86.den - vylet na bromo


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java
April 24th 2018
Published: April 25th 2018
Edit Blog Post

Na ranajkach zistene, ze bus do cemoro lawang ide o 6.00, bolo uz 7.00.

Tentoraz boli ranajky vydatnejsie, ryza s vajcom a samozrejme caj.

Zhavim grab, v appke mi vyskakuje dalsi zlavovy kod, lepsi.

Povodnu cenu 8kr mi dal na 4kr co je pri cca 5km vynikajuca cena. (Bemo stoji 5kr)

Na bus stanici sa hned na mna vesa aktivny mototaxi, vobec som sa ho nevedel zbavit, furt dolizal a otravoval.

Odchody busov do yogyakarty som nikde nenasiel ale nastupistia su prehladne znacene.

S kokotom furt v patach obieham celu mini stanicu. Par warungo, neake predajne listkov (nikto vnutri) a par ludi a kopa busov.

Jebko ma furt prenasleduje ale totalna ignoracia.

Po opustny bus stanice odkial by mali chodit mini busy na bromo ale nikde nic, dokonca ma ani nikto nelakal do asi 5 odstavenych prechadzam na druhu stranu cesty v smere na bromo.

Poslal ma tam miestny, ze odtial mozno nieco pojde.

Jeden minibus, prazdny. Pytam sa, ze kedy pojde, az sa zaplni.

To moze trvat dobre dlhu chvilu, je tyzden, neni sezona.

Tak si to pochodujem na vypadovku.

Noha vyzera v pohode, uz nekrivam.

Popri ceste kopa jedlo stankov, opravy motoriek, ovozel a fanj zlata mesita.

Miestny ma zdravia.

Ja vozovke kopa nakladiakov co dost viria prach.

Po asi 20.min som na vypadovke a zacinam stopa.

Bud ignoracia alebo len ukazanie, ze idu iba kusok.

Asi po 15.min mi zastavuje auto.

Ide len cca 7km mojim smerom ale je to taky rozcestnik (volaco na batam) kde by som mal chytit minibus do sukapura a odtial na bromo (je to cemoro lawang ale ludia to volaju bromo).

Pracuje v statnej sprave.

Po opusteny vozidla domaci kukaju na mna ako na zjavenie.

Hned sa mi ponukaju dvaja mototaxi, 50kr do sukapura (minibus z probolingga na bromo ma stat 40k r, podla tur.info centra). To odmietam a pokracujem kusok na koniec dediny.

Bud stop abo minibus, zeberem co bude prve tak ako v timor leste.

Velke nakladiaky ani neskusam stopovat, kazdy mi ukazoval, ze ide iba kusok.

Asi po polhodine mi sam od seba zastavuje motorkar (tie som nestopoval). Free ma odvezie do sukapura.

Ideme priemerne 65km/hod. Okolie nevnimam, dost mi slaha vietor do oci, chuj som si nenasadil okuliare.

Vyhadzuje ma skoro pri konci dediny.

Cesta lemovana nespocetnym mnozstvom dzipov co vozia turistov na bromo.

Tu hned aktivny mototaxi za 100k na bromo, neskor dali 50k, vravim 30k. Nic ale furt ma sleduje, klesa na 40k. Moja cena je 30k.

Obieham ma a caka na mna po 100m, toto opakuje asi 3x. Si myslel, ze povolim. No 3x sa ma uz nedockal, stopol som mini nakladiak.

Bez slov mi ukazali nech naskocim na korbu a uz som siel.

Na korbe par zvazkov novin, tak nevim ci to boli roznasaci alebo daka propaganda. Sa tu blizia volby, tak vsade plagaty, mitingy.

Korba bola riadne zerava.

Ten jebnuty mototaxi ma sledoval este dve dediny, fakt nechapem o co mu islo. Nevim ci cakal, ci ma auto vyhodi abo co.

Okolie uz o dost hornate, no i dost zatiahnute.

Ryzove policka z nizin boli vystriedane kapustovymi, cibulovymi polickami a este neako travou, nevedel som to identifikovat.

Pri vstupe do dediny bromo maju platit cudzinci vstup 10k r. Neplatil som, mozno i vdaka tomu, ze som bol s domacimi.

Ono som videl aj budku so zavorou ale nik tam nebol, mali na haku.

Podla netu tu na byt homestay na kazdom kroku.

Vyskakujem pri velkej budove s velkym farebnym napisom losmen (losmen adas v google mapach).

Vonku odstaveny skuter ale budova komplet pozamykana. Oproti dalsie ubytko, rovnaka situacia.

Vraciam sa nazad na hlavnu cestu. Navsteva 3 ubytiek, vsetko rovnake, pozavirane nikde nikto.

Konecne narazam na zivot v ubytkach. Hned 3 pri sebe, dve za 150k (Losmen Setia Kawan a Yog Bromo Homestay) zjednavat nechceli, sak radsej budem mat prazdno nez by som nieco spustil (120k by bola moja predstava ale aj 130by bolo ok).

V dalsom obdlalec Homestay Bromo Indah, bola mensia sou.

Stara baba bola zavolat cez cestu deda. Ten dobehol , hovori dua volaco (200k) ale reku nech mi to napise na kalkulacke na mobile, nebol som si isty ci mu rozumim. Tak to bol konec sveta, ani zaboha teda tu zaalaha nevedel vytukat ziadne cislo. Bud nevidel abo ozaj nevim.

Potom na zem s kamenom pise 200k, dovi dopo. Po odchode este nieco krical ale nasrat ti.

Pokracujem v patrani dalej, opat dva zavrete resp otvorene ubytka ale ani stopa po zivej dusi.

Cafe Lava Hostel moja posledna zastavka. Klasicky zdravim salamat pagi. Hned na mna spustila v domacej reci. Nakonec po ang vravi full.

Pokracujem dalej po asfaltke k Lava View Lodge. Recepcna vravela, ze dalej sa uz plati vstup do np.

Hlava v mobile, prechadzam popod zdvihnutu zavoru, nik si ma nevsima, zabacam hned dolava akoze ide k tomu ubytku.

Zacul som za sebou neake hlasy ale mali na haku.

Odtialto je vidiet aj losmen adas, je za nim nestrazena zavora, tak i tadeto sa da mozno dostat gratis.

Potom je na nete popisana este jedna gratis cesticka. Rovnaku mi ukazoval kaliforcan co to cele hadzde na blog a robi podrobny navod ako sa dostat free na bromo (za kliky ma neake prachy ale pocitam, ze len neake drobne). Ako fakt nechapem naco robia ludia tieto podrobne navody ked ich je uz cele kvanta. Keby nieco malo prevarene ale toto.

Jasne chcu zarobit ale na to potrebuju fakt dobru komunitu ludi. U nas mame takuto celebritu jednu travelhackerku, nazvime ju trebars janka. Ta tusim popisuje aj ako sa spravne vysrat na tureckom zachode a ludi su jej za tuto info velmi vdacny (toto som si vymyslel ale funguje na takomto neakom principe)

Nuz ale neskor som sa bavil z mototaxi odtialto a v sezone (jun-september) tuto cesticku neodporuca vyuzit, bo dole cakaju spravcovia parku (oficialny, ziadny scam), kde potom dvojnasobne kasiruju turistov, bud zaplatis abo chod nazad (riadny stupak).

Nazad do deja (fraza prevzata z knizky co cul citam).

Ked som sa uz teda ani neviem ako dostal do spoplatnenej casti preco to nevyuzit a neist uz na sopku bromo.

Vdaka alahovy mam len 8kg + mozno 2kg v druhom batuzku

Napajam sa neskor opat na hlavnu cestu co klesa k vyprahnutej krajine.

Pesi tu idem len ja neskor stetnem francuzsku rodinku inak vsetko dzipy resp motorky.

Asfaltku strieda piesok.

Jo som v pieskovej pusti. Piesok tmavy, vyhlad na bromo pekny, vyprahnuta pustin, v ktorej sa nachadza hindu chram, dve obetne miesta.

V jednom sa prave domaci modlili.

Dost neprijemne bolo ked zafukal vietor, piesok hned do mna.

Jazdili tu aj mensie nakladiaky, ktore popri bromu smerovali do blizkych dedin.

Cesta vykolikovana asi 1.5m vysokym betonovymy kolmi ale len jedna strana.

Zacina stupanie k sopke. Dole je zriadene parkovisko, obcerstvovacie stanky a pre lenivcov je tu moznost sa nechat vyviest konom.

Cakal som tu kvanta ludi, rozny otravny hmyz, scami so vstupnym ale nic z toho tu neni.

Zrejme zato, ze je tyzden, mimo sezona a uz nieco okolo 11.00hod.

Vyslap je v pohode, zaverecna faza pozostava zo schodov. Tie by boli tez v pohode ale tu citim bolavu nohu.

Pri schodoch a navrchole ponukaju domaci kvety, ktore sa hadzu do sopky. Obeta, pre stastie (?).

Hore dost fuka, na jednej strane vyhlad na mesacnu krajinu a na druhej pohlad do kratera. Ten pekne dymi, obcas vela obcas menej.

Skoda, ze su mraky, do daleka neni moc vidiet.

Biely turisti tu robia live vysielanie do sveta. Normalne maju ruchovy mikrofon (taku strapatu vec napichnutu na malom mikrofone). Tim ludom uz dobre slaha na mozeg.

Prihovara sa mi par zo surabay. Su tu na daytripe na motorke. Ich mesto mi neodporucaju navstivit, nic okrem budov tam neni.

Po oddychu zacina zostup a smer uz preflaknuty free vstup na piesocnu planinu.

Idem rovno za sipkou (gps v mobile) az sa dostavam k travnatej ploche.

Tu domaca zne travu, druha ju do strmeho kopca vynasa.

Obcas sa mi po otoceni naskytne pekny vyhlad, len skoda mrakov.

Dost som sa zadychal, na rozcestniku si vyberam cestu vlavo. Ta vpravo usti do dediny.

Vlavo ide na viewpointy, pananjakan. Sem chodia ludia na vychod slnka.

Cesticka ma vypluva medzi kapustovymi polockami.

Domaci ju poctivo oberaju, sackuju do mechov a tie nakladaju na male auta.

Obdalec su cibulove policka.

Rozhodnutie, na viewponty nejdem, prevysenie 400m, to by nevadilo ale je oblacnost tak zadny vyhlad by nebol.

Fajn polickovou krajinkou si to smerujem nazad do dedinky.

Obcas ma obehne jazdec na koni.

V dedine idem k cemara indah hotelu. Tu je fajn vyhlad.

Pojazdne bakso, chlapik predomnou plati 10k, pre istou sa pytam na cenu, vydriduch mi oznamuje 20k. No zadrhni sa s nim.

Mava na mna chlapik z minibusu co ma chcel zobrat z polky cesty sem za 50k.

Cul hovori o sume 35k ak sa naplni vozidlo.

Je 14.00, udajne okolo 15.00 zacinaju chodit ludia.

No o tomto case mi oznamuje, ze ma do probolingga zaveze len za 200k, nesuhlasim, tak to bali a ide domov.

Este skusam dve ubytka. Prve opat prazdne, dostal som sa dnu ale nikto. Je tu vycapene heslo na wifi ale nefunguje.

Dalsie ubytko za 150k, opat bez zjednavania.

Naserte si.

Skusam stopa, ak do 16.00 nic nechytim ostanem tu.

Mototaxi ponuka za 100k.

Neskor sa vracia a odvaza ma free par sto metrov do kopca k minibusu.

Ten ide do probolingga na sto percent, bo vodic je odtial. Cena 50k.

O 16.00 skutocne startujeme, len ja a vodic. Neskor naberame dvoch domacich ale ti idu len na maly kusok.

Pred odchodom fajn pokec s mototaxi. Vsetky lacne ubytka v okoli maju dohodnuty kartel 150k.

Vodic ide dost rychlo, to mi len vyhovuje.

Na bus stanici sme za hodinu a pol.

Mototaxi mi davaju ponuku do hotela za 20k. Nasrat, ked grab stoji 8k.

V indomarkete pokus o kupu listku na zajtrajsi vlak. Moj spoj o 8.05 nedokazali najst. Nasli len o 6.50 za dvojnasobnu cenu.

Asi po 500m od bus stanice sa napajam na free wifi.

Grab nic, uplna ignoracia.

Pokracujem dalej, alfamart.

Tu uz mi vlak nasli, ukazol som im screen co som si spravil ked bola free wifi.

Predavaju tu listok prvy krat tak to trosku dlhsie trvalo. Bolo treba pas a telefonne cislo.

Poplatok okolo 8k. Nechcel som riskovat, ze zajtra bude vypredane tak to berem.

Ziskavam tu aj heslo na wifi, opat ziadny grab.

Na hlavnej soaekerno hatta sa po par metroch nechavam nalakat na mojho prveho cykloriksu. Najskor 15k, nakonec 5k za asi 3km. Mozna by isol aj nizsie ale uz som chcel byt fakt na ubytku a hlavne sa najest.

Dnes len suchy proviant.

Jazda riskou fajn zazitok, ktoru pokazil len jeden usek ked drbkovci pri ceste palili odpad. Toto je tu vidiet na viacerych miestach.

V hoteli opat nemali 500r, fasujem dvojpostel.

Hned sprcha, lytka prakticky cele cierne.

V Ratnamark kupa lacnej vody.

V pojazdnom stanku kupena neaky miestny snack.

Zrazu silny dazd.

Pred kfc mini pokec s riksakmi. Poznaju hamsika a skrtela tak tym padom im hovori nieco aj svk.

Oproti ceste na stanicu padnutie na nasi goreng.

V lobby vybavene nevyhnutne maily a pokus o spanok.

Na cs mi dosli dve ponuky od dvoch bab, obe nemaju referencie, jedna je z malej dedinky pri yogyakarte a druha z temanngung.

Prvej som napisal, ze najskor stretko (tymto aziiskym krajinam moc neverim) a druhej nech ni napise co je v jej dedine zaujimave, bo podla mapy je to v prdeli.

Dalej mi odpisali aj z klubu, neni problem s listkami, mam sa ozvat v den zapasu.

No na zapas idem s jednym chalanom z cs, tak listky vybavi on.

Potom by som mal mat este dve stretka. Uvdim co z toho nakonec bude.

Preco som v bromo neostal na vychod slnka?

Drahe ubytko, ojebavac s baksom, risk, ze bude opat zamracene ale hlavne v yogyakarte musim byt ubytovany uz o 12.00 stvrtok, bo futbal je o 16.00.

Povodne som to chcel riesit nocnym busom resp nocnym vlakom (nevim ci nieco ide) ale nakonec idem v pohodicke dennym v stredu. Sice zabijem cestou cely den ale nevadi.

Naklady :

Grab z hotela ratna - bus terminal asi 5km : 4k r (po pouziti kodu)
Minibus cemoro lawang - probolingo : 50k r
Vlak probolingo - Lempuyangan , ekonomi (8.05hod) : 81k r (73 + 8 admin poplatok)
Coca cola 0.39l : 4.5k r
Cyklo riksa cca 3km : 5k r
Hotel ratna, singel, fan, ranajky, tur.zachod : 73k r
Nakup : 34.2k r
Pek mpek : 5k r
Nasi goreng : 10k r


Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0291s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb