plechovymi dverami. Na jedlo som si dal kuracinu s nudlami. Opat to bolo s kostami,moc masa tam nebolo. Vo food corte nemali nic lacne,dokonca aj hrncove jedlo bolo dost drahe.

Po jedle som zasiel do turistickeho centra (rozumej maly stolik v malej miestnosti). Chlapik vypadal,ze ho to tu vobec nebavi,bo kazdy si tu pytal od neho len mapy,tie vytlacal z compu. Aby som o trochu rozveselil,zistoval som info o atrakciach. V jednom cestopise petr daubner, http://www.kompas.estranky.cz/ chalan isiel na vlastnu past do jaskyn a mal riadne stastie,ze sa odtial dostal.

Potom uz len relax na ubytku,prepisovanie dennika,surfovanie na nete,kupa letenky do legazpi,ma byt slnecno,tak mozno skocim aj na blizke plaze na kupacku. Ako som bol na nete,zaroven si dobijal mobil,bo tu maju debilne zasuvky a nemam redukciu,dosol kanadan a tomu dal chalan bez zjednavania izbu za 250p. To ma teda riadne nasralo. Isol som za nim,ze co to ma znamenat.Vraj on s tym nic nema,mam ist za tu zensku co mi dala takuto cenu. Nasrany som siel do ulic a hladal nove ubytko.Kukol som daubnerove ubytko,cena 200p ale neni tu wifi,sprcha je len oblievanim sa miskou. Srat na to,zajtra idem tam.

Kanadan mi odporucil v el nidu ubytko,dorm za 350p,do el nida sa da dostat priamo minivanom z letiska za 450p.

Potom uz len spanok,v noci mi bola kosa,musel som si dat ponozky a mikinu

naklady

jeepney batad saldo - banaue - 150p
kolac - 20p
omeleta + 2 toasty - 50 + 20p
dodavka banaue - sagada - 300p
nudle,kura - 70p
voda 6l - 65p

fotky
http://min.us/mF2eubVKujlgA
http://min.us/mbowh5MlgtOxcN

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.008s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb