41.den - bajawa, trek inerie

Asia » Indonesia » Flores » Bajawa
March 10th 2018
Published: March 18th 2018

Pred hotelom stepujem od 5.45.

Dost ludi tu beha, to som fakt prekvapeny.

6.10 serem na chuja a idem pesibusom na hlavnu cestu.

Tu zastavujem motorkara, ang nevi ale bere ma po odbocku smerom k dedine bena.

Tura by mala trvat 6-8 hod.

Caka tu motorkar, tak, ze za 30k ma tam odveze. Suhlasim, keby ma netlacil cas (poobede ako obvykle ma prsat) tak by som aj zjednaval.

Tych 10km ubehlo rychlo. Sofer je asi znama firma, skoro kazdy ho zdravil.

Najskor ma chcel vyhodit len pri vyhlade na sopku inerie, tak to ne, chod pekne dalej.

Gps trasu som si stiahol na www.wikiloc.com

Fajn stranka na turistiku v indonezii je www.gunungbagging.com

Zapinam endomondo a ide sa.

Polnacka ma privadza k dvom domom, tu mi ponukaju guida ale ten neni potrebny.

Cez vysoku travu sa dostavam k dvom kravam a par skalam.

Cesticka neni znacena ale je dobre vyslapana a gps to isti.

Zacina stupanie, podlakad sa trosku smyka.

Slnko pecie, nasadzujem kuklu.

Bohuzial postupne pribuduju oblaky, najskor nizka oblacnost co je aj fajn, bo protilahle vrcholi sa premienaju na ostrovceky v oblakoch.

No z dalsej strany prichadza aj stredna oblacnost.

Vyhlad na vrchol vsak stale fajn.

Postupne stracam cesticku, ono totiz vsetko vyzera ako cesticka. Tak stupam hore sikymiky.

Riadny stupak teda z 1100 na 2245m

I ked su oblaky furt mam super vyhlad.

Dostavam sa k tazkemu useku. Same zasrane kamienky, obcas si musim pomahat aj rukami, uz chapem preco na tento vystup odporucali rukavice.

Fakt narocny teren, sranda bude na spiatocnej ceste.

Po neakych dvoch hodinach sa dostavam k okraju kratera.

Z druhej strany a este vyssej vysky na mna mavaju dvaja turisti.

Ide sa na to. Obcas citim siru ale nevidim ju.

Ojoj predomnou asi 55 stupnova stena ak nie viac, chodnik ziadny, stvornozky sa driapem hore. Za zadnych okolnosti sa radsej neobzeram.

Ak sa smyknem no neviem neviem kde sa zastavim.

V polke asi 100m fakt pre mna narocneho stupania, prichadza mensia kriza. Cesta spat ani bohovy, pokracujem.

Konecne vrchol. Uplne super vyhlad, na jednej strane more, na druhej hory zahalene v oblakoch.

Ludia co na mna mavali su uz na zostupe. Vyzera to na cudzincov, blondata hlava. Moj tip cesi, ti radi robia blbovinky v horach.

Mali tu stat aj tri krize ale su zvalene. Tak ich znackujem trnavskou nalepkou.

Po oddychu zacina zostup po druhej strane kratera. Krater inak obrovsky.

Zostup v pohode, cesticka najskor viditelna ale potom sa mi stratila tak zasa stupanie a najdenie spravnej trasy.

Prichadzam k tazkemu useku s kamenmi.

Dole vidim turistov tak si mi lahsie naviguje, bo je tu neuveritelne vela moznych cesticiek. Hej gps mam ale fakt sa mi v takomto terene mobil stale vytahovat nechce.

Miestami ide smykom dole, jeden mensi pad ale v pohode.

Topanky dostavaju dobre zabrat, o nohach radsej ani nehovorim.

Keby ma tu zastihne dazd tak som uplne v hajzli. Nastastie to na nho nevyzera.

Konecne sa dostavam na travnatu plochu s roznymi vymletimi cestickami od vody.

Polavenie z opatrnosti a do toho este aj unava maju za nasledok neake 4 pady ale vsetko mini, dopadam na ruky resp zadok. Nic vazne.

Teda az na jeden kde som sa otocil skoro o 180 stupnov. Noha vyletela do vysky, v kolene to len tak trhlo, dopadol som na ruky. Chvalabohu sa mi nist nestalo.

Konecne po 5.5hod som dole, spravil som 6.5km

Dole stretavam slovinky co mi mavali. Mama s dcerou, su tu na motorke.

Vystup som zacal nieco po 7 a ukoncil pred 13.00. Takze v pohode sa to da zmaknut s pozicanou motorkou a este aj navstivit okolite dedinky za jeden den.

Slovinky zacali vystup uz o 5.00. No ale mali na chrbte aj dost velke batohy a predsa mama je uz starsia.

Ich krajinu si nemylia so slovenskom ale myslia si, ze patria pod rusko resp, ze je unich stale vojna.

Prichadzaju dvaja domaci na motorke. Slovinky im zdeluju, ze im niekto vytahal vsetok benzin.

Kurvy zlodejske. Ak by niekto isiel tuto trasu a prisiel motorkou odporucam ju odstavit u domacich na hlavnej ceste pre istotu.

Plan stopovat prakticky hned zavrhujem ked na mna z domu krici domaci.

Ponuka odvoz za 40k, hovorim 20, on 30, nakonec sa dohadujeme na 25k az pred hotel. Ta kurva z rana na dobre napalila ale zas aj moja chyba, ze som nezjednaval.

Sranda bola, ked som hovoril, mam len 25k a zvacku som vytahol 30 (10,10 a 2x5). Hned sa cela jeho rodina zacala smat ako som ho osral. Ale i tak 25k je furt dost velka suma za taky maly usek i ked sa ide dost do kopca.

Dorozumievali sme sa indonezkymi cislicami resp na kalkulacke na mobile ( kery mi zamrzol asi z toho vlhka a potu) a nakonec vysledna dohoda bola napisana na zem.

Sofer isol jak dabel. Super jazda.

Na hoteli vyplacam ubytko, net furt nejde. Teda ide ale nie mne.

Na mobile mi zmizla tapeta homera a nahradilu ju zakladny modry podklad. Nazad sa mi homer nepodaril dat, mam ho len na uzamykacej obrazovke. Fakt to nechapem.

Po oddychu jedlo vo warungu pri hoteli. Volako podrazili. Chcel som aj kolu ale mali nechladenu.

Prechadzka mestom. Samy hellou mr. Inak mesto nic moc.

Par hotelikok ale zatial ziadne restiky, turistov som prakticky ani nevidel.

Co je aj dobre ale zas ubytka a motorky su tu drahe, bo na tych par turistov co sem dojde to staci. Konkurencia prakticky nulova.

Stretnutie jedneho mototaxi zo vcera, pytam sa co sa stalo s kolegom, vraj chyba , no aka to nevedel povedat (ang slabucka)

Na ubytku resetujem ulozenu wifi, zadavam znova heslo ale bez vysledku.

Skusam druhy mobil, tam to fici ale iba do chvile ked ma napadne spravit hotspot, potom konec a wifi nejde.

Na veceru asi do tretice nasi goreng ale to by muselo prestat prsat, uplna leja.

Zajtra vylapdnem z ubytka o 6.00 a pojdem skusit bemo do mone (8 hod cesta) , busy vraj chodia z neakej krizovatky, pocitam hlavny spoj medzi labaun bajo a maumere. Je to odtialto cca 2.5km a to neni iste ci volaky pojde. Tak asi to bemo, na papirek si napisem 80 000 a pojdem to skusit. Pouceny z prvej jazdy budem hladat uz zaplnenu dodavku.

Dnes mi definitivne dosol hajzel papir a dojdu mi aj servitky.

Dufam, ze v mone na ubytku nieco bude, inak ho budem muset kupit.

Dazd neprestal, tak behnutie vedla. Tu uz pomali zatvarali.

Vyzera to tak, ze vsetko jedlo co ostane daju do chladnicky a zajtra to zasa ponukaju.

Na spanok sa ukladam uz o 20.30.

Uz sa tesik koka beach, konecne dospim a naberem sily.

O2 tu nema signal a ani filipinsky global ale ten mi je tu na dve veci. Uz ho musim vyhodit z hlavneho mobilu a nahradit asi o2 resp surfoam.

Som zvedavy ci zajtra budu po ceste aj opice. Medzi rutengom a bajawa boli, asi 5ks, dost velke

Mototaxi krizovatka za bajawa - watumeze : 30k r
Mototaxi watumeze - bajawa : 25k r
Ryza, kura, zelenina : 25k r
Voda 1.5l : 5k r
Ubytko johny hotel, singel, kupelka, studena voda : 130k r
Ryza, 2x vajcomix placka : 18k r

Tot: 0.041s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0083s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb