36.den - labuan bajo


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Labuanbajo
March 5th 2018
Published: March 6th 2018
Edit Blog Post

V noci som sa 2x zobudil na teplo, stropny ventilator sa tocil dost pomali.

Po sprche a ociste behnutie na ranajky. Zapeceny toat s cokoladou a balijska kava. Normalna zalievana kava to bola, fuj.

Presun na postu, podla googla mali otvarat o 8.30 ale realita je o 10.00.

V ulicke domaci davaju obete bohom. V kosiku neake kvety a zapalene tycinky, popri tom neake to pozehnanie.

Navrat na izbu a smer pesi letisko.

V restikach uz kopa ludi na ranajkach.

Opat otravny mototaxi a maserky ale v usiach mp3.

To tez volako zacina haprovat. Neislo vobec zapat, nastasti v jednom stanku mali spinku tak reset a uz funguje.

Hned sa ma chalan pytal ci som z ruska. A povedal mi spasiba.

Kesku nelovim, bo opat umiestnenie v hoteli, taketo skryte marketingove uz ignorujem.

V bocnej ulicke spytanie na nasi goreng, odpoved az vecer, ponukla mi ine nasi za 20k ale nebol som moc hladny tak nic. Ono asi budu tie ceny realne, bo dost pochybujem, ze by vsade davali cudzincom dvojnasobne ceny. Uvidim na floresi.

Poslal som aj par cs ziadosti do kupang, na to som tez zvedavy.

Na letisku som zle zabocil, miesto na domestic som isol na internatiol terminal ale ochotny domaci ma spravne nasmerovali.

Tam sa dostavam cez airport hotel. Dnu fakt dost vyklimovane.

Batoh do skeneru a uz som na check ine cca 2.5hod pred odletom.

Davam vytlaceny etiket, pas, otazka ci mam batozinu a uz mam palubny listok.

Miesto 1f, t.j. kopa miesta na nohy a vyhlad pri okne. Teda aspon dufam.

Som myslel, ze budu pri check ine pytat aj kreditku s ktorou som platil ale nic take nebolo.

Kontrola letenky , security, 3d scaner celeho tela a uz si to smerujem ku gate.

Voda cca 1l v pohode prenesena.

Hala uplne moderna, kopa ludi, nefunkcne free wifi.

Aby ludom sprijemnili cakanie je tu mensi zeleny ostrovcek so stromami, hra tu kapela resp tancuje tanecnica v kroji.

Na odletovom monitore taka zaujimavost, moj let ma 3 zastavky, komodo, ende a kupang. Ja vystupujem na prvej.

Inak uplne zbytocne som sa sral na letisko tak skoro, stacilo v pohode hodinku pred odletom.

Nakonec meskame hodinu.

Wifi zazracne nabieha.

Prvy krat letim vrtulovym lietadlom, typ Atr72 500/600.

Letadlo male, sedenie 2+2. Cislovanie sedadiel neake divne A, C, E, F.

Ako som uz vravel sedim v prvej rade pri okne. Mam emergency exit. Vedla mna nikto. Priehradky na prirucnu batozinu nad hlavu male, ledvaj som tam natlacil moj batoh. Nabuduce si ho dam asi odbavit, 10kg mam v cene.

Letuska uplne spatna.

Let v pohode, len na zaciatku boli dost pocut vrtule.

Tesne pred pristatim sa mi naskyta paradny vyhlad na komodo ostrovceky.

Letisko uplne prtave, taxikary normalny, ziadne pokrikovanie.

Do dedinky labuan bajo to je kusok, cca 20.min, tak sa po ceste vyberam pesibusom.

No veru uz je tu dost zahalencov, hinduisticke chramy som zatial nevidel a ani moc nepredpokladam, ze tu neake budu.

Pred zostupom do dediny sa mi naskyta paradny vyhlad na zaliv.

Zostupujem po schodoch, prve ubytko 200k, pokracujem na hlavnu cestu.

Tu sa nieco deje, ludia po okrajoch ulice, stredom idu auta, na korbach ludia v rovnakych trickach, muzika.

Dalsie ubytko, 12dorm za 50k. Potom izba za 130k. Nakonec kotvim v 6 dorme s ac za 50k. Vlastna sprcha aj hajzel. Ten je na kyblovanie a sprcha ledvaj tece ale tece. V cene su aj ranajky. Urcite zas volaka blbost.

Zacina prieskum dediny.

Prve kroky vedu na komodo festival. Potrva az do 10.marca.

Prave je otvaraci ceremonial.

Postupne sa predstavuju rozne skupinky organizacii.

Niektory v tradicnych odevoch len prejdu pred podiom, iny aj tancuju, spievaju alebo robia ukazky starodavnych bojov. Okrem bojov divochov ma zaujala aj zelenobiela enklava zahalencov. Babi bubnovali, hrali na nastroje uplna bomba.

Nakoniec isli chlapici co som ich videl aj na ulici. V strede velka maska, po bokoch masky koni a chlapi s bicmi. Vzdy niekoho hodili na zem a akoze ho bicovali.

Prechadzka popri stankoch, davam si nadrveny lad so zele. 2x taka cena ako v padangbai ale zas je to festival prirazka musi byt.

Nasi goreng tu maju vypisane za 25k.

Na podiu ma prednes neaky pako, fakt dlho rozpraval.

Vip ludia sa pobrali medzi tym obcerstvit.

Ooo indonezia ooo, tak nieco podobne spieva kapela, na scenu prichadzaju chlapci cely od blata a pokusaju sa vztycit indonezku vlajku na kopceku (samozrejme maketa na podiu). Robia to presne rovnako ako americky vojaci pocas druhej svetovej vojny po dobiti jedneho ostrova.

Je o tom natoceny aj film, len si nespomeniem na nazov, a vygooglit sa to neda, bo tu neni net resp je ale funguje len facebook. A aj to bez obrazkov, presne ako na filipinach kde som mal simkartu gratis 1.5g facebooku ale bez obrazkov.

Podobna scena je aj v jednom parku v kl. Tak cul som dost na pochybach kto to ozaj vymyslel.

Neskor na podiu len nezazivna muzika.

V okoli plno stankov s blbostami, tak ako ked su u nas hody.

Zaujala napodobenina rulety, kde normalne domaci stavkovali.

Dokonca aj mini kolotoce tu maju a vata tiez nesmie chybat.

Po kulturnej vlozke som sa vybral hladat zajtrajsi celodenny vylet za komodskymi drakmi (padar,komodo,pink beach, manta point)

Vsade ponuky zacinali na 500k, zlavy davali na 400k r, v jednom mi dali 375k a nakonec som sa dopracoval u jedneho na 350k (wanua adventure, cca 3 stanok napravo od cesty k pristavu, taky prti stanok).

Veceru davam na nocnom (?) trhu. Majitel cestovky mi odporucil rybu kakap. Cena od 35-45k, podla velkosti

Prva ponuka bola za 100 (dost velka ryba), nakonec mi nasol mensiu za 60k vratane ryze a zeleniny.

Majsterko ju rozrezal, vybral vnutornosti a zacal grilovat.

Stankov s rybami je tu kopa ale zrejme kartelove ceny tak ako s vyletmy.

Medzi tym som si skocil oproti do obchodu (minisupermarket) kupit vodu. Na reku zaplatim kartou, chceli navyse 2 percenta.

Bankomaty som tu nasol dva, z toho jeden nefunguje.

Ryba dobra, ryza akurat ale ta zelenina uplne malo oproti ostatnym. Nuz do neplati neje.

Aj tak sa mi to zdalo predrazene, to som tu bol aj neskory obed na bakso polievku, kurvy, ze 15k.

Ale platili tak aj domaci a je pravda, ze v tomto bolo aj cele vajco.

Turistov tu neni take kvantum a ti co su tu vyzeraju byt normalni, nie banda co sa chodi ozirat a robit bordel.

Na ulici ma oslovila druhacka na zs. Zistoval kto som, co, kde atd. Proste si chcela precvicit ang a musim povedat, ze ju ovladala velmi dobre, dokonca lepsi nez ja.

Na ubytku som si dal oprat, cena 15k/kg, rovnako ako v jednej pracovni co som tu videl.

Spinavych veci ma 2kg, som zvedavy o co zas dojdem.

Chcel som si kupit aj simku (10g za 75k) ale ked som sa pytal na pokrytie, vraveli, ze to funguje len v tejto dedine. Teda ak sme sa dobre pochopili.

Naklady :

Zmzlina zele : 10k r
Bakso : 15k r
Trip Komodo, manta, pink beach, padar : 350k r
Ikan kakap, ryza, obloha : 60k r
Voda 1.5l : 5k r


Advertisement



Tot: 0.058s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0386s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb