94.den - dieng, gunung sikunir


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
May 2nd 2018
Published: May 2nd 2018
Edit Blog Post

Tak dnes som riadne potiahol do 8.30.

Ma nezobudilo ani ranne hulakanie z mesity.

Konecne som sa uz aj oholil, ziletka uz je trochu tupa. Pred odletom do malajzie sa jej uz zbavim.

Prva zastavka na poste, kde som kupoval znamky na 4 pohladnice a kedze sa mi znamky lubili kupil som aj sebe (4ks). Hehe som vykupil celu postu. Ma prekvapilo, ze cul mi dali znamky v hodnote 6k, na floresi 10k ( pohladnice dorazili skoro po 2 mesiacoch).

Posta uplne prti, len taka buda, postak si daval akurat ranajky vedla, kde som si dal i ja.

Oproti vcerajsku som si objednal dvojitu porciu ryze a vac jedla.

Skoda, ze som tento warung neobjavil skor, dobre jedlo, fajn obsluha a zrejme ziadne odrbavanie (ale tu clovek nikdy nevi)

Po jedle pesi presun po hlavnej ceste az do dedinky sembungan.

Cestou nic zaujimave, kedze polovicku som uz poznal.

Pred dedinkou a priamo v nej opat oberaci krumpel. Niektore policka uz hnojili a pripravovali na novu vysadbu. Vsetko rucna praca, ziadne stroje. Ludia mali vietnamske klobuky (zvacsa zeny) a obute gumaky.

Dedinka prakticky jedna uzka ulicka plna handrovych hlav. Fakt tolko som ich na jednom mieste este nevidel, vzdy to bol mix ale tu nie.

Uz uplne male (asi 4 rocne) deti maju zakryte vlasy. Jednej boli vidiet cisto len oci.

Ludia v pohode, zdravili, jedny ma ponukali vodou.

Je tu kopa homestayov.

Videl som tu i jeden obchod, uplne vyrabovany, skoro nic v regaloch.

Co ma opat prijemne prekvapilo, skoro ziadne odpadky, kopa odpadkovych kosov a rozne tabule aby ludia neznecistovali okolie.

Z plastovych flas su tu dokonca vytvorene take branicky, pri vyhlade na jazero na konci dedinu je z flias vytvorene srdce v ktorom sa da odfotit.

Jazero velke ale nevidel som pri brehu ziadne lavicky ci miesto na relax.

Gunung sikunir to je moj ciel. Aj sem chodi dost ludi na vychod slnka.

Vystup je uplne pohodovy (cca 25.min).

Zacina na chodniku zo zamkovej dlazby, okolo su obchodiky, jedla.

Kedze je tyzden vsetko zavrete.

Neskor zamkovu dlazbu vystriedaju schody zhotovene zo skal.

Tie idu prakticky az na prvu vyhliadku.

Odtialto je fajn vyhlad na terasovite policka a blizke kopce. No len to by sa uz nesmela spustit oblacnost.

Co som vypozoroval za tieto dni, okolo 10.30 sa to zacina tahat od vychodu.

Z prveho vyhliadkoveho stanovista sa stupa dalej na vrchol.

Ako inak schody ale teraz uz vysekane do kopca a spevnene drevami.

Fakt neznasam schody, je to to najhorsie co moze byt na turistike.

Dostavam sa na maly rozcestnik, vlavo rovinka (smer vychod slnka), vpravo schody na vyhlad na jazero.

Idem vpravo, neskutocny vyhlad na celu dedinku obklopenu terasovitymi polickami a jazerom.

Skoda tych prichadzajucich oblakov. Musel som si obliect bundu a nasadit aj kapucu tak sa ochladilo.

Z tejto vyhliadky sa presuvam vyslapanim chodnickom na vyhliadku kde chodia ludia sledovat vychod slnka.

Ja uz nemam skoro ziadny poriadny vyhlad, pocasie mi tentoraz nepraje.

Po oddychu nazad dole.

Na jednom useku bol na zemi klobuk a neaky napis. V klobuku par penez. Toto si veru nevim predstavit u nas kolko by nestrazene peniaze len tak vonku vydrzali.

Ako vravim vystup velmi lahky a kratky. Ak by som spal v tejto dedinke tak by som aj siel na vychod slnka.

Pesi z ubytka na vrchol mi to trvala necele dve hodiny.

V dedine ma par ludi aj oslovovalo ale vedeli len otazky odkial som.

Ako by to bolo keby som si cestu nazad neskratil.

Tentoraz sa nechavam navigovat mapy.cz

Idem cez policka, po uzkej cesticke. Opat su dost citit postreky.

Vynaram sa pred jednou dedinkou.

Pri odbocke ku krateru sikidang je este jedno jazero. Riadne buble. Okolo su cervene napisi, nevstupovat.

Do diengu idem okolo zeleneho jazera. Z poza plota vidim, ze i to dnes dako viacej buble.

V okoli cesty je dost zdemolovanych domov ale dobre grafiti su na nich.

Na ceste stretavam detske handrove hlavy ale vedia len ako sa volas a ako sa mas.

Na jedlo uz klasicky, davam si soto. Uplne slabota oproti yogyakarte. Mal som dat radsej bakso.

Zastavka u kadernika, samozrejme selfii s exotom co sa odvazil do jeho budky. Kedze vlasov mam stale menej a menej uz sa davam strihat so strojcekom na zero.

Hehe opat poobedny spanok.

Opat kontrola leteniek. Z taipei do sappora za 71€ so scoot airlines.

Kontrolujem rozne smery odtial, nakonec mi to vychadza cez tokio do soulu a pak kl.

Este si to nechavam ulezat v hlave.

Nabieham oproti ubytku do warungu. Majitelia (fakt super chalani) jedia vonku mie ayam z pojazdneho voziku.

Tak si davam i ja. Nejem to na stolicke, ktoru vzdy predavac nachysta zakaznikovy ale idem do warungu k chalanom.

Ponukaju ma cerstvymi zemiakovymi chipsami.

Mie ayam nic moc, v restike bolo lepsie.

Este si chcem dat u chalanov kura ale uz nemaju ryzu.

Prichadza majitelka ubytka, spolocne fotenie a pokec. Fakt super ludia.

Ked som jej isiel vyplacat poslednu noc, tak ma nenapande upozornila aby som jej peniaze dal neskor, bo prave kasirovala dvoch lokalov. Ti to isto nemali za 100k

Volako som furt hladny, to asi z tolkeho chodenia.

Davam roti bakar ale ukazujem, ze mam len 11k (mal som este celu stovku), chalani sa radili a nakonec suhlasili. Predtym som platil 15k. Ma proste odrbali.

V probolongu mali cenik, ceny od 10-14k zalezalo od plnky.

Na ubytku idem kupit letenku. Cena furt drzi, zacinam booking, ukazuje to este 4letenky za tuto cenu. Vsetko vyplnim, preskakujem rozne plus sluzby, vyplnam udaje karty (6€ poplatok za platbu kartou).

Davam confirm a ……. Kokot z toho, za tuto cenu su uz letenky neni. Su uz len za dvojnasobok.

Toto uz druhy krat se mnu takto scoot vydrbal. Uz som raz isol kupovat letenku a presne rovnaka situacia.

To uz nemoze byt nahoda, proste asi ojebavaju. No nist, japonsko mi neni sudene. V dalsom meste skusim kupit ten soul, kl, sulawesi, kl a kambodzu. I ked sa tej kambodzi obavam, predsa bude este len zaciatok septembra.

Zajtra skore vstavanie a pokus dostat sa do pangandaran cez purwokerto. Majitelka ubytka mi vravela aby som siel cez magelang (chodia odtial velke busy) no to by som sa musel zbytocne vracat.

Som zvedavy jak ma zas odrbu v buse. Clovek realnu cenu nema kde zistit. Na nete pisu raz tak, potom zas tak. Domaci bud nevedia alebo nepovedia alebo vedia ale nedokazu to povedat.

Ozvali sa mi aj z googlu. Dali mi na drive free 20gb na dva tyzdne. No moj problem furt pretrvava, po vymazani suborov, tieto nejdu do kosa ale niekde sa stratia a velkost sa z uloziska neodpocita.

Tak som im zas napisal.

Okrem free placu mi dali dve rady, kde si mam skontrolovat miesto na disku a nemam zabudnut vymazat kos. Velkost na disku sa zaktualizuje do 24hod po vysypani kosa.

Rady na kokot ked mi zmazane subory nejdu do kosa.

Naklady :

Ryza, zelenina, vajcova plnena placka, 5xtempo : 15k r
12x3k znamka : 36k r
Soto sapi : 10k r
Strihanie : 10k r
Mie ayam : 9k r
Roti bakar coko-jahoda : 11k r


Advertisement



Tot: 0.16s; Tpl: 0.015s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.1377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb