93.den - dieng, kawah sileri


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
May 1st 2018
Published: May 1st 2018
Edit Blog Post

Opat slnecne pocasie, to sa mi lubi. Ked som sem prisiel tak ma vitalo velmi nevludne pocasie.

Na ranajky sa zastavujem vo warungu vedla posty.

Nohy, ruky a uz mam malu porciu jedla.

Tak v snacku tempo (nevim jak sa to pise) ma asi v tejto dedinke nenatahli. Tretie miesto a rovnaka cena.

Par som ich zjedol k ryzi a neake som si nechal zabalit na cestu.

Ku kawah sileri sa ide furt po hlavnej ceste smerom na zapad. Je to znacene tak sa neda zabludit.

Na terasovitych polickach sa od rana maka ostosest. Zvacsa praca so zemiakmi, oberanie alebo postrek. Ten bol riadne citit a do toho este smrad od autiakov, nic moc cesta po hlavnej.

Este take zamyslenie sa nad inymi blogmi (ziadny konkretny na mysli nemam, je ich plna kopa) . Na jednej strane vychvaluju terasovite policka (to je jedno kde) no na druhej strane su zhrozeny z palmovych plantazi na borneu. Ked sa to vezme komplexne je to to iste. Aj kvoli polickam muselo popadat kvantna lesa, dzungle. A ak by som isiel dalej, preco tito ludia hned aj nespomenu ako u nas rozne zahranicne firmy likviduju urodnu podu vystavbou fabrik, skladov. No proste to neni in, in je len poukazovat na borneo.

Stacilo vlozky, ide sa dalej.

Ludia ma zdravili, kyvali.

Minam dve geotermalne elektrarne (?).

Klesam do doliny, nazad to bude makacka.

Par metrov za odbockou k mojmu cielu mytna brana ale opustena.

Len na skle napisane loket free. Tak to sa mi lubi.

V zakrute nad ciernym jazerom je pristresok. Pred nim kopa motoriek a dnu kopa ludi.

Ojoj mal som pockat kym odidu.

Su z moslimskej skoly, co mi ich ucitel niekolkokrat opakuje.

Po zisteny odkial som, sa ma pyta na meno nasho prezidenta. Minuta ticha, uplne mi to meno pajaca vypadlo. Ale po par sekundach sa spamatavam.

Zacina fotenie, tusim s kazdym jednym, pocitam tak 20fotiek.

Za namahu mi dali dva sulceky ryze zabalenej v liste.

Zistujem kade sa dostanem k jazeru. Je to nebezpecne, vraj sa k nemu uz nesmie.

Z cierneho jazera neustale stupa biely dym, jedna cast brehu je pokryta ohorenymi stromami, zdemolovanou budovou. Na druhej strane tez dost poskodeny pristresok.

No neda mi to, od pristresku zabacam doprava na cesticku k polickam.

Tu na mna pokrikuju oberaci zemakov, nech ich vyfotim. Jedna baba sa nechce (chutna) tak ju chlapik zo srandy vytahaju do zaberu.

Uplne k jazeru sa nedostavam, fakt breh nevyzera neako bezpecne, fotim ho len z policok, cca 20-30m. Sira je riadne citit.

Kukam do google mapy. Je tu zakreslena cesticka aj medzi fakt velkym kvantom terasovitych policok.

Neni o com, ide po nej. Zacina pri pristresku odkial je vyhlad na cierne jazero. Cesticka stupa k domceku a potom uz ide popri polickach hore ku hviezdam.

Riadne som sa zadychal kym som sa dostal na hlavny tah.

Tu ma miestny oberac aj s peknou manzelkou (sa mi volako zacinaju lubit handrove hlavy asi konvertujem) obracaju nazad k jazeru, mam ist trosku vyssie, caka ma ta uzasny vyhlad na cierne jazero. Samozrejma komunikacia jednoduche slova a ruky, nohy.

Po mensom stupani a asi 50m sa mi naozaj naskyta genialny vyhlad na tuto prirodnu atrakciu.

Nasleduje cesta nazad, po rovinke medzi polickami sa dostavam do prvej dedinky pred diengom.

Prechadzka to bola urcite lepsia ako po hlavnej ceste, opat mavajuci, zdraviaci polnohospodari. Len to malo jednu nevyhodu, najskor bolo dost citit vypary z jazera a neskor postreky.

Normalne som sa citil nafetovany.

V dedinke miestny v soku, ze aka biela tvar ide z poli.

Hned fotky, pozvanie na caj, to odmietam.

Dnes som dal len 9km za 3hod, vratane pauz.

Po mensom oddychu vybehnutie na soto, to nemali, tak mie ayam. To som neskor nasol inde za 8k ale zas zalezi aka je velka porcia.

Neskor sa spustil riadny asi 3hod dazd. Ak bude zajtra fajn, ostavam tu ak nie, presun.

Z bandungu sa mi ozvala cs, takze mam kde spat. Len mi na tom nieco nesedi, v profile ma uvedene centrum mesta ale poslala mi neaky apartmanovy komplex asi 5km od centra. Zajtra to musim overit.

Na veceru skuseny iny warung, prakticky to iste co vcera len drahsie. Este som im hovoril drahe ale nerozumeli len sa usmivali a pritakavali.

Oproti ubytku este davam druhu veceru. Rybu s ryzu. Masa tez nic moc ale lepsa cena. S majitelom je aspon sranda.

Navrhol som mu moj biznis plan. Postavi mi tu budku, tam budem sediet a lokali sa budu so mnou za poplatok fotit 😊

Na ubytku spraveny novy plan ako dalej.

Ak pojde vsetko ako ma a vystacia mi prachy, domov by som mal dojst z ukrajiny asi v septembri. Ale vsetko je to len predbezne, i ked hned ako bude lepsi net zacinam kupovat prve segmenty (po thajsko)

Plan asi takyto, vsade zhruba mesiac, okrem prestupnych krajin (p)

Po taiwane smer korea , malajzia (p), sulawesi,malajzia (p), kambodza (letenka z kl za 13€, tomu sa neda odolat), thajsko (p), barma, thajsko (p), filipiny, thajsko, sri lanka, india, nepal, malajzia(p), sumatra,malajzia,(p), cina, kazachstan, kirgistan, kazachstan(p), ukrajina, moldavsko a domov.

Ale je to fakt len taky dream plan, vsetko zalezi od penez (fakt by to bolo velmi na hrane) a mozno naskoci daka fajn cena do juznej ameriky a ide sa tam.

Dnes som vychlastal kvanta caju, este, ze je free.

Naklady :

Ryza, zelenina, lisovane tofu : 5k r
8xtempo : 8k r
Mie ayam : 10k r
Nakup : 50.5k r (sladkosti)
Ryza, kura, zelenina : 20k r
Ryza, cat fish : 12k r


Advertisement



Tot: 0.054s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0351s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb