Blogs from Laos, Asia

Asia » Laos April 11th 2019

I won't write a blog for every single place I visited in Laos, because there's not much to say and not much I've seen. It could be just bad luck and the drama that came with it, but I didn't find it a very interesting country. First of all, I felt ripped off the very first day I arrived. When we took the bus bus from Chiang Mai to the border, we had to get a tuk tuk to the actual border, because the bus wasn't going there. Then at the border you have to take a bus to cross the bridge. There is no other option and you're not allowed to walk. On the other side, the dollars we used were too old or something, so we had to pay in another currency which costed ... read more
In the mountains
Vientiane

Asia » Laos » West » Vientiane April 5th 2019

ET L’ENVIRONNEMENT DANS TOUT CA ??? Arrivée à Vientiane, capitale du Laos. C’est l’heure de la sieste, dimanche après-midi. Les rues sont désertées. La ville étant déjà plus que tranquille habituellement, c’est aujourd’hui l’assoupissement général. Il fait une chaleur de gueux, soleil impitoyable, au zénith il laisse peu de possibilités d’ombre, plus de 40 degrés au réel, 153° en ressenti ! Au moins… Si le réchauffement climatique atteint ces parages, force les limites, et il n’y a pas de raison au contraire, je crains les dégâts. Il a toujours naturellement fait très chaud dans ces pays à certaines saisons. Les saisons sont au nombre de deux, saison sèche chaude ou très chaude, pendant laquelle il peut pleuvoir, et saison des pluies, également chaude ou très chaude, pendant laquelle il peut pleuvoir beaucoup. Je me retourne sur ... read more
L'ARBRE REPREND SES DROITS
EFFET SPIDER AQUATIQUE
THE PHOTOGRAPHER

Asia » Laos » West » Luang Prabang March 29th 2019

LES PLAISIRS MINUSCULES Vincent Delerm a commis avec bonheur sa « première gorgée de bière et autres plaisirs minuscules » expression des petits plaisirs de la vie sous forme de courts chapitres, formule qu’il a surutilisé par la suite jusqu’à l’overdose. Reste que ce premier bouquin, surprenant, était bien jouissif et étonnant de justesse. Ces moments de plaisirs souvent infimes et intimes enjolivent le quotidien, brillent les pupilles, ravissent les papilles, réjouissent les ouïes et frissonnent les épidermes. La vie sans eux serait certainement triste. Trop futiles, les plaisirs minuscules, fort éloignés du CAC 40, des complexes relations internationales ou de la crise bancaire, provoquent sans doute les dîners mondains prompts au dédain et à la condescendance. Voyager, c’est aussi s’offrir ces plaisirs simples tout petits, minuscules à retourner le... read more
LEGUMES DU MARCHE
AU BOULOT !
LICHEN ON JARS

Asia » Laos » North » Muang Ngoi Neua March 21st 2019

REFLEXIONS VOYAGEUSES Découvrir, rencontrer, vivre libre, confronter, analyser… Les intérêts du voyage au long cours sont multiples. Il m’arrive, au cours de ce voyage, depuis mon arrivée en Asie du sud-est en particulier, de penser récurremment à deux choses. Elles n’ont rien à voir entre elles. L’une concerne l’état d’âme du voyageur et son lien à ses origines, donc assez futile et d’ordre individuel. L’autre est d’ambition planétaire, d’avenir de l’humanité peut-être, il s’agit de la place grandissante et insidieuse de la Chine. Vous voyez que cela n’a aucun rapport, pour autant, aucun voyageur pris dans son utopie libertaire, n’échappe maintenant, acteur inactif, au rouleau compresseur chinois. Avec mes trois mois de voyage continu, je suis très souvent « petit jeu » parmi la masse des voyageurs de cette partie du monde. Beaucoup ... read more

Asia » Laos » North » Louang Namtha March 16th 2019

INTERMEDE THAILANDAIS Voici 2 jours à peine que j’ai quitté l’Inde, où je suis resté près de deux mois, et cela me semble déjà très loin. Le souvenir physique que j’en garde est cette piqûre de raie à la plante de mon pied gauche qui recommence à me lancer. Pour le reste, le contraste est tel, et mon nouvel environnement connu, comme si je rentrais chez moi, que je m’adapte facilement à ce tout autre univers. LES CHIANG SISTERS CHIANG SISTER ONE : CHIANG MAI Comme d’habitude maintenant, je zappe Bangkok et me rend directement à Chiang Mai au nord de la Thaïlande. Je déjeune avec Noi et une de ses amies. Noi est maintenant agent immobilier, en plus de son activité habituelle. Elle cible avant tout les investisseurs et expatriés étrangers, je ne tarde pas ... read more

Asia » Laos » South » Don Det February 13th 2019

Donnerstag, den 7. Februar haben Stefan und ich den 13h30 Bus von Vang Vieng zur Hauptstadt von Laos genommen, Vientiane. Die Busfahrt war ganz okay und zum Glück hielt der Bus nicht weit von unserem Hostel an, so dass wir nicht noch einen Tuk Tuk nehmen mussten, sondern ein paar Minuten zu Fuß laufen konnten. :-) Unser Hostel, das Barn 1920, war ein ziemlich cooler Ort : der Empfang, der Gemeinschaftsraum und das Kaffee im Hostel waren alle im Style der 20iger Jahre dekoriert und das Personal trug 20iger Jahre Kleidung. Auch die Zimmer waren super : jedes Bett hatte einen Vorhang und ein Schließfach, die Betten waren gemütlich und es gab genügend Toiletten und Duschen. :-) Als wir gegen 19h ankamen waren wir ziemlich hungrig und so sind wir sofort nach dem einchecken zum Markt ... read more
9196B2EA-CECE-4577-902D-8664415A6BDB.
C5730CAC-4DDB-46A3-ADB3-E95594A056B8.
D7C89E46-C470-40D1-99A1-178C16569B0F.

Asia » Laos » South » Don Det February 13th 2019

On Thursday, February 7th, Stefan and I took the 1:30PM bus from Vang Vieng to the capital of Laos, Vientiane. The bus ride was quite okay and fortunately the bus stopped close to our hostel so that it was only about 10 minutes walking. After 5h in the bus, we were happy we didn’t have to take a Tuc Tuc to the hostel but could walk a bit. :-) Our hostel, Barn 1920, was a really cool place. The common area and the coffee shop were decorated in 20s style, the staff was dressed in 20s outfits and the rooms were great : curtains and lockers for every bed, comfortable beds and enough showers and toilets. We were quite hungry, so after our check-in we immediately went to the small food market outside our hostel. They ... read more
9003EBDD-2CBD-48A9-852D-E6B1B89662F9.
344A1313-6CCE-4866-83EE-67C891931C5F.
AF0D22DE-4E51-45EA-9883-CF9A0F76C4F5.

Asia » Laos February 4th 2019

We are up early today, just gone six, as we want to go to see the rare Irrawaddy dolphins. The best time to spot them is sunrise or sunset and it’s a 6km bike ride to the boat jetty from here. We hire our bikes and set off out of town. OK, we have just missed actual sunrise but it’s still early and there are very few people about. There are a few locals but no sign of any tourists. The metalled road very soon becomes a dusty, bumpy track. There are two routes we can take...the slightly shorter tuk tuk track and a narrower, bike track cum footpath which follows the side of the Mekong. We find ourselves pedalling beside rice paddy fields and a temple, with a tuk tuk overtaking so yes, you’ve guessed ... read more
Crossing the French Railway bridge
Sunrise at Laos/Cambodia border
Dolphin ahead

Asia » Laos » South » Pakse February 4th 2019

A lay in for us this morning. We just have to get up, take a leisurely breakfast, zip up our bag and wander down to the ferry. Our bus is due to leave the mainland at 11.30am and the boat is due to leave Don Det island at 11am. We were instructed to arrive for the boat 10 minutes before departure so, like true British Citizens, we stupidly turn up at 10.30am. We are not the only ones I might add. We observe the local courier service arriving by ferry - three motorbikes packed with goods which are driven off a wooden punt and up the beach over a boardwalk. We had a bit of a mishap with our ticket when we came to check out loading procedures yesterday...’someone’ let go of it when it was ... read more
Goods arriving by motorbike courier
Vehicle ferry
Spirit House .

Asia » Laos » South February 3rd 2019

We are up early to get breakfast before our bus trip to Si Phan Don - otherwise known as the 4000 islands. Our bus arrives at 8.10am so really not bad as pick ups start at 8am and the bus is half full already. It’s a big bus with reasonable legroom and efficient air con. The last time we did this route we were squeezed on the back of a lorry - things have definitely improved in 16 years. :-) An hour in and we are now passing Champasak. We are not stopping here this trip. Billed as the Laotian ‘Ankor Wat’, all that we can say is that it isn’t! We were here before in a tin roofed shack with a concrete bath which we declined to use. It took us all of half a ... read more
Tubing
Rescued by a punt

Tot: 0.099s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 75; dbt: 0.0212s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.6mb