42.den - presun do moni


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Bajawa
March 11th 2018
Published: March 18th 2018
Edit Blog Post

Rano sa mi podari zazrakom napojit na wifi ale akurat som stihol stiahnut maily a poslat spravu domov, potom ma to zas vyhodilo.

Okolo 6.15 som uz v uliciach.

Tie su uplne vymrete, vcera bolo vonku uz kopa ludi. Mozno je to tym, ze je nedela.

Davam si v stanku prvykrat smazene banany. Chutia fajn.

Na bus do moni ma posielaju cca 3km vzdialenu krizovatku.

Vonku fajn klima tak si pochodujem po ceste. Oslovuje ma vodic auta, 150k, potom klesa na 100k, odmietam.

Pochvili mi zastavuje bus, nastupujem, hovorim 80k, sofer nesuhlasi tak vystupujem.

Dostavam sa na krizovatku (hlavny tah labuan bajo - maumere).

V blizkosti vidim cakat bus co nesuhlasil s mojou cenou ale nez k nemu stacim prist, opat sa pri mne pristavuje rovnaky vodic.

Zacina uz s cenu 100k, vravim mu 80k. Chvilu vaha ale nakonec suhlasi.

Neni to klasicky toyota kijang taxi, idem nazad do maumere. Najala si ho skupinka francuzov na prevoz z maunere do labuan bajo.

Papuu mi neodporuca navstivit, vraj sama mafia a dost ludi tam nosi zbran.

Zo sulawesi mi neodporuca navstvit cast palu.

Nepotesil ma ohladne ubytiek v maumere, zacinaju na 250k. Taktiez ohladne potapania, je tam v blizkosti len jedno centrum, takze zadna konkurencia a vysoke ceny.

V okoli mi odporuca babi island a jazero ilimutu.

Bus do moni udajne uz nestoji 80k ale 100k a vyssie.

Bemo (doprava v inodenezii, taka dodavka) v preklade znamena blaznivy.

Moj sofer v minulosti viezol ukrajinky co tu boli fotit pre playboy.

Cesta opat paradna, ryzove polia, paradne hory, vynikajuce serpentiny.

Miestami boli na vozovke aj popadane skaly ale miestami cesta na urovni nasich dialnic. Bol to taky 20km usek co postavili australcania, vraj v stavbe budu pokracovat aj dalej ale ktovie kedy.

V dedinkach dost ludi smerovalo do kostola.

Cesta ubehla velmi rychlo, za 4 hod ma vysadza moj sofer pri ubytku Watugana Bungalows. Bohuzial ma volne izby len za 250k, za 100k prave preraba. Nuz je low season.

Oproti na mna mavaju tak vybieham hore, izba paradna ale cena uz nie, 200k, zlavnuje na 150k.

No nic idem dalej, majitel watunga bungalovs mi odporucal johny gh.

V druhom ubytku na varovali aby som nesiel do maria homestay, na nich som uz cital jedno varovanie z blogu, ktory je mojou inspiraciou.

https://diytravelhq.com/eastern-indonesia-itinerary/

Kotvim teda u johnyho za 100k. Nad postelou je sietka proti hmyzu, fan tu neni. Netece voda, majitel mi ju o chvilu pusta.

Prieskum mini dedinky. Ryzove polia, skromne pribytky, pobehujuce sliepky, prasata (cierne).

Na hlavnej ceste ubytka a par restik.

Ludia sa mi tu zdaju taky nie moc priatelsky. V obchodoch kartelova cena vody 7-10k

Idem si obzriet blizky vodopad, kde startuje trek na mt.kelimutu.

Domaci pri chodniku rezu male prasa, zrejme ho znackuju abo co.

Vodopad fajn ale okolie nic moc. Mozno ak by bolo slnko inak by to vyzeralo. Je zatiahnute, obcas sprchne.

Pri vodopade je dalsia odbocka k dalsiemu vodopadu ale tu sa uz plati vstup 10k. Na to serem, tak isto ako dvaja turisti co su tu.

Dalsi sok, domaci na mna pokrikuju go home.

Nabieham do miestnej restiky, ceny nenormalne a je to normalna diera.

Na verande ubytka posedenie s domacimi. Ponukam im krekry oni mne mlieko.

Nieco ako salco sa zaleje horucou vodou a uz je pohar mlieka na svete.

Zas nejde voda, vonku leje.

Zatial z tejto dedinky nemam dobry pocit a to som zaplatil za 2 noci.

O wifi si tu mozem nechat len zdat, co som siel dedinou naslo mi len jednu, samozrejme zakodovanu.

V aute som si debil vymazal offline mapy v google maps.

Takze voda je na poziadanie.

Sprcha zas ledvaj tece ale aspon neni ladova ako v bajawe.

Cez cestu je bakso restika, bohuzial dnes zavreta.

Tak idem miernym kopcom do centra dediny.

Domaci mi odporucil rainbow restiku, tam pred vchodom neaka blazniva zenska co si obzerala nohy a valala sa v bacorine.

Koncim v miestne vyzerajucej restike (homestay) andyamo.

Opat vsetko predrazene, davam si nudle.

Majitel (?) mi dava radu ako sa dostat zdarma na kelimutu. Treba vyrazit okolo 1 rano, straznici cca do 3.30 spia. Ale toto som vedel a presne to zajtra planujem.

V high sezone to tu byva preplnene, zvacsa party turisti. Domaci preto uz ani turistov nemaju v laske.

O high sezone mi vravel aj moj domaci, ak neni dopredu rezervacka strasne tazko sa zhana ubytko, v krajnom pripade stavaju pre ludi stany.

Porcia nudiel a vajcom fakt obrovska, aj som mal problem to zjest, zrejme uz mam scvrknuty zaludok.

Napraskany pokus od 19.00 o spanok, bo vstavam uz o 0.30.

Najskor hlasna muzika od vedla, tu potom vystriedala hra na gitare aj so spevom.

Uz som si upravil itineriar, na koka beach ostanem asi 3 noci (ubytko podla domaceho z restiky 150k, co sedi podla lp) a 5 noci wodong (lena gh, odporucane tiez od majitela restiky, 150k, co tiez sedi. Tam plazovanie, mozno potapanie a vystup na sopku egon. Ovsem len ked ziskam pristup na net a stiahnem si daku trasu.

Naklady :

Molen(vyprazane banany) 5ks : 4k r
Auto bajawa - moni : 80k r
2x home stay jhon, singel, sprcha, bez ac, fan - 200k r
Nakup : 40k r (2xvoda, 2xmini coko, 2xkeksy,0.25l coca cola, 2xservitky)
Mie goreng : 25k r


Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0442s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb