Een kort bericht!

January 10th 2010
Published: July 31st 2013

Vientiane - Langkawi

Hallo iedereen,

We zijn op het moment al enkele dagen op Langkawi, dat is een eiland voor de westkust van Maleisië We hebben lekker uitgerust voordat we naar het koude Nederland terugvliegen dinsdag. Linux heeft het begeven op mijn laptop, dus een kort verslagje van onze laatste dagen in Laos.

In Vientiane hebben we nog enkele tempels en een groot Buddha-park bezocht. Hiervoor zijn we met een busje een eindje de stad uit gegaan. In het park staat het vol met 1000 en 1 verschillende Buddha-beelden, allemaal anders qua uiterlijk, formaat en expressie. Het was erg rustig in het park (lees, ongeveer 7 andere mensen) maar toch nog bekende van onze bootreis over de Mekong gespot. De bus terug naar Vientiane was iets voller, de grond stond op een gegeven moment vol met dozen, overal zaten en hingen mensen en op het dak zal ook wel het één en ander vervoerd zijn.

Om onze reis goed af te sluiten hebben we van te voren 5 dagen geboekt op een resort op Langkawi. Om hier te komen hadden we echter nog een intensieve reisdag voor de boeg. Vanuit Laos met Loa-air naar Bangkok, omdat we losse tickets hadden moesten we in Thailand weer door de douane om onze tassen te halen en zo weer in te checken voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. Ook daar weer een visum gehaald om vervolgens op een binnenlandse vlucht naar Langkawi te stappen. Ergens halverwege de avond kwamen we daar aan en konden we ons hutje betrekken.

Er is hier weinig te beleven, maar dat bevalt ons prima. Het ontbijt is zeer uitgebreid en vlak naast het resort zitten drie eettentjes, dus we hebben zelfs nog wat afwisseling! Morgen nog een klein uitstapje op het eiland en dan zit onze reis er echt op.

Groetjes, Robbert

Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 32; dbt: 0.0274s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb