43.den - moni, mt kelimutu


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Moni
March 12th 2018
Published: March 18th 2018
Edit Blog Post

Budicek 0.30, no veru sa mi ani moc vstavat nechcelo.

Nasadzajum celovku a moze sa vyrazit. Tu zapinam az pri odbocke pri rainbown caffe.

Veru tme mi prechod nad rieko po bambusovom moste (5 bambusov stlcenych dokopy) trva o nieco dlhsie ako vcera za svetla.

Zacina stupanie po smyklavom chodniku.

Opustam dedinku a tmavou dzunglo napredujem.

Idem velmi pomalicky, strach z hadou a skorpionov, i ked vcera ma v restike ubezpecoval, ze by nemali byt.

Spociatku kontrolujem trasu podla gps, co ma za nasledok jednak spomalenie a jednak tazsie sa prisposobovanie zraku tme.

Prichadzam na prvu Y krizovatku, podla navodu a gps sa treba drzat vlavo.

Nadomnou neuveritelna hviezdna obloha.

Obcas behnem do blata, cesticka miestami trosku zarastena ale v pohode priechodna. Som zvedavy ako to tu bude vyzerat za denneho svetla pri spiatocnej ceste.

Dalsia Y krizovatka, tentoraz volim smer vpravo, co bola chyba. Dostal som sa na pole tak to po par metroch tocim nazad.

Dostavam sa na betonovu cestu, zabacam vlavo do kopca.

Po krajoch dve male svietacie bodky. Po priblizeny sa z bodiek vykluju oci kravy.

Opat rozdvojka pri domoch a opat volim podla navodu smer vlavo.

Zacinaju po mne stekat psi z okolitych domov, nastastie ostava len pri stekany.

Opat v tme bodky ale uz viem co to je.

Napajam sa na asfaltku, ktora smeruje k narodnemu parku.

Zacina dalsie nekonecne ale nie moc prudke stupanie.

Okolo 2.45 mam uz na dohlad vstup do narodneho parku. Vypinam celovku a potichucky podliezam zavoru.

Kasa bola vysvietena, tak ako okolite budovy ale po ludoch ani stopa.

Prave som usetril 150k.

Za zakrutou opat zapinam celovku a uz pomalickym tempom smerujem na vrchol kelimutu.

Hviezdna obloha je este lepsia nez dole.

V poraste sa objavuju svetielka, nastastie ziadna zver ale len svetlusky.

Fakt ich je tu kopa.

Fakt pomalym tempom sa dostavam na ludoprazdne parkovisko.

Vsade tma i ked su tu lampy, samozrejme nezazate.

Chodnikom zacinam stupat k jazeram.

Cesta fajn, po skonceni chodnika obcas blato ale neskor opat nabieha chodnik.

Po schodoch lezem k prvemu jazeru ata polo. Fotit sa neda ale volnym okom je pekne viditelne. Fakt obrovske, som na nho zvedavy za svetla.

Prve svetla, dvaja predavaci smeruju na vrchol.

Predbieham ich a vrchol dobijam ako prvy nieco okolo 4.00

Celovka neni zapotreby, rozok mesiacu to tu pekne osvetluje.

Som totalne mokry, uz nech vyjde slnko.

Predavaci caju, kavy sa rozkladaju. Aby som mal od nich pokoj vravim no english a hned ponuky koncia.

Zacinaju dorazat prvy ludia.

Nakoniec je na vychod slnka nachystanych zhruba 20 ludi.

Nemecka skupinka, slovinska skupinka a par ang hovoriacich ludi.

Zo slovincov som prekvapeny, som vobec necakal, ze ich tu bude tolko.

Zrejme vsetci az na jedneho fotografa su tu s guidami resp osobnymi sofermi.

Slnko pomalicky vytlaca mesiac. Zacina predstavenie, bohuzial to kazia oblaky.

Konecne vidim jazera v kratery, uplne neskutocne. Obe maju tyrkysovu farbu, pocas dna sa ich farba udajne meni.

Velka skoda, ze ale nie je vidiet na druhej strane cervene jazero ata mbupu. Je komplet zahalene v opare.

Objavuju sa tu aj opice, jedna ma na sebe male opicatko.

Po zohriati sa a pokochani dvoch viditelnych jazier presun k prvemu.

Tu preskakujem zabradlie a relax pri okraji kratera.

Ludia chodia aj mimo vyhliadky, tak ich nasledujem. Najskor jedna strana z vyhliadky (vpravo) kde ma zastavuje pistalka guida aby som sa vratil.

Dalej su opice a vraj dost agresivne. Hehe pod sebu mam napis danger zona.

No nict tak z vyhliadky smer vlavo. Obe odbocenia z trasy za to stali, fajn vyhladi na obe tyrkisove jazera, i ked prve sa mi zdalo, ze menilo farbu na tmavomodru ale mozno to bol len tien.

Presun nazad do moni avsak inou trasou.

Hned pod parkoviskom je arboretum, nabieham do nho (mensia skratka).

Par stromov je popisanych, cesticka moc neupravena, takze nic moc, proste len dzungla.

Par krokov po asfaltke a stacam doprava na vyslapany chodnik do dedinky pemo. Pri asfaltke je aj smerovnik.

Zacina klesanie po fajn vyslapanej cesticke.

Postupne sa mi otvaraju vyhlady na policka kde domaci pestuju roznu zeleninu.

Trasou ma sprevadzaju roznofarebne motile.

Na moje prekvapenie je tu aj par smerovnikov.

Ako sa blizim k dedine zacinam stretavat prvych rolnikov. Zvacsa starsie zeny s cervenymi zubami a obcas macetami.

Prvy domcek, domaca ma vola na mensi pokec.

Rano tade to islo strasne vela turistov. Narodnost? Slovinci.

Pokracujem v klesani az sa dostavam do dedinky, par zbuchanych domcekov.

Medzi tym mi prestala fungovat appka mapy.cz,,oruxmaps to ale istil.

Po restarte mobilu na ubytku uz funguje.

Male skolacky prave opustaju miestnu skolu. Ako inak maju uniformy.

Ludia sa tu na mna usmievaju a zdravia, nie ako v moni.

Miestny ujko (samozrejme maceta za opaskom) mi dava ponuku, free ubytko, free jedlo ale musim si ho najat za 200k ako guida. Este ponuka motorku za 50k.

Opustam dedinu a zacina nekonecna cesta po betonke, klesanie, stupanie.
Obcas neaky domaci co tazi hlinu resp vybera kamene.

Ako som bol s klesanim do dedinky a okolitou krajinou spokojny cul je to presny opak.

Postupne sa dopracujem az na moj nocny chodnicek.

Za svetla je to uplna lahoda.

Pristavujema majitelka kaviarne marta, kafe odmietam, som uz uplne k.o. postilka ma vola.

Smyklavim chodnikom sa dostavam k vodopadu.

Ma tu byt este jeden spoplatneny, vyberci nikde tak sup ho na druhu stranu rieku. Ha, neni su ti indonezania taky blby, chodnik je zahradeny bambusovou vysokou branou.

No nic padim na obed k avanty a vypinam endomondo.

24km za 7,5hod. Pri cakani na vychod slnka bolo meranie pozastavene.

Objednavam, no po chvile prichadzaju, neni prud.

Uz to vidim na keksy.

Mam stastie oproti ubytku je bakso restika otvorena.

Davam bez vajca (s stoji 12k). Konecne volaco teple do zaludka.

Este to zapijam chladenou kolou.

Snazim sa spojazdnit vodu, nedari sa az prichadza domaca.

Sprcha a konecne spanok.

Po 3 hodinach sa budim, zvesujem prepotene pradlo, ktore sa mi na slnku krasne vysusilo a smer maemere.

Pri palm homestay by mal byt vodopad.

Pri ceste ryzove policka, ktore obrabali domaci.

Odbacam na prvej odbocke doprava.

Za stromami rieka a paradne ryzove policka zaliate vodou. Bohuzial vo vyhlade mi brania stromy.

Klesam ku mostu, prechadzam malu rieku a uz som pri palm bungalovoch. (Podla wiki 100k/noc). No vidim tu len jeden obchodik a zdemolovany bungalov, takze toto ubytko zrejme nefunguje.

Vodopad som nenasiel, tak nazad na ubytko.

Tu na terase spisovanie dennika a sledovanie ludi na trhu, ktory je oproti.

Predavaju tu dopestovane ovozel veci.

Po zotmeni presun do vcerajsej restiky. Dnu nikto na volanie tiez nikto neodpovedal, tak som sa vybral prec. V tom ma zastavuje majitel (?) a berie ma nazad.

Davam opat super nudle. Cakacia doba opat dost dlha.

Bum a opat vypadol prud, v celej dedine. Nastastie sa mi uz jedlo nieslo.

Domaci prinasaju sviecku. Romanticka vecera moze zacat.

Podla domaceho bus na koka beach stoji 25-30k, majitel na ubytku vravel 40k. Verim prvemu, len musim rozmenit niekde stovku, nech mam presne.

Z odbocky na plaz to je vraj az 12km. No nevim co si pamatam tak to bolo okolo 5km. Ah debil, preco som len vymazal tie mapy. Sygic ani mapy.cz ani oruxmaps mi tuto plaz nenasli.

Asi dve restiky maju generator (bintang a ?). Inak v celej dedine tma resp baterky a sviecky.

Na ubytku teda po tme neni co robit a zalahinam opat uz okolo 19.30

Aj tak som dost unaveny a za hrania gitary odvedla pomalicky zaspavam.

Zrejme po chvili elektrika nabehla, bo ma prebudil signal na mobile ako sa zacal nabijat.

Naklady :

Coca cola 0.25l : 5k r
Bakso : 10k r
Voda 1.5l : 7k r
Mie goreng : 25k r


Advertisement



Tot: 0.51s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 47; dbt: 0.2995s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb