95.den - presun do pangadaran


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
May 3rd 2018
Published: May 4th 2018
Edit Blog Post

Na izbe davam svoj posledny caj, k nemu esto zo vcere plneny opekany chleba a smer tmava, studena ulica.

Co sa tyka caju, tak som tu vypil asi celu malu krabicu.

Vonkajsie dvere zatvorene ale nastastie tam bol kluc.

Chvilku cakanie pred ubytkom ale bola zima tak som sa pobral smerom centrum.

Po asi 15.min zastavujem bus. Predtym som skusal mavat aj na auta ale nic.

V buse obsadzujem posledne volne miesto na sedenie, pri otvorenych dverach.

Dvere sa na malych busoch nezatvaraju, bo kazdy chvilu nastupuju/vystupuju ludia resp z dveri furt vykuka vyberci. Ten nadhana ludi, pomaha nakladat/vykladat naklad.

Takticky som mu teraz dal 12k, pytal este 2k. Sem som platil 15k a siel mensiu vzdialenost. Proste kurvy vyjebane.

Neskor sa bus zaplnil na totalku, pustil som sadnut jednu mamicku s malym babom.

Kokoti furt naberali ludi, prakticky som sa nemusel ani drzat.

Ako sme klesali postupne sa oteplovalo. Som sa riadne potil, bunda, mikina.

Vychod slnka pekne nasviecoval policka. Zrejme sa tu oplati na nho ist.

Vyberci mi vo wonosobo kaze vystupit.

Tu sa ma ujimaju domaci a zastavuju moj bus do purwokerto. Cakal som asi 10.min. Opat mini bus.

Tento uplne prazdny. Konecne som zhodil bundu ale v mikine furt teplo. Este aj odopinatepne nohavice mam v batohu, na sebe klasicke dlhe, nepremokave.

Vybercimu davam 20k, ukazuje este 10k, tak mu postupne davam vsetky male bankovky v hodnote 9k, 1k uz v minciach nechce.

Jasne odrbal ma, sa potom s jednym spolucestujucim na niecom riadne zabavali. Isto viem na com.

V noci som spal asi len 3 hod, vobec som nemohol zaspat. Isto ucinky cierneho caju.

Cestu som moc nevnimal len viem, ze opat kopa ryzovych poli.

Po opusteni busu hned nadhanaci, tak reku pangandaran. Nastupiste pekne oznacene s nazvom mesta, vedla bolo c.2 do jogjy. Tam odchadzali fakt luxusne busy.

Vyberci mi na prstoch ukazal 10, cas odchodu. Na sumu nereagoval.

Do odchodu mi teda ostavala hodina.

Vyuzivam free zachody, na bus stanicu dost ciste.

Medzi nastupistami kopa zien co predavali jedla, vody.

Nasiel som tu normalne tabulu s cenami kolko stoja destinacie z tohto mesta (moja napotvoru nie).

Takze ma ojebali o 12k. Normalna cena tam bola 17.5k r.

Ked to porovnam so 7rocnim starim cestopisom markoffa, tak prakticky ziadna zmena. Zmeny su akurat v ubytkach a jedlach (aj to mozno moc ne, len ma vacej odrbavaju) ale doprava skoro totozna.

Nuz vo vacku mi ostala len 100k r, zapadam do jedneho z kopa warungov kde som zbadal male susene rybicky.

Tetula nemala vydat, jedna zakaznicka (?) vybehla rozmenit. Po rozmeneni natahovala ruku ale ignoroval som ju.

Mini bus nakonec odisol 10.30. Vsetky miesta na sedenie obsadene.

V meste naskakovali do busu hudobnici. Jednoducha mini gitara s troma silonovymi strunami a spev, hviezdna rota su umelci.

Prvemu dali neake drobne skoro vsetci z cestujucich az na dvoch (jeden som bol ja), dalsia krizovatka a dalsi spevak, tomu dali uz len asi 4, opat krizovatka a cul nasupu dvaja, gitara a buben. Ti odisli naprazdno.

No a naprazdno odisiel aj vyberci. Davam mu 25k, reku max prihodim 10k. No drbko chcel odomna 50k (tazko povedat ci realna cena).

Kedze som bol hned treti na rane nemohol som to okontrolovat. Predomnou davali 100k ale nic nevidal (nemal drobne, vyda ked bude mat). Potom mi ukazuje od jedneho cestujuceho 50k, ze on tez tolko plati (mozno platil za dvoch).

Tak reku ne. Pyta sa ci chcem vystupit, ano. Tak zastavuje a uz som vonku.

Nastasti to uz bolo za mestom.

Skusam stopa, kopa aut. Po 10.min zastavuje chlapik so zenou.

V 96 bol v bosne. Radsej som sa ho ani nepytal na ktorej strane bojoval. Ked mi diktoval svoj whatsup a meno, tak pekne vojenske nazvy pismenok (alpha, bravo, delta…..).

Este ma upozornuje na stop, vraj ludia chcu aby sa im niekedy prispelo na benzin a v tom zastavuje na pumpe.

Uz som myslel, ze chce prachy ale miesto toho mi jeho zena dava dake chrumky.

Moc daleko ma neodviezol, len asi 5km.

Stopujem mini bus, ten ma za 5k vyhadzuje za mesteckom ajibarang.

Opat skuska stopu. Domaci na mna kukaju s vyvalenymi ocami.

Busy uz ignorujem.

Cakacka do 10.min a uz sedim v klimatizovanom auticku.

Sofer ang nevi ale dava mi niekoho k telefonu. Ten furt volaco mele o free bicykli.

Sofer ma vyklada v mestecku wangon.

Tu si davam obedik a zapijam ho pre zmenu ladovym cajom.

Kura noha bolo namocene vo fajn omacke ale masa malo.

Vonku strasne peklo. Hrozne teplo a ziadny tien.

Hehe skusal som stopnut vojakov, bez uspechu.

Par vodicov mi len mavalo resp ukazovalo, ze idu len kusok.

No i tak som v limite 15.min a zastavuje mi maly nakladiak.

Sup ho na korbu, tam 3 ludia.

Jasne, nikto ang.

Jeden furt volaco vypraval a dvaja z toho mali fakt radost. Tak som mu zacal aj ja vypravat picoviny.

Ponukali ma aj jedlom, to som odmietol, bol som najedeny.

Auto zastavuje, vodic ma vola do kabiny, bo ostatny tu maju konecnu.

Chalan tez len indonezsky.

Vyhadzujema na krizovatke pred mestom cilacap.

Prechadzam mini mostik a konecne v tieny zacina dalsi stop.

Limit 15.min splneny a uz som v dalsom vozidle.

15.min limit je cakanie na jednom mieste, potom pesi presun o par metrov dalej. Samozrejme ked je tien a inde slnko limit nedodrzujem.

Mala dodavka s korbou.

Dvaja mlady chalani, ang uplne minimum.

Zastavuju mi v alfamarte, kupuju mi chladeny napoj a pokracuje sa.

Ideme v kopcoch, sem tam pristresky kde spia pocestny a sem tam warungy.

Klesame na nizinu, tu uz same nekonecne ryzove policka.

Oproti nam ide kolona trubiacich skutristov.

Kukam lepsi a vsetci postriekane vlasy, oblecenie. Rozne farby.

Sofer mi vysvetluje, ze su to studenti a takto oslavuju konec skoly.

Zoberu farebny sprej, postriekaju sa a idu spanilou jazdou mestom.

Na moje velke prevapenie studentky (stredna skola) mali minisukne.

Chalani ma vyhadzuju v mestecku sidareja.

Tu to zije, v uliciach plno ludi.

Od pojazdnej predavacky si davam dalsiu verziu es.

Tentoraz lad, zele a puding. Ok ale nic extra.

Za mestom je dalsia policajna razia, jedna bola aj pred mestom a normalne mali na znacke napisane “razia polisi”.

Zameranie opat na motorkarov. Kazdeho zastavovali.

Niektory ked ich zbadali tak sa radsej otocili. Zvacsa mladici. Predpokladam, ze nemali vodicaky.

Co mi hovorilla dea (baba z jakarty), tak dost ludi tu nema vodicak.

A co sa hovoril cs z yogji tak tu neni len jeden vodicka ako u nas (vsetko je jednej karticke) ale ku kazdemu vozidlu zvlast karticka (motorka,auto, nakladiak..)

A zas mam stastie. Opat mini dodavka s korbou na, ktorej nalozene motory.

A zas ziadna ang, no trochu je ale nic moc.

Najskor ideme cez ryzove polia, neskor stupame do kopcov. Cesta uplne fungel, skoda, ze i auto nie.

Vodic ma upozornil, ze musi ist pomaly (50km/hod) bo ma volu v riadeny. Proste volant sa mu trosku hybal 😊

Sofer ma vyhadzuje na kruhaci pred vstupom k plazovej casti mestecka.

Po 10.hodinach som v cieli teda. 3.5busu (0.5 bolo gratis) , 2 osobne, 1 nakladne a 2 mini nakladne auta

Samozrejme sa vybera vstupne 6k pre cudzinca. Ako clovek chce ist do mesta byvat, jest a este musi zaplatit.

Po dlhej jalan tol ulici idem k prvemu vytipovajemu ubytku Panorama A La Plage.

Obsluhuje ma velmi pekna recepcna. Izba na poschodi s fanom, share kupelka za 75k a ranajky. Zjednavat nechcela a ja som bol uz vazne k.o. tak to berem.

Ranajky neviem ci su klasicky v cene, bo pri otazke ci include sa opytala kolko noci tu ostanem, ked 3 tak, ze hej.

Da sa tu doplnit voda za 3k, pivo velke stoji 40k, pranie 10k, wifi fajn ale na izbu mi moc nedociahne.

Fan mi nefunguje, tak mi ho prichadza vymenit, fajn pohlad zo spodu ako sa po nom nacahovala (je vo vyske asi 2m). Novy mi montuju jej bratia (?)

Po sprche do mna vosla energia, tak prieskum okolia.

Plaz je hned cez cestu, dost dlha a siroka, vlny velke, nie na plavanie. No na hranie fajn. Do vody vsak nepojdem, nechcem riskovat rozmocenie este dost velkej chrasty na kolene.

Vraj tu mala byt plaz cierna, no farba je normalna pieskova.

V okoli ubytka par warungov, ceny trochu vyssie (tie co mali cenniky).

Par predavacov kokosov, basa a neakeho es na svojich prenosnych stankoch.

Indomark hned cez cestu.

Na parkovisku pri plazi cvicili baby zumbu, dobre pohyby len skoda, ze boli zahalene.

Najdene laundry, velky napis za 5k ( tuto sumu som neskor videl aj na okraji kuty). Tak nabieham dnu, tam nik ale pochvili prichadza cela uderka.

Zrejme mama a dve dceri. Opat dost pekne.

Zistene, ze cena plati ak si clovek vyzdvihne pradlo za 5 dni, za 24hod je 10k, 48h za 8k a tak to klesa az k piatim dnom.

Tak davam za 48h, mam 3kg oproti ubytku usetrim 6k (ani nie 0.5€)

Na muriku sledovanie zapadu slnka. Ponuknuta masaz od babky.

Som sa v indomarkete odrbal, reku kupujem kakavo a ono to bol jasminovy caj. Hneda krabicka vedla mliek ah jaj. Rozmyslam, ze zajtra na veceru kupim liter mlieka a hned ho aj vypijem.

Testoval som modru pepsi. Nist moc.

V lobby jeden francuz, dvaja ang hovoriaci chalani a traja holandania(?). Baby excelentne (2 holandanky)

Prisli z neakeho tour, pocitam, ze boli na green canon za 350k r.

Som uplne k.o. tak sa nesocializujem a uz okolo 19.00 zalahinam.

Este uprava prudenia fanu a budim sa az rano.

Naklady :

Bus dieng - wonosobo (5.30hod) : 14k r
Bus wonosobo - purwokerto (6.30hod) : 29k r
Ryza, rybicky, zelenina : 12k r
Bus asi 5km : 5k r
Ryza, kura, 2prilohy, ladovy caj : 18k r
Es puding pisang ijo : 5k r
Vstup do pangandaran : 6k r
Ryza, vajco, obloha, ryba, ladovy caj : 18k r (caj som zabudol nahlasit)
Nakup : 13,4k r (voda 1/5l 4k, pepsi blue 0.45l 5k, jasminovy caj 0.3l 3.4k)


Advertisement



Tot: 0.061s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.042s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb