128.den - Sagada,jaskyne


Advertisement
Philippines' flag
Asia » Philippines » Sagada
January 12th 2013
Published: April 17th 2013
Edit Blog Post

Rano v pohode vstanie uz o 7/30. Vonku dazd. Podla predpovede mal skoncit okolo obeda. Siel som sa teda oholit. Zrkadlo nikde a tocka nesla otocit,chvalabohu zachod uz splachoval,vcera nie.

Dole v resitke/lobby som poposielal maily,doslo mi aj prve narodeninove zelanie z ciny,ostatne ocakavam neskor,bo casovy posun. CS v legazpi zrejme nebude, chalan furt splieta,ze mi najde hotel a potom pojde so mnou na sopku a to som mu jasne uz 2x napisal,ze zhanam hlavne ubytko zdarma a nie ziadneho plateneho guideho. Dalsia baba sa chce len stretnut. Z puerta princesa mi zas dalsi poslal ponuku na 30.minutovu masaz zdarma a potom mi spravy daku prednasku o vyzive ci co. Som zvedavy na toho u ktoreho budem spat,ma strasne moc pozitivnych referencii a vyzera to,ze hostuje vo velkom. Zbezne som kukol CS aj v Indii,je tam kopa ludi,uvidime ci sa tam nieco podari.

Na ranjky som bol tam kde vcera na veceru,sa mi to tam pozdava,dal som si sendvic so syrom a sunkou,no skor to bol lansmit

Po spakovani sa a vyplateni izby som siel do toho ubytka co som pozeral vcera. Bolo zavrete,po mensom cakani dosla zena,vraj maju zavrete (hlavne,ze vcera nebol problem) ale neni problem sa ubytovat,bol som jediny host. Vyplatil som ju a siel zhodit batoh.Inak furt poprcha,uz by to mohlo skoncit.

A fakt to skoncilo. Tak frsiko pobalenie (pre istotou prsiplast) a smer jaskyne Sumaging,Luminag a po ceste kuknut rakvy Sugong. Asi v 1/4 cesty zacalo mrholit.Tak som to zahol do odporucanje cajovny/kaviarne Lemon Pie.Vraj su tu super kolace. Dal som si teda citronovy kolac a k tomu citronovy caj. Konecne som sa naucil vyslovovat po anglicky kolac,ked som to pytal tak si casnicka myslela,ze chcem len caj. Kolac aj caj boli fajnove,len skoda,ze kolac bol uplne mini.

V 3/4 cesty som zistil,ze som na izbe nechal moju mini baterku,tak prieskum jaskyn pada. Celu cestu prsalo. Fotit sa moc nedalo,ak by bolo lepsie pocasie bol by to super vylet. Ryzove terasy boli zaliate vodou,parada.prvu jaskynu som preskocil a siel az k druhej. Zosiel som dolu,zapol nbaterku na mobile a siel. Obcas smyk,vsade tam,mobil baterka bola slaba,tak som to zvrtol. Zacala ma prenasledovat skupinka so sprievodcom. Fakt to bez svetla nemalo zmysel,dostal som sa len do predsiene a uz tu bola riadna tma. Na povrchu som zamieril k predajcom suvenirov.Sledoval som filipincov co sli do jaskyne s guide,turisti v slapkach,uplni blazni do takeho prostredia ist v slapkach. nebol problem sa pridat ku skupinke a ist snimi ale ked som vydel ako vyzeral skupinka co odtial vysla rozmyslel som si to. Boli komplet od blata.

Pobral som sa teda k prvej jaskyni,tam hned na zaciatku boli rakvy. Jedna bola trochu rozbita,bolo vidiet dnu kosti. Motalo sa tu dost turistov (sice turista som aj ja),som musel riadnu chvilu cakat aby som si to tu mohol odfotit. Po opustany tohto miesta som stretol dalsiu skupinku co sli na prieskum jaskyne,guide s lampasom,cakal ich mega prechod medzi dvoma jaskynami. V dazdi som sa pobral nazad do ubytka,cestou este kuknute rakvy na skalach ale to bola slabota.

Na ubytku susenie veci,pisanie denniku a pustil som sa do ang.knihy. Skoda dazdu,dalo by a to tu pekne pochodit ale v takomto pocasi to nema zmysel. Z dola pustili filipinci karaoke,uplna hruza.

Na obed som behol do mojej restiky,spageti so sunkou a hribami. Zajtra si dam tuniakovy sendvic a v plane trek k dalsim rakvam a podzemnej rieke. Indiu uz mam komplet naplanovanu.

Na veceru som behol na pizzu,ked uz mam tie narodeniny tak som si dal drahsie jedlo. Pizza stalo za prt,to som povedal aj talianskemu majitelovi ked sa ma pytal ci mi chutila. Ostal normalne sokovany ked som povedal pravdu,zvacsa mu ju vraj kazdy chvali.

naklady

ubytko olidahni - 300p
sendvic syr + lansimt - 40p
ubytko 2x alapos view - 400p
caj - 15p
citronovy kolac - 25p
spagety,sunka,hriby - 70p
pizza - 160p
sladke pagace 8x - 20p

fotky
http://min.us/mbowh5MlgtOxcN


Advertisement



Tot: 0.08s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb