Malaysia

Asia » Malaysia » Terengganu » Perhentian Kecil
August 4th 2008
Published: August 5th 2008

Da vi moedtesDa vi moedtesDa vi moedtes

Jesper kom til
Saa er Jesper Heitmann kommet til og efter en haard, men behagelig flyvetur paa 16 timer og en taxa tur som grandgiveligt skulle vaere 15 min (varede 45) moedtes jeg med de andre i Kuala Lumpur.

Indtrykkende paa turen dertil var enorme og efter lidt afslapning paa hotellets pool gik vi en tur til Petronas Towers hvor vi shoppede og spiste noget naer det klammeste maaltid jeg i mands minde har faaet, men det gjorde ikke saa meget. Vi shoppede lidt videre og pigerne var saa gode at de bookede vores hotel/Hytter til naar vi skulle bo paa Perhentian Islands.. Vi fik det til en god pris - troede vi. Damen var venlig, men havde skumle tanker i bagagen. Hun snoed os for hele 30kr pr snude.. Ja den er god nok... Men vi fik da booket stedet saa det var til at overleve.. om aftenen lavede vi ikke det store, men dagen efter tog vi efter en dejlig morgenbuffet, ud til en jungle hvor vi skulle ud paa en vildt fed haengebro. Paa vejen saa vi firben og kaempe larver. (se billedet) Heldet var ikke just med os, for broen var lukket, men tilgengaeld saa vi et flot vandfald
Senja HotelSenja HotelSenja Hotel

Sygt hotel
(en aa). Herefter tog vi en taxa til Batu Caves http://en.wikipedia.org/wiki/Batu_Caves. Der var mange soede aber:o)...

Herefter tog vi ud til det 4. hoejeste TV taarn i verden som ogsaa ligger i Kuala Lumpur.. Det havde en fed udsigt over byen som er kaempe stor. Dog var byen ikke vildt charmerende det sted vi boede efter min mening, der lugtede af skrald og eskrementer. Bortset fra det (hvis man ikke trak vejret gennem naesen) var det en vildt fed oplevelse. Om aftenen drak drengene sig i hegnet og spiste paa en MEGET dyr restaurant hvor Kasper var enormt stiv og troede han var Nicolas Cage - hans engelske forvandlede sig ihvertfald pludseligt til noget der mindede meget om det. Kasper var meget interesseret i at folk og personale skulle tro vi var SINDSYGT rige saa han naevnte meget hoejt ordene "expensive" og "highclass" og inden han gik insisterede han paa at laegge drikkepenge ekstra, ligesaa mange penge som hele vores maaltid kostede. Rigtig flot for det husker personalet jo til naeste gang du kommer, Kasper og husker dig som vildt rig... Eller...
Saa tog vi paa kareokee bar hvor man ikke maatte synge. Der stod kun 15 asiatiske piger
Petrona TowersPetrona TowersPetrona Towers

Kav og Jev
og skiftedes til at synge hvorefter man saa kunne koebe dem til en snak. Nicklas var stiv og koebte en af dem. Hun kunne ikke engelsk saa de naaede kun at sige "Hey My name Is Nicklas" hvorefter hun sagde "Im not talking english".. Penge ud af vinduet. Vi roeg videre til en kaempe natklub, hvor vi, paa det tidspunkt, var saa stive at vi dansede helt sygt meget. Nicklas blev "King of the dancefloor" og rigtig mange var helt vilde med ham og syntes han var for syg. Det var han faktisk ogsaa...

Dagen efter havde vi det smaa daarligt og inden vi skulle flyve tog drengene ud og spiste sushi. Sindsygt laekkert. Vi gemte lidt til Sanja fordi vi synes det var synd hun ikke fik noget nu, hvor hun havde givet udtryk for at hun ogsaa ville have haft sushi.

Vi floej til Terengganu hvor vi overnattede paa et smaaskummelt hostel. Her var det foerste gang Jesper blev kaaret til "Dagens mand i skysovs" Det blev han kl 23.15 saa den udloeb desvaerre hurtigt...

Dagen efter (d.3/8) tog vi saa til Perhentian Islands hvor jeg netop nu skriver dette indlaeg.. Det er simpelthen ligesom at vaere i paradis. Det er saa sygt. Vandet er saa laekkert og... Ja det skal ses:o)..
Vi har snorklet og udforsket oen. Vi har set hajer, fugleedderkopper, Leguaner(Veraner).. En af dem var over 1,5 meter lang. Vi blev i oevrigt stukket af RIGTIG mange myg.

Nu vil jeg afslutte og vi opdaterer selvfoelgelig senere paa turen...

8th August 2008

Good to know
Hey, rart at vide at ens nevøer ligner deres onkel når de drikker sig i hegnet. ;-). Stor hilsen fra Mormor og Morfar, de syntes det er nogen gode billeder men Morfar forstår ikke rigtigt hvordan man kan lave sådan en Blog ting og få billederne ind. Pas på jer selv
12th August 2008

Hallo derude
Venter i spænding på nyt fra fronten. Ja, Nicklas du er blevet lidt "brunere", det hjælper med lidt kortere shorts :-)) Pas på hinanden

Ville være rart med en sidste post inde afrejse
Come on please
15th August 2008

Det holder sku' ikke at genbruge billeder fra du var i malaysia 2006 kasper...
16th August 2008

Det maa du undskylde...
Ja jeg kan godt se det, ikke helt fedt med genbrug. Skal ikke gentage sig ;-)

Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 48; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb