89.den - yogyakarta, merapi


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Yogyakarta
April 27th 2018
Published: April 29th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky opat vybehnutie na ulicu malioboro a objednane si uz teraz moje oblubene soto.

Po jedle smer bus zastavka. Ta neni klasicka ako inde ale je to vyvysena (1m?) budka.

Dnu sa ide cez turniket, predavacke listkov som povedal ciel condog catur terminal.

V budke su dvaja obsluhujuci. Predavacka kasiruje peniaze a poskok priklada kartu k terminalu. Po prilozeny ma turniket pusta a dostavam vytlaceny papierovy listok co vysiel z terminalu.

Poskok ma posiela na treti bus co prisiel, c.2a.

Dvere v buse su taktiez vyvysene, bus zastal dost blizko , fuga medzi budkou a busom asi 40cm.

V buse sofer a predavacka/zapisovacka.

Ta sa ma pyta kam ide, oznamuje mi, ze cesta bude trvat hodinu. Pesi to vychadzalo na hodinu a pol.

Ono som mohol zobrat graba ale chcel som sa zviest na tejto mhdcke a prakticky clovek ma okruznu jazdu po meste v klimatizovanom buse.

Na niektorych zastavkach si tetula v buse pisala neake cisla do predpripraveneho tlaciva, to iste robili aj zamestnanci v budkach.

Niekde boli po ceste len take vyvysene schody. V tom pripade si clovek kupil listok v buse.

Mesto fajn ale zas nic extra. Najlepsie su bocne ulicky ale tie su z busu neni vidiet.

Zastavujeme sa este na pumpe nacerpat pohonne hmoty.

Po hodine aj nieco prichadzame na terminal.

Budku opustam len ja, ostatny (asi 4) ludia ostavaju v nej a cakaju na dalsi pripoj.

Co mi hovoril cs vcera, tak pokial clovek neopusti budku plati mu stale listok. Teoreticky na jeden listok moze cestovat az do zaverecnej, samozrejme nesmie opustit budku.

Terminal uplne vyprazdneny, pytam sa na spoj do kaliurang.

Chlapik co ma na starosti vyber penez na wc niekam vola. Mam cakat.

Prichadza bus, ukazuje mi na nho.

Vsetci ludia z neho vystupuju, pytam sa vodica. Odpoveda ale nerozumim mu, vim len, ze moju destinaciu nepotvrdil.

Ok, cakat tu nebudem, bo fakt ludoprazdne.

Idem na hlavnu cestu smerujucu do dedinky. Ulica sa vola samozrejme kaliurang.

Prechadzam okolo Monument to the Heroes of Pancasila Kentungan, to je umiestnene v kasarnach, tak radsej nedrazdim vojakov a nefotim.

Ups, tak veru tu stop nema sancu. Dvojprudovka plna aut a motoriek.

Davam si 15.min bud pojde daky bus abo to zabalim a pojdem kuknut zvonka jeden z predrazenych chramov.

Uz sa zberam na odchod a v tom na preplnenej krizovatke vidim bus. Mam pocit, ze to je ten co bol na terminali ale neni som si isty.

Babky dnu mi potvrdzuju destinaciu.

Cestou nastupuju/vystupuju ludia.

Sok, bus konci jazdu asi 10km (pri tom vpredu mal vypisanu moju destinaciu) pred cielom v casti sempol. Vodic vravi, ze si mam zobrat ojek (mototaxi). Davam mu 5k, tak ako vsetci. Moc sa mu to nelubilo ale nepovedal nic.

Ok co cul.

Padam do pojazdneho stanku s neakou variantou es zmrzliny. Stanok je obojzivelny, cez den zmrzlina (lad, zele, ovocie a neake sirupy) vecer chleba plneny dzemom abo cokoladou.

Je 10.30, skusim polhodinu stopa ak nic nepojde tak nazad do mesta.

Na jednom useku je odstavena kopa dzipov. Zrejme lava tour.

Po 10.min mi zastavuje chlapik na malom nakladiaciku. Vi len indonezky, na hlave ma smiesnu zlatu ciapku.

Super chlapik, cestou mi hovori nazvy zaujimavosti.

Cesta do kopca, po okoli opat kopa dzipov a busov.

Vyhadzuje ma az pred vstupom do narodneho parku gunung merapi pri tom tam vobec nemal cestu.

Na vyberaca parkovneho len zatrubil asi znama firma.

Opat dvojite vstupne. Ale komunikujem v indonezctine (dobry den, jeden). Davam 10k a pokladnik mi vydava, idem za lokalnu cenu 6k. Dostavam dva listky (5+1k). Turisti tam mali cenu 15k ale za 15kou bola nalepena este 1, tak zrejme 151k, tak za tolko penez toto nestoji. Ale ono je ten listok komplet na cely np, kde su aj ine atrakcie (blizke japonske jaskyne, vyslap na merapi, udajne zakazany ale robia sa tour).

Hned za vstupom pobehuju opice.

Smerove tabule ma naviguju na vyhliadku. Najskor chodnik neskor klasicka prirodna cesticka do kopca.

Na vyhliadke je postavene vyhliadkova veza, ktoru znackujem nalepkou.

Vyhlad nula bodov, sopka je skovana v mrakoch.

Po vyhliadke smerujem k vodopadu, fajn upravene prostredie.

Sem tam opica (zviera).

Vodopad vysoky ale slabucky.

Pri opustani parku povina fotka s domacimi.

Povodne som chcel ist na japonske jaskyne ale vravia nech idem radsej na lava merapi and alien stone.

Nad tym som vcera rozmyslal, pesi by to malo byt cca 1.5hod.

Prebijam sa prazdnimi stankami s jedlom cez parkovisko k malemu jazeru. Da sa tu pozicat lodka.

Okolo mini veci pre deti. Ale neni vikend tak prazdno.

Kombinaciou google maps a mapy.cz (na kazdej iny viditelny kusok cesty) smerujem k Plunyon kalikuning (nemam sajnu co to je, len to mam zaznacene hviezdockou v mape).

Velka skoda, ze som nezapol endomondo.

Nuz teda za parkoviskom odbacam dolava, stale sa drzim lavej strany, klesam, prechadzam okolo fajn vily.

Stale klesam cesta sa z asfaltky meni na macacie hlavy.

Opustam civilizaciu a pokracujem v prirodnom prostredi.

Minam uzavrety kemp.

Kukam do mobilu, cul nastupuju mapy.cz. Mala by to byt skratka

Aj je, stale macacie hlavy, klesam, po pravej strane cintorin, uplne uprostred nicoho, proste len v lese.

Zrazu suchot, skoro som sa posral, to sa vynorila z lesa tetula s kosakom. Nieco tu oberala.

Mapy.cz mi kazu pri zavlazovacom kanali (?) opustit macacie hlavy a drzat sa ho.

Poslucham, idem furt rovno popri kanalu, ten sa straca ale vyslapana cesticka pokracuje.

Prechadzam most, podomnou dobra hlbka.

Za mostom ma ist cesta podla mapy doprava ale skutocnost je ina. Vpravo sa ide do kopca, po ceste ani stopy.

Pokracujem po vyslapanej cesticke, obcas modra stuha. Este raz sa vraciak k mostu ale fakt po mapovej ceste ani stopy.

Nuz nic mi neosta a idem teda podla navigacie modrych stuh. Hadam volade dojdem.

Som v peknom udoli, keby nebolo oblacno mal by som krasny vyhlad na sopku merapi.

Zrazu pocujem v dost velkej blizkosti ranu. Ako keby niekto strielal, tento zvuk som uz pocul aj skor ale bol daleko, cul dost blizko.

Pridavam do kroku, razcestie, stuha ukazuje doprava. Poslucham, pevne dufam, ze sa napojim na moju cesticku.

To sa nastastie deje.

Po stupani sa mi naskyta paradny vyhlad na udolie kde je vodna priehrada.

Zostupujem dole, konecne ludia.

Mladi na motorkach.

Idem k priehrade, za nou mini jazierka v tecucej rieke, kopa fajn skal.

Idealne miesto na relax. Jeden clovek sa tu aj kupe.

Opustam postapokaliptocke miesto rozpadajucim sa mostom.

Obiehaju ma motorkari, prechadzam okolo pokladni (vsade sa za vsetko plati). Vyberac si ma nevsima, sak ma ani nemam zaco skasnut ked uz opustam platene uzemie.

Stveram sa za pokladnou cca 50m dolava na kopec.

Vychadzam na fut.ihrisku (v mape je znacene), okolo je maly kamenolom, rucne tazenie a obdalec uz dzipy.

Po hlavnej smerujem k Desa Wisata Petung, obiehaju ma kvanta dzipov s turistami (lokali) a nakladiaky. Opat idem skratkou.

Asfaltka sa meni na polnacku. Sa citim jak v timore.

Dalsi kamenolom, klesanie, tu ma vita vstupna brana ako v jurskom parku len bez vrat.

Po prasnej ceste ma obiehaju dzipi a strasne vela nakladiakov.

Prva atrakcia za 10k, napodobenina stonehenge. Fotim to len zvonka, zo zadu je nizky plot tak fajn vyhlad aj bez platenia. No ale su tu nasadene stromy, tak pocitam neskor z vyhladu nic nebude.

Pica prasna cesta plna aut pokracuje.

Gycovy lost world castle.

Do nho sa dostavam gratis prelezenim hradieb.

Pri hradbe kopa strku, ohradbu opreta paleta, tak preco to nevyuzit.

Dnu fakt totalny gyc. Japonske ceresne, indianske tipi, dinosauri a samozrejme stredoveky hrad.

Robotnici ti nieco stale buduju, dokonca tazia kamene v priekope (zeny).

Predpokladam, ze z toho neskor spravia jazero.

Opustam hrad cez hlavny vchod, nik si ma nevsima.

Prichadza dalsia free (neviem ci to bolo spoplatnene) zastavka.

Pozostatky domov po vybuchu sopky merapi.

Na stenach domoch kopa fotiek z tejto katastrofy, na stoloch rozne pozostatky od priboru az po motorku.

Fakt top miesto. Ked to buchlo muselo to tu byt strasne. Velmi silne fotografie.

Pokracujem v mojom putovani.

Obieha ma asi 20 dzipov plnych skolakov. Z kazdeho po mne pokrikuju.

Opat free (asi sa platilo, ja som proste isol a nik ma nezastavil) lava merapi and alien stone.

Tu uz vsetky tie dzipy aj so skolakmi.

Vsetci rovnake farby.

By ma zaujimalo kde je ta hrdinka co pri ceste na mna kricala i love you.

Povinne fotky so skolakom, ktory sa najskor bali spytat o foto. Na niektorych som to videl, tak hned hovorim yes este pred vyslovenim otazky. Nech sa deti tesia.

Cs vravel, ze je to velmi cool mat fotku s cudzincom. By ma zaujimalo aky s k tej fotke ludia vzdy vymyslia pribeh.

V areali je extra spoplatnena vyvysena vyhliadka (5k za blbost).

Vyhlad na udolie, ktore vytvarovala zerava lava pri vybuchu je zmiesany.

Dole je kamenolom, kopa nakladiakov tak to neni take echt prirodne. Dost rusivy moment to je.

Ale ak si toto clovek odmysli, tak musi padnut na zadok z takej sily aku mala ta lava. Velmi dlhe, siroke, hlboke udolie.

Zrazu sa ozval rozhlas a vsetky deti naskakali nazad do dzipov a pokracovali v ceste.

Konecne je areal prazdny a v klude si mozem odfotit skalu co vyzera ako hlava neakeho kozmickeho cloveka.

Skusam kupit magnetky, 25k kus. To nech si nechaju.

Nazad sa mi v tejto prasnej ceste slapat nechce.

Skusam stopnut prvy nakladiak, hned ma nabera.

Dnu dvaja mlady chalani, vyzeraju na sedemnast. Ang nevedia ale funguje translator v mobile. Jeden ma strasne dlhy necht na palci, dobrych 10cm.

Slimacim tempom ideme po kokot ceste (vo vychodnom timore by to bola dalnica) plne nalozeni. Asi 5t, tazko povedat, bo raz povedali 3.5 potom 5.

Pri ceste stoja ludia, ktorym vzdy platia 5k. Takychto platieb je asi 5.

Nevim za co to je, zeby za uzivanie cesty.

To je fakt super biznis, stojis pri ceste a beres penaze za nic. Tych aut tu za den musi prejst minimalne sto.

Nakonec ma vyhadzuju na krizovatke asi 2km od hlavnej cesty do yogyakarty.

Po klasickej asfaltke ma kazdu minutu obieha dzip nalozeni vyletnikmi.

Ti smeruju k blizkej rieke sa trochu vysantit. Jeden tam zapadol.

Na ulici kaliurang asi 20km od ciela skusam stopa.

Zastavuje mi hned druhe auto.

Saskujem so zatvaranim dveri. Kto mohol vedet, ze zatvaranie/otvaranie je elektricke. Stacilo sa len dotknut klucky a uz to slo samo.

Chalan robi vo forexe pre rusov, sestra tez v neakom investicnom obore.

Su z okolia yogyakarty.

Opat len translator v mobile.

Chalan si ma nataca, tak budem hviedza youtube.

Nevedia pochopit,ze mi staci zviest sa co i len kusok. Odviezli ma 5km

Tak zastavuju jedneho chalana a ten mi objednava gojek (nieco ako grab, uber).

Cakaju so mnou na mototaxi. A uz sa vezem.

Vyhadzuje ma pred neo hotelom.

Hned padam do prveho warungu.

Kyblova sprcha a relax.

Na veceru testujem v pojazdnom stanku bakmo goreng. Nudle ako spageti, chutilo mi to vac ako mie goreng (osmazene nudle).

Idem kuknut do obchodaku plneho ludi. Kupuju jak sialenci.

Davam druhu sancu mcdonaldu, mcflurry. Opat humus. A to som si chcel dat aj burger, veru v indonezii si ho nedam.

Potrebujem uz zmenu jedla, furt ryza, nudle.

Este sa dorazam kebabom. Tentoraz jumbo, minule som si dal najmensi a pozjedeny ani neviem, ze som daky mal.

Pojazdny kebab stanok ma sympaticky mlady par, co este len zacina s podnikanim. Im to aj dlhsie trvalo kym to nachystali. Chutovo super a som rad, ze som podporil zacinajucich milych podnikatelov.

Na izbe pisanie s dvoma cs.

Z tej co mi ponukla prespatie v Temanggung sa nakoniec vyklula tour agentka. Vraj mi pozicia motorku, jest mozem v jej restike, zobere ma na vylety (samozrejme vsetko si musim zaplatit a ktovie ako by sa tvarila keby z jej ponuky nic nevyuzijem). Tak to rusim, jebat tieto scamy.

Druha cs bola baba co som s nou mal ranajky.

Zajtra mozme spolu vybehnut do Goa Pindul. Tubing na rieke, v jaskyni. Vyzeralo to fajn ale este nechcem riskovat vodu a moje odrene koleno.

Dalsi nalad bol na sand boarding v Parangtritis ale tam je doprava motorkou a fakt si netrufam ist na motorke po yogyakarte.

Posledny napad bol ist do dakeho chramu, to som jej jasne napisal, ze dvojite vstupne platit nebudem. Ok keby to bolo do 3€ este hej ale ne 25usd. Z tejto sumy bola dobre v soku, vobec o dvojitom vstupnom nevedela. Tak sa ponukla, ze mi polku zaplati, co som samozrejme omietol.

Pisat sa s nou pisalo dobre, mozno sa potrebovala otukat. Inac nic moc, taka drobna handrova hlava, horsi priemer.

Nakonec zo zajtrajska nic neni a idem do diengu. I ked mam obavy, sobota, aby nebol problem s ubytkom.

Keby tu bol daky fajn plac na relax ostal by som tu este noc ale nic som v pesej dostupnosti nenasol.

Este ma napadol scam z vecera. Pristavil sa pri mne akoze ucitel z vysky kde uci umenie a vraj tu maju blizko vystavu nech idem kuknut.

Hovno ucitel ale predavac/nadhanac to bol.

Dost obchodikov tu je s obrazmi.

Cul sa tak zamyslam nad stopovanim a chodenim kade tade, proste len rovno za nosom ( i ked s podporou mapy). Doma by som veru taketo veci ani vo sne nerobil.

Este fak doteraz nechapem ako som mohol prejst cinu bez gps (mam pocit, ze aj filipiny a laos). Cul sa bez toho nevim pohnut. Ok mal som vytlacene mapy ale i tak.

Fakt velky respekt ludom co chodia bez gps resp chodili. To boli pravy cestovatelia.

Naklady :

Vyber 2mil r = 121.79€
Anda losmen, fan, kyblova sprcha : 75k r
Soto : 13k r
Bus c.2a malioboro - condog catur terminal: 3.5k r
Bus z kaliurang ul - cast sempol : 5k r
Es : 5k r
Vstup do np merapi : 6k r
Dzus cappy 0.39l : 6k r
Gojek cca 15km : 25k r
3x magnetky : 45k r
Ryza, kuranoha, zelenina, vajco v pikantnej omacke, ladovy caj : 24k t
Voda 1.5l : 4.5k r
Bakmi goreng : 13k r
Nakup : 32.5k r
Mcflurry : 10,5k r
Kebab jumbo : 14k r


Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 27; dbt: 0.037s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb