Perhentian part 2 - PARADIS

Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Terengganu » Perhentian Kecil
August 6th 2008
Published: August 14th 2008

Det her sted er fantastisk! Det er lige foer at man har lyst til at droppe studierne og karriaeerdroemmene, til fordel for et liv her. Alt er smukt her, baade over og under vandet.

Som billederne viser, tog Jesper og mig dykkercertifikat paa Perhentian. Det var en sindsygt fed oplevelse og der bliver lagt billeder ind af verdenen under vandet lidt senere, da de er i gang med at blive fremkaldt. Vi har sert de vildeste ting under vandet (bla. kaempe rokker), men da vi var "under uddannelse", var der ikke lige overskud til at tage saa mange billeder. Jesper fik dog taget nogle fede billeder paa hans sidste dyk. Et dyk jeg desvaerre maatte foretage dagen efter, da mine oerer ikke var fit for fight den dag.

Udover dykning, blev der fra alles side dyrket en del snorkling. Vi har set rigtig mange flotte rev og tusindvis af fisk. Bla. Nemo fisk(klovnfisk) helt vildt soede med deres smaa hjem i soegraesset. Men mest facinerende var det dog at snorkle med hajer og havskildpadder.

Om aftenen spiste vi paa stranden og som altid naar klokken slaar 20.30, gik mormor og morfar i seng (Thea og Kasper) (Mormor og morfar er et kreativt udtryk opfundet af den mere og mere kaekke Camilla) da dagens strabadser tog haardt paa kraefterne. Vi andre unge mennesker (paanaer Sanja) trodsede den moerke jungle, efter en forrygende karaokeoplevelse. Der havde vi det rigtigt sjovt, Nicklas maatte overgive sig til traetheden og gik alene hjem gennem junglen. Vores 4. mand Bas (ham i den gule) blev sammen med os. Jesper og Camilla kunne efter lang tids soegen (2min) ikke finde ham og blev fuldt gennem junglen af en mystisk fremmed. Det viste sig at Bas var blevet siddende paa den anden side af oen, fordi han troede vi stadig var der. Sur roev for ham.

Nu er vi kommet til Thailand. Et sted som ikke er egnet til emotionelle dyreentusiaster (Camilla og Sanja). Vi har at goere med to unge mennesker som graeder hver gang de ser en herreloes hund. Men man forstaar dem godt for dyr bliver bestemt ikke behandlet sarlig godt hernede.

15th August 2008

Dejligt at høre nyt fra jer. Tillykke med jeres dykkercertifikat, det må bare være fedt, altså lige på nær det med hajerne. Fortsat god tur og hjemrejse.
15th August 2008

Kasper du drikker for lidt og snakker for meget !
16th August 2008

Helt kvaestet
Lad mig vaere helt aerlig.. Jeg var fandme kvaestet efter alt den undervisning om dagen.. Jesper var ogsaa super smadret, men han taklede det bare ved at drikke sig i hegnet i stedet. Jeg kan laere meget af ham, han er en vis ung mand... Vi ses om et par dage!

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0372s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb