38.den - labuan bajo, potapanie

Asia » Indonesia » Flores » Labuanbajo
March 7th 2018
Published: March 9th 2018

Dnes som si pospal o hodinu dlhsie, no pospal.

Vypadla elektrika, takze klima dost dlho nesla.

Na ranajky ma cakal donuts, sladka tycinka a caj.

V uber dive som bol prvy. Nelenim a hned posielam foto.

Dobra sprava, v kupangu mam dohodnute cs na dve noci a ak chcem tak na noc aj v atambua. Zrejme teda trosku zmenim plany.

Potapat sa budem s dvoma svedmi, nastarost nas ma domaci divemaster.

Pesi presun k pristavu, tu nahadzanie topanok do plastoveho kybla.

Lod oproti vcerajsku vacsia, na poschodi odpocivaren, dole vzadu nachystane flase spolu s jacketmi,,v strede kuchynka a vpredu briefing plac.

Potapaci zvacsa vsetko skusny borci mimo nasej skupiny.

Na ranajky kolaciky, banany, kava, caj a voda.

Banany boli zelene nie zlte, chutili dobre ale zlte su chutnejsie.

Plavba na siaba besar Ubehla rychlo, bo som dopisoval dennik.

Briefing zacina divemasterka, postupne nam vravi co nas caka, co robit ak sa pod vodou stratime, nemame si zabudnut skontrolovat vystroj ( pustit vzduch, skontrolovat regulator, zalohu, jacket, upevnenie flase)

Este pokyny ako skakat z lode. Ziadny kotrmelec ale rovno len vykrocit (otvor blizko hladiny), nafuknut trochu jacket, chytit si okuliare a regulator.

Oblek mam so zapinanim zo zadu, takze potrebujem pomoc so zapnutim.

Na opasku 6kg, nahodenie vystroja, plutvy (zazracne som ich neroztrhol) a krok do vody.

Uprava masky, znak ok a uz sa zanarame.

Dolu opat uplna parada, strasna kopa koralov a farebnych ryb.

Znicoho nic manty. Na lodi ale zistujeme, ze to neboli manty ale devil raje.

Roznofarebne ryby pokracuju, rozne velkosti. A opat prichadza prekvapenie, korytnacky. Uplna parada.

Sved uz je na 50, tak sa musime zacat vynarat, ja som mal este 65.

Na lodi nas uz caka mini obcerstvenie v podobe melona. Voda,caj a kava je samozrejmost.

Druhy ponor sa kona v oblasti mauan

Opat briefing. Na tabuli nakreslena situacia co kde a ako. Fakt som nadmieru spokojny s vyberom spolocnosti.

Sup ho do vody. Korali ziadne ale to nevadi, usadzame sa na dne a zacina mantia sou. Jednu sledujem obdalec a popri tom ma druha tesne mina. Toto tu je lepsie ako manta point padangbai. Hlavne su tu neni ziadne odpadky a tu manty potapaci neprenasleduju ale v pokoji ich sleduju zo dna.

Skoda, ze sa ich clovek nesmie dotknut. Pokozku maju pokrytu nebezpecnymi bakteriami.

Po divadle sme pokracovali dalej. Zrazu guide klepe palickou na svoju flasu a ukazuje k utesu.

Zralok, sice maly ale je to zralok. Plavame dalej, dalsi o dost vacsi. Parada

Zacina vynorovanie ale co to, prichadzaju dalsi zraloci, chytaju si jedlo.

Tento ponor taktiez genialny, zraloci a manty uplne paradne.

Na lodi sa zacina podavat obed, omnoho lepsi ako vcerajsi. Napraskany sa vyberam na hornu palubu. Driemem pekne v chladku obcas ma ofukne morsky vanok.

Preberam sa az pri ostrove rinca, tu sa od nas oddeluje skupina potapacov, ktori idu lovit komodo drakov.

Ostatok ide na macropotapanie k Wainiloo.

Z lode vyskakujeme prvy, ostatny idu troska dalej, kde je vacsia hlbka.

Ponor nic moc, ryb malicko, koral skoro ziadny, viditelnost tiez nic moc.

Pozorujeme morskeho konika ale vobec sa nehybe, potom nachadzame este dalsieho, opat bez pohybu, vyzera len ako neaka hneda rastlina.

Po vynoreni sa dozvedam, ze sme mali velke stastie, bo ostatny konikov nevideli a vraj su vidiet len zriedka (asi len v tejto lokalite).

Nasleduje presun nazad do labuan bajo.

Hore su uz vsetky miesta v tieny obsadene tak ostavam na spodnej palube.

Dostavam neake tlaky do brucha, hups na wc. Samozrejme cely obsah po splachnuti putuje do mora.

Po vylodeni a odneseny si veci na izbu smer nasi goreng. To pekne aj s chipsami.

Presun na festival test neakeho snacku na palicke a kupa cucoriedkovej drte.

Pokec s predajcami aut a sledovanie paradneho vystupenia na podiu.

3x vystupenie tancujucich deti v krojoch, 1x zenske zo sumatry a dve pesnicky znameho spevaka.

Bohuzial sa nedalo stat pred podiom ale iba po bokoch, to aby vip vzdialeny asi 50m pod stanom mali dobry vyhlad.

Toto uzemie bolo vymedzene lanom, na jednej strane uviazane o kolik a na druhej strane ho stale napnute drzal jeden clovek. Fakt logika, ne aby aj tam volaco natlkli.

Po kulturnej vlozke este posedenie pred uberom, nahratie fotiek a opat sam na dorme.

Snack 2ks : 2k r
Nasi goreng : 20k r
Cucoriedkova drt : 10k r

Tot: 0.063s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb