40.den - bajawa, moto trip


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Flores » Bajawa
March 9th 2018
Published: March 18th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky krekry co mi este ostali z minula.

Dobra sprava z airasia, zmenili mi let. Letim o 20.min skorej z jakarty do kl o 6.05, aspon skor vypadnem z letiska kde planujem stravit noc.

Na recepcii zistujem moto, podla ocakavania za 150k na 24 hod. Tak vola chlapokovy nech ju donese.

S nim zjednane len pol dna za 100k r, motorka ma v cene aj plnu nadrz.

Neradi mi tankovat z flias co su po ceste. Zvacsa je to pancovane, voda s benzinom.

Este 2x vybehnutie na izbu, prsiplast som si zabudol nabalit.

Prva zastavka na poste, kde bezproblemov kupujem znamky, jednu kupujem aj pre seba.

Dalsia zastavka v bri atm, podla ocakavania som dostal poplatok 2 percenta, ono keby vyberam z mbanky vyjde to narovnako. Fio si nechavam na vychodny timor, uvidime ako sa bezplatny vyber usd odrazi na kurze.

Najskor mensi nezvyk jazdit vlavo ale po dvoch km, uz je to v pohode.

Majitel motorky mi odporucil navstevu dedinky luba a naopak neodporucil mi navstevu dedinky wogo. Ludia su tam uz uplne pokazeny a furt otravuju money, money.

Smer teda dedinka bena.

Odbacam za mestom na vedlajsiu cestu.

Tu premavka mensia a aj cesta uzsia.

Idem pomalicky okolo 30km/hod. Dost ludi ma zdravi.

Vstupujem do fajn bambusoveho lesika, zacina klesanie a mensie serpentiny, parada.

Obcas sa mi zasekava zadna brzda, ma na mysli packu, musim ju vzdy potlacit hore.

Odbacam resp idem dole strmim ale kratkym kopcekom do neakej mini dedinky kde je par miestnych domcekov.

Par fotiek a pokracovanie dalej, ha len som mal problem vyjst ten sikmy kratky kopcek ale nakonec sa zadarilo.

Opat fajn kvalitna cesta lesikom az sa dostavam k odbocke do dedinky luba.

Odbocka je dobre znacena, cesta vsak uz polnacka. Na tabuli bolo 100m, no podla mna okolo 300m

Dostal som tu aj mensi smyk ale kedze som siel pomali nic sa nestalo.

Parkujem na ceste a sup ho do dediny. Po par metroch vsak upalujem nazad k motorke, nechal som tam mobil.

V dedinke po lavej strane je skola, deti akurat hrali futbal. Samozrejme ma zdravili, zistovali odkial som ako sa volam.

Po pravej strane je uz dedinka, par domov postavenych na terasovitom terene.

Zapisujem sa do knihy hosti, davam dotaciu 10k, vacsina ludi davala taku sumu.

Prechadzka medzi fajn vyzerajucimi domcekmi. Vsetky zeny co som tu videl maly uplne cervene zuby od zuvania jednej rastliny. Samozrejme to rychlo kazi chrup, preto ich bolo dost bezzubych.

Niektore tkali a ine len tak sedeli. Jedna asi poloblazniva stara mi furt volaco hovorila, ked som sa zapocuval tak to bolo dokola to iste.

Nazad na motorku a dedinka bena.

Tu sa uz plati regulerne vstupne, clovek dostane aj listok.

K listku dostane clovek aj sal, ktory si musi prehodit cez krk, inak ho do dediny nepustia.

Krajinu povodu som dal trnavsky stat 😊

Dedinka o dost vacsia ale domceky rovnake, slamenna lichobeznikova strecha, mury drevenne. V strede obetne oltariky a par hrobov.

V skoro v kazdom dome niekto byval a skoro kazdy ponukal nieco na predaj, bud rucne tkane sale alebo vyrezavane rozne predmety z dreva. Ziadne nasilne predaje alebo pokrikovanie. Proste len otazka a hotovo.

Akurat tu bola skupinka turistov co si zakupili zrejme tour resp si prenajali auto so soferom. Udajne to vychadza na 10€ na den na osobu

Nuz v dedinke som sa vystveral na najvyssi bod odkial som mal celu osadu na dlani a na druhej strane uplne magicke hory.

Ako som tak siel na motorke a kukal na sopku inerie, padlo rozhodnutie, tam musim vyliezt.

Z bena som so to namieril prirodnym teplym pramenom malanage.

Kukam do mapy, dve cesty, jedna fajn asfaltka, druha polna cesta.

Neni o com volim druhu moznost, na odbocke je tabula ako tam zosuv pody zrovnal dom a a prakticky celu cestu.

Nuz cesta teda paradna, samy kamen, listie, bariny, blato, bambusy, stromi a proste fajn krajina. Isol som mozno takych 10km/hod. Obcas som sa dostal do mini dediny (3 domy), samozrejme vsetci kyvali.

V jednom useku som zapadol do blata, tak vypinam stroj a vytlacil som ho, nastasti to bolo len cca 2m.

Konecne sa napajam na normalnu cestu.

Ludia chodia s bandaskami na vodu do rieky, fakt kvanta ludi.

Parkujem a prirodnymi schodikmy sa presuvam k hot spring.

Opat zapis do knihy hosti. Domaci mi oznamuje cenu 10k r, objednavam si neake jedlo. Sup ho do prezliekarne a hura do rieky.

Su tu dva pritoky, jeden studeny a druhy horuci.

Horuci je fakt horuci, nohu tam udrzim len par sekund.

Trosku nizsie po prude kde sa spajaju toky je to uz v pohode.

Bohuzial tu nieje ziadny taky bazenik kde by sa dalo len tak lezat.

Sice nachadzam fajn skalu ale neni to to prave orechove.

Po relaxe v teplej vode presun o kusok nizsie, kde je voda uz studensia.

Prezlecenie sa, zjedenie predrazeneho jedla a smer dedinka ngio.

Ide sa k nej do fajn kopca, samozrejme super zakruty.

Opat odbocka na polnacku a strmim kopcom sa dostavam do dedinky.

Tu rovnake domy ako v predoslich dvoch, ludia su tu vsak taky viac divokejsi. Dcera vybera mame z vlasov vsi. Obe vyzeraju ako divosky.

No tak spravim dve fotky a padim dalej.

Tentoraz si to valim po fajn asfaltke az k manulalu panorama view.

Cedula 5k r, tak na to serem, nebudem platit za vyhlad na hory.

Idem o kusok vyssie a tam mam free vyhlad i ked zrejme nie taky ako na vyhliadke ale staci to.

Zacina poprchat, vytahujem prsiplast, no kym si ho nasadim dazd poriadne zhustne.

Po par metroch vidim domcek s terasou.

Motorku nechavam na hlavnej ceste a padim sa tam skovat.

Tu domaci co len indonezky hovori a jeden pocestny co sa prisiel tiez skovat.

Fakt mega leja.

Dazd ustava, par skolakov si trha palmove listy, ktore im sluzia ako daznik.

Samozrejme ma vsetci zdravia.

Spolu s mojim novym kamosom z podpristresku sa vydavame na cestu.

Obcas slaby dazd ale v pohode.

Na hlavnej ceste sa delime, on ide doprava, ja dolava.

Spusta sa opat leja.

Parkujem a padim sa skovat. Nabehol som niekomu do domu.

Tu par vs studentov v uniformach. Davame sa do debaty ale furt to iste.

Dazd prestal, tak hybaj na motor.

Cestou robim este dve skovavacie zastavky az nakoniec nieco pred 16.00 prichadzam na hotel.

Uzimeny, premoknuty. Prsiplast mal len kratke rukavy.

Hned davam susit veci ale pri tejto vlhkosti tomu moc sancu nedavam.

Motorku odovzdavam, i ked este je dost casu ale som uplne k.o. z toho dazda.

Spotrebu ani km nevim, nebolo to vidiet. No i ked spotrebu odhadujem na pol resp stvrt nadrze. Nech som spravil volakych 80km a aj to hovorim asi moc.

Po osuseny a mensom odpocinku behnutie do warungu co je vedla hotela.

Tu priesel jeden domaci, fajn pokec, s odporucanim roznych jedal. Chcel mi objednat aj bus do mone bez prirazky ale este som nebol rozhodnuty ci zajtra pojdem abo ne.

Presun do centra. Zistovanie ci ide bemo abo nieco do watumeze. Udajne nic.

Na bemo terminali mi dali super ponuku 300k, vravim mu, ze pozicanie motorky stoji 100k ci mu to neni blbe dat taku sumu. Radsej prestal komunikovat.

Este zistocanie za kolko bemo do mone, 120k, podla wikitravel 80k a na hoteli ponuka 110k. Tak ako chlapci uplne mimo.

Pri mesite resp kostole. Ono je na jednej strane ulice totiz mesita a hned oproti kostol. Zistovanie mototaxi. Vsetko mlady chalani, prva cena 100k, potom kleslo na 40k a jeden povedal 30k. S tym som suhlasil a dohodal sa na 6 rano pred hotelom. Ha len nevi po ang ani ceknut ale neva hlavne nech ma zaveze.

Zastavka v miestom supermarkete resp velky sklad kde nie je samoobsluha a je to otvorene tusim len od 19.00. Tu nakup jedla na zajtrajsiu turu.

Naveceru rovnaky stanok ako vcera a opat nasi goreng.

Ako som dnes jazdil zacal ma fakt dost bolet zub, on ma bolel uz aj po dvoch ponoroch, kurva zas budem muset vyhladat zubara. Ale dockam kym to bude bolet furt, mozno to je len prievan.

Zrazu mi prestalo fungovat wifi. Normalne som pripojeny ale nejdu mi nacitat ziadne stranky. Nevim ci ma cinan volako nezablokoval abo sa mi posral telefon.

Ludia co ma furt zdravia ma oslovuju mister (mr).

Naklady :

Vyber 2.5mil = 150.19€ (2.94€ poplatok)
Motorka na pol dna 8.00 - 19.00, s plnou nadrzou : 100k r
4x znamka : 40k r
Dar v dedine luba : 10k r
Vstup dedina bena : 25k r
Vstup malanage : 10k r
Nudle s vajcom v malanage : 15k r
Ubytko johny hotel, singel, kupelka, studena voda : 130k r
Nasi padang : 13k r
Voda 1.5l : 5k r
Nasi goreng : 15k r
Nakup : 58k (voda, krekry, plnene kolecks, 2xmusli, 2x coko tycinka)


Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb