126.den - Batad


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Banaue
January 10th 2013
Published: April 16th 2013
Edit Blog Post

Cestou sme mali jednu pispauzu ale bol som taky zmrznuty,ze som sa ledvaj hybal. Do bananue sme dorazili 6/15. Cesta bola v pohode aspon to co si pamatam,jeden pruh niekde furt opravovali,tak cakanie kym nas pustia dalej,neskor nastupilo stupanie a serpentiny. V tomto buse som sa za svoj cely trip najlepsie vyspal,mozno kvoli tej zime.

Filipinka vedla mna chcela moju postovu adresu,znicoho nic si ju vypytala,tak som si volaco vymyslel. Mozno to myslela v dobrom ale clovek nikdy nevie. Este ma odradzala kupat sa vo vodopade co je v batade,vraj su tam spodne prudy.

Po vystupeni z busu sa na nas vrhli tricyklisti. Isiel som k vytipovanym ubytkam,drahe resp plne,tak som sa rozhodol,ze prespim v batade. I tak banaue neni moc zaujimave,ak nepocitam ryzove terasy,ktore su ale vidiet az z hlavnej cesty. To si kuknem pri presune do Sagady. Problem bol zohnat odvoz do batadu,podla info centra jeepney tam chodi az neskoro poobede,tricykle davali zaujimave ceny,pri buse za 350p,potom 300p,v dedine 250p a nakonec 200p,nizsie nikto nechcel ist a to ich tam bola kopa.Mozno su dohodnuty na takejto najnizsej cene abo nevim lepsi zjednavat.

Tricykel je motorka o ktoru je pripnuty taky vozik so strieskou,dnu sa vojdu 4 filipincania,mozno aj viac.Ja som sa tam ledvaj aj s batohom natrepal. Moj vodic mi zastavil na dvoch vyhladoch co boli po ceste. Do Batad Junction sme dosli po hroznej ceste za 3/4 hodinu. Cesta fakt hruza,totalne rozbita ale na niektorych usekoch stavaju uz novu ale tim tempom co som videl to nedostavaju ani za 5 rokov.

Moj tricyklista mi dal este svoju vizitku ak by som chcel nahodou odvoz z batadu zajtra.Taku istu vizitku mi dali aj jeho traja kolegovci.Tento mi ale na zadnu stranu napisal aj svoj mobil. Vsimol som si ,ze vela ludi tu ma krvave zuby.Nevim ci maju paradentozu abo daku inu zubnu chorobu alebo jedia len nieco krvave.

Tricykle vozia ludi len po Batad junction,hore do kopca nevyjdu,tam sa vystvera len jeepney.Tak mi neostavalo nic ine ako slapat s plnou polnou 3/4 hodiny do kopca. Tesne pred vrcholom ma minul prazdny jeepney.

Na vrchole je mini restika,predavacky ovocia,pozicovna drevennych palic,nachystany guide,jedna pekna vyhliadka na cele udolie batadu.

Do batadu sa da zostupit dvoma cestami,bud po strmych schodoch,to je kratsie abo po klasickej lesnej cesticke,ta je menej strmsia ale dlhsia.Isiel som po schodoch,aspon som oprasil spomienky na cinu.

Cesta do dediny mi trvala opat zhruba 3/4 hodinu. Cestou boli obcerstvovacie stanky aj s vysokohorskou priprazkou. pri vstupe do dediny treba zaplatit vstupne. Obzrel som si len dve ubytka. V prvom bola tepla voda za priplatok,v druhom bola uz v cene a vyzeralo to tam aj lepsie. Na dalsie som uz nemal sily,vystup a zostup s plnym batohom ma riadne zmohol.Mobilny signal a ani wifi tu neni.

Po jedle a sprche,ktora ma prebrala k zivotu som sa vybral cez terasovite ryzove policka k vodopadu. cesta neni vobec znacena,furt sa treba pytat ludi,bo po polickach ist je to ako ist v labyrinte. Terasy zaliate vodou,semtam klicila ryza,proste uplna nadhera. Prechadzalo sa pomedzi ne po betonovych hradzach,semt tam skaliste ale dost to tu uz rekonstruuju z fondou unesco. Tu nieco vymeriavali,dalsi ludkovia opravovali hradze/terasy.

K vodopadu sa ide stale dole kopcom po prejdeny ryzovych teras.Medzi nim a terasami je dalsi obcerstvovaci bufet. Tu som dostal ponuku na nocnu masaz od mladej filipinky. Vodopad je fakt obrovsky,uplna parada,par turistov sa tu aj kupalo. Vacsina ich tu bola s guide. Sprievodcovia sa mi ponukali aj po ceste sem,zvacsa same male deti. Voda bola riadne ladova a samozrejme zacalo aj poprchat,tak som sa pobral nazad,opat stupanie.

Do ubytka som ledvaj trafil,este pred tym som sa zastavil v jednom ubytku na pivko a polievku. tentoraz som testoval San Miguel,bolo fajn ale Red Horse je silnejsie. Polievka bola len vrela voda a slize.

Vsetko do dediny nosia rucne,bo auta sem nechodia,ved ani neni ako ,bo tu neni cesta,proste len dedinka postavena na kopci,resp v doline obkolesena terasami.

Na ubytku som doplanoval prepravu po palawane,taktiez tu mam uz zabezpeceneho couchsurfera v puerto princesa,takze pred odletom spim u domaceho.

Po oddychu som si dal kuracinu,vyfasoval som prso a ktomu este pivo.

Som neaky unaveny,idem spat uz o 18/00.Zjatra vstavam uz o 7/00,a smer batad sadlo,tak sa vola vrchol odkial som prisiel a odkial aj odchadzam,okolo 9/00 by ma jeepney do banaue,ten je lacnejsi nez trycikel a ide priamo az z vrcholu.Mozno nakonec v banaue ostanem na noc alebo mozno hned behnem do sagady resp.bontocu,zalezi ci daco pojde

naklady

trycikel banaue - batad junction - 200p
pivo - 50p
slizova polievka - 50p
fried chicken + ryza - 120p
pivo - 80p
ubytko fine hill - 200p

fotky
http://min.us/mF2eubVKujlgA

Advertisement



17th April 2013

postrehy
s tou postovou adesou si nemal byt taky podozrievavy, mozno si len chcela dopisovat ci poslat fotku a tak, filipinci su neskodni, vsak co aj mozu s adresou tie krvave zuby budu najskor od zutia drogy/navykovej rastlinky Betel ktora zanechava cervenu farbu ktora vyzera ako krv, je rozsirena pomerne aj v Indii myslim mlada filipinka bola pekna? aku mala cenu? mal si zistit pre ostatnych aj ked potom by sa jej asi tazsie zbavovalo :-)

Tot: 0.097s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb