39.den - presun bajawa, zastavka cancur


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Bajawa
March 8th 2018
Published: March 9th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky som cakal opat donuts ale prekvapko, palacinka plnena bananom.

Mensi chaos pri platbe. Najskor mi chcel zaratat len dve noci ale upozornil som ho na tri. Potom mi ratal 60k za noc, opat upozornenie, ze dohoda bola 50k r.

Nieco pre siedmou vybehnutie na hlavnu cestu ( je tu len jedna cesta) a cakanie na bus.

Zacalo poprchat, neskor dazd. Mototaxi zistuje kam idem. Otazka kolko stoji bus, zrazu uz nevedel po anglicky, fakt zaujimave.

Stopujem dodavku (chodia medzi mestami ked sa naplnia). Zistujem cenu, nasadam. Som prvy zakaznik. Najskor som myslel, ze to je bus, no sekol som sa.

Odbacame do pristavu, prave prisla velka lod s kopou ludi. Na reku zachvilu sa naplnime. To tu ale uz cakali dalsie 4 dodavky.

Uplne, ze nikto k nam nenastupil. Keby nebola velka leja tak sa zoberem a idem na hlavnu cestu stopnut inu dodavku.

Nuz sofer sa teda pohyna, kukam do mapy, ideme uplne inym smerom.

Zatacame na polnu cestu, palmy, obcas dom, cuvame do slepej ulicky a kurva moje posledne hodiny.

Uf nastasti ma neprepadaju (sofer a dvaja pomocnici). Len furt volakomu volaju.

Jedna drblina nevedela poriadne vysvetlit svoju adresu. Naberame ju a po hodine konecne smer cancar.

Furt prsi, ponukam mojich spolucestovatelov sucharmi.

Opat zastavka, cca 15.min, naberame volaky miny tovar.

Konecne uz ideme, obcas po ceste niekto pristupi ale moc ludi to veru neni.

Prestava prsat a vychadza slnko.

Cesta uplne genialna, same serpentiny, zelene vysoke hory, doliny, ryzove polia, chalupky. Uplna parada, tu by sa oplatilo pozicat motorku a prejst si celu magistralu. Povrch cesty paradny, obcas neaky vymol ale nic strasne.

A do toho vsetkeho velmi fajn mix indonezskych pesniciek.

Ako ideme vyssie a vyssie dostavuje sa hmla.

Ale ta sa po zostupe rozplinie.

Sofer si robi mensiu zachadzku a vyhadzujema pri vstupe na Spider Web Rice Field.

Pomocnikovy davam 50k, neprotestuje i ked mi sofer hovoril 70 (po indonezsky). 50k by mala byt normalna cena. Ono chlapci po ang nevedeli. Dorazili sme 12.20, takze cca cisty cas jazdy asi 4 hod + 1 hod cakacka.

Pri vstupe sa zapisujem do knihy hosti. Ujko tez len indonezsky, nechavam si u nho batoh.

Zacina stupanie po schodoch, na vrchole este troska dolava a naskyta sa mi paradny a zaroven strasidelny pohlad. Ryzove polia su v tvare pavuciny, pekne zelene, no a strasidelny pohlad je za nimi, ruti sa sem cernava, to bude riadna metelica.

Robim par fotiek, dost sa ponahlam bo dazd tu bude cochvila.

Idem viac dolava, sledujem ujka s kravami, toho zdravim pagi a uz sa chce dat so mnou doreci. No indonezsky nerozumim a on zas ang.

Taha ma az na okraj a ukazuje mi kamenolom. Podotykam rucni, vsetku pracu robia ludia s krompacmi a lopatami.

Takychto kamenolomov bolo po ceste kopa. Vsetko zvacsa pri krajnici.

Pofotene mam tak hups ho dole. Stretavam 3 turistky tak ich posielam pozriet kamenolom.

Idem si idem a zrazu rozmyslam, sak tade to som nesiel.

Vynaram sa cca 50m pri druhom vstupe.

Tu caka nova dodavka tie 3 baby, sofer ma oslovuje. Necakal ale, ze sa ho spytam na odvoz. No rad by ma zobral ale nemoze, bo baby si ho zaplatili.

Prichadzam k mojmu vstupu, tu uz neni dedko ale chalan co vi po ang.

Zistuje ci som zapisany a ci som platil. Tak reku hej aj ked som neplatil.

Zacina leja, tak pokec pod pristreskom. Medzi recu som spomenul, ze som hladny, mam ist k nemu, mama mi za 20k nachysta nudle s vajcom. To slusne odmietam.

Flores je uplne zabity, vsetko sa to sustreduje na jave a bali (drzia to turisti). Futbalova liga tez len java, flores nic.

Zas sa ma pyta na platbu, tak mu platim. Vstupne reguluje vlada, kam idu peniaze neviem ale isto nieco aj na vyplatu tohto chlapika. Z robotou to tu je mizerne, strasne vela ludi ju nema.

Dazd prestava, rozlucka a smer mini ryzova dedine. Este mi vravi sumu bema do rutengu, 10k.

Po 5.min prichadzam na hlavnu cestu, spusta sa opat dazd, tak pod pristresok obchodu. K nemu prichadza bemo, naskakujem.

Skoda dazdu, dali sa tu porobit fajn fotky ryzovych poli. Domaci tiez priatelsky, kazdy ma zdravil, odkial som ako sa mam.

Postupne sa bemo naplni a zacina mini sou. O niecom sa vsetci rozpravaju a kukaju na mna. Ano volaco o mne a smali sa tomu.

Jedna baba mi to potvrdzuje, je to cele o mne.

Sem asi turisti moc na vlastnu past nechodia, zrejme len sa zavezu k vyhladu, nazad do auta a hajde.

V rutengu vystupujem zrejme na hlavnej ulici. Smer zistenie busu do bajawa, bo mesto ma vobec neoslovilo.

Nabieham do atm, v tom si uvedomim, ze na revolut konte nemam prachy, tak nist teda.

Oproti bri banke zapadam do warungu (lokalna restika).

Pekne cennik na stene, davam si to najlacnejsie. Dostavam polivku ( ochutena voda), ryzu a mini placku. Hned si drvim chili do ryzy a plakanie moze zacat.

Obsluha mi ukazuje odkial ide nieco bajawa.

Je to kusok v ulicke kde je kopa aut.

Soferi hned ke mnu utekaju, prva ponuka 100k, potom sa dohadujem na 75k ale musim pockat kym nazbiera este 6 ludi. Tak na to prdim a idem zistit cenu hotela. 250k uf tak nist, smerujem na vypadovku, hadam nieco stopnem.

Oslovuje ma sofer, co jazdi denne trasu bajawa-ruteng. Stahujem ho na 60k. Vraciame sa zo zaciatku vypadovky nazad na miesto odkial vyrazaju tieto taxi.

Po chvili naberame dvoch ludi, dalsich dvoch pri sky hoteli (udajne lacny ale neskusal som) a smer bajawa.

Cesta opat paradna, same serpentiny, jeden zo spolucestujucich si uz chysta sacok na grcanie.

Priroda uplne genialna, flores sa mi zatial strasne lubi.

Kvalita cesty uz nie je bohvieco, 2x bol na ceste aj zosunuty strom, resp kamene.

Na ziadost jedneho spolucestujuceho zastavujeme pri stanku kde predavaju domoviny. Dava si hned vrchnak , ponuka aj mna ale odmietam, moc to smrdelo, taky kysli smrad.

Do bajawa prichadzame po 4 hod cca nieco pred 19.00.

Tu hmla a dazd, vysadzaju ma pred vytipovanym hotelom johny.

Takze dnesny presun so zastavkou na ryzovych poliach a v ruteng trval cca 12 hod.

Prichadza dost neprijemny cinan, vytahuje ponuku, vyberam za 100k, pyta sa zeny, ta vravi, ze izby su neni dostupne, rekonstrukcia (alebo skor ojeb), tak vyberam za 140k, zlavu dostavam 10k ale nebudu ranajky. Ok sak tie ranajky su tu i tak dost slabe.

Singel,vlastna kupelka so studenou vodou ( fakt ladova), fan ani ac neni. Je tu dost chladno, fasujem este deku. Net je tu extra,rychli.

Keby neprsalo siel by som aj na prieskum inde ale srat nato.

Po ubytku samozrejme dazd prestal.

Mini prieskum tmaveho mesta, poulicne lampy asi tri.

Pri ubytku posta, bri banka.

Za postou zapadam na nasi goreng. Najskor som pytal mie goreng ale to nechapali. Dvaja hostia sa zapojili do debaty a nakonec mi donisli z vedlajsieho stanku maly olej 😊

Nakonec teda dostavam nasi goreng,lupienky nemozu chybat a taktiez plastovy uzavrety pohar s vodou.

Pokec s dvoma hostami. Prisli s labuan bajo na neaku konferenciu.

Dali si kura, no miesto nohy im dali vyschnute prso, tak si to dali vymenit.

Na ubytku konecne spanok ale pred nim este pokus o sprchu, nene neda sa to.

Naklady :

3xHotel mutiara, 6dorm, vlastna kupelka, ranajky, tragicka wifi : 150k r
Pranie 2kg : 30k r
Dodavka labuan bajo - cancar ryzove polia : 50k r
Vstup ryzove polia : 20k r
Bemk cancar - ruteng : 10k r
Nasi telir dadar : 15k r
Auto ruteng - bejawa : 60k r
Ubytko johny hotel, singel, kupelka, studena voda : 130k r
Nasi goreng : 15k r
Voda 1.5l : 5k r


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 33; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb