37.den - vylet na komodo


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Labuanbajo
March 6th 2018
Published: March 7th 2018
Edit Blog Post

Budicek o 4.30, ranajky este samozrejme neboli, v dedine tez este nic otvorene tak dnes bude hladovka.

Pred agenturov ma vyzdvihuje moj predajca, nezabuda dodat aby som cenu nikomu neprezradil.

Zacina zhananie snorchla a plutiev. V prvom nemali, v druhom sme uspesny. Predajca ich vyplaca, zda sa mi, ze mu daval 5k ale neni som si isty.

V pristave sa nalodujem na malu kocapku. Postupne prichadzaju dalsi ucastnici zajazdu. Nakoniec nas tu je 11. Z toho 4 domaci (starsi par a 2 zahalenkyne.

V igelitke dostavam dnesny obed. Taky maly obedar. Dnu ziadna slava, kura je fakt mini, na ranajky si z neho davam male tofu. Fasujem aj 1.5l vodu.

Skupinka chilanov dostala aj ranajky. Ti su na mensom tripe, odtialto letia cez jakartu a kl do laosu a potom domov.

Na lodi je francuz co vyucuje ang v jakarte, dost obstojne rozprava aj domacou recou.

Dalej tu mame holandanku a australcanku. Obe tu tiez ucia/ucili resp robili neaku dobrovolnicku cinnost ( vsetko do 22 rokov odhadujem)

Vsetci ucitelia sa zhodli, ze je to prakticky pre nich platena dovolenka.

A skoro som zabudol je tu aj cinsky amik z ny.

Moc sa nesocializujem, uzivam si paradne vyhlady. Z mora je to este lepsie ako z lietadla.

Kopcovite zelene ostrovceky s malymi piesocnymi plazami. Uplna parada. Co ma znepokojuje je dost silny prud, na niektorych miestach sa dokonca tvoria viry.

Po asi troch hodinach dorazame na prvu zastavku padar.

Kotvime pri drevenom mole co uz ma toho dost za sebou.

Caka nas tu turistika, niektory si obuvaju botasky ale da sa to v pohode vyslapat aj v slapkach. Ono vacsinu casu sa ide po schodoch az tesne pod vrcholom zacina polna trochu strma cesticka.

Za pol hodinu som na vrchole. Vyhlad cestou neskutocny. More, zelene kopce, zatoky s piesocnymi plazami. Uplna topka.

Pri klesani je vyhlad este lepsi, bo sa clovek nemusi otacat a ma to pred sebou.

Nazad na lod a smer komodo.

Plavba opat paradnou krajinou.

Pri vstupe mensia dezorganizacia, bo naraz dosli dve lode.

Platime vstup a guida. Dokonca musime zaplatit vstup 50k na ostrov rinca, ktory vobec nemame v plane. Kedze nas je vela idu s nami az traja guidovia. Jeden(80k) na 4 ludi.

Mensi pokec o historii.

Guidovia su vyzbrojeny drevenymi palicami , na konci je rozdvojene V, nieco ako vidle ale len s dvoma hrotmi.

Zacina prechadzka po lese, po pekne upravenej polnej cesticke.

Priroda nic specialne, oproti stretavame ostatne posadky lodi co sem prisli za drakmi.

Zastavka pri hniezde. Draci kladu vajicka, zvacsa sa rodia samci, bo samice potrebuju inu temperaturu. Po vyliahnuty mladata upaluju na stromy.

Odtialto pokracujeme dalej, narazame konecne na troch drakov.

Su rozvaleny pri umelo vytvorenom mini jazierku.

Maju uplne u prdele len si tak lezia. Da sa k nik ist cca na 3m. Poobede su uz nazraty takze neutocia. Ak by zautocili zo 6m neni sanca sa im vyhnut, na takuto vzdialenost su obvzlast rychli. Dokonca chytia aj opicu.

Po fotkach cez suverinovu pascu nazad na lod.

Draci podobne sklamanie ako male opicku na bohole.

Domaci chcel este spolocnu fotku.

Dalsia zastavka pink beach. K brehu sa da ist len lodnym taxikom za 20k, co vyuzivaju len domaci. Aj som rozmyslal, ze by som to doplaval ale fakt silny prud, jedneho chalana z druhej lode to pekne daleko odnieslo, musel ist za nim taxi.

Plaz je specialna farbou, je ruzova ale z lode tuto farbu vidiet nebolo.

Po pol hodine smer mini ostrovcek v mori. Proste len mala pieskova plocha, ktora sa zrejme objavuje pri nizsej hladine mora.

Tu bol tiez ruzovy piesok, no skor docervena ale bolo treba rozrit piesok bud na susi alebo vo vode. Tam to bolo vidiet najviac. Ono je to sfarbenie kvoli koralom.

Po par fotkach posledna zastavka na manta point.

Nasadzujem snorchel plutvy a hor sa opat na manty. Najskor nic ale potom to prislo, najskor jedna hlboko, potom zrazu dve uplne pri hladine.

Jednu som zozadu prenasledoval ale bola moc rychla.

Vyliezame na strechu lode a sledovanie mant. V jednej chvili az 10 naraz. Samozrejme z vrchu to vyzeralo len ako velke cierne skvrny.

Nasledne nekonecny presun do pristavu. V dialke burkove mracna.

Z tripu by som odporucil len padar a manta point. Draci fakt nic moc. Nieco podobneho som videl v thajsku ked som tam stanoval, to som sa skoro dosral od strachu sa mi zda.

Po vylodeni smerujem do uber dive centra (odporucane troma nezavislimi domacimi), objednavam na zajtra tri ponory. Problem s prachmi. Neda sa platit kartou. Tak behnutie cez cestu do atm. Max je 1.25mil. Chuj mal som vybrat v kute. Len tam som sa zlakol, ze je poplatok 50k co bolo vylepene na atm, v skutocnosti to znamena, ze dava 50k bankovky.

Nazad do centra, vyplatenie, ziskanie hesla na wifi. Super rychlost.

Na ubytku ma prekvapil zamok na izbe aj s klucom.

No nist zamykam to a smer jedlo.

Nasi goreng za 20k, vravim 10k no len pokrutila tetka hlavou. No davam to, bo som fakt hladny a asi to je ozaj normal cena na tomto mieste.

Behnutie do minisupermarketu, nakup jedla na zajtra. Pre istotu ak by to bolo take chudobne ako dnes.

Zastavka na festivale, vypocutie si jednej skladby od domacej kapely a smer dorm.

Kapela hrala dobre ale publikum sa moc nebavilo, zato pri rulete to zilo.

Na ubytku sprcha, vyzdvihnutie oprateho pradla a priprava na spanok.

Pradlo fakt luxusne zabalene vo folii (kurva zas som dosol o igelitku) a pekne vonave. Bohuzial biely dres bili andeli sa nepodarilo moc vyprat. Ostali na nom stopy po mojej spinavej supajucej sa kozi a este od batohu.

Inak uz som skoro komplet v novej kozi, som sa postupne vyzliekol ako had.

Na izbu mi klope, domaca, ze mi sem supne ludi ale ti nakonec sem nejdu, tak opat druha noc v dorme osamote.

Naklady :

Vyber 1.25mil r = 74.01€ (0.45€ poplatok )
Vstup komodo aj so sprievodcom : 250k r
Uber dive 3 ponory, vratane poplatku do np komodo : 1.675 mil k (1.5mil + 175k)
Nasi goreng : 20k r
Nakup : 40k r


Advertisement



Tot: 0.109s; Tpl: 0.038s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb