79.den - kuta


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Kuta
April 17th 2018
Published: April 18th 2018
Edit Blog Post

Noc bola dost nahovno. Vetrak suchotal, zvonka sa ozyvala hudba.

Na ranajky bola na vyber palacinka alebo chleba s omeletu (1vajco) + ovocie. Dnes si davam prvu moznost. Este termoska s cajom bola na stole.

V palacinke bol strceny aj kusek bananu (normalne ovocie, nie to co je medzi nohami, neskor zistene, ze banan = penis )

Po jedle presun na plaz.

Vonku sa uz rozkladali trhovnici, mototaxi a maserky. Fakt od rana vskuse pokrikovat masaz, moto by ma asi rozlozilo.

Vsetko ale vdaka mp3 ignorovane. Ono zas strajkuje, zas to neslo.

More riadne vysoko oproti vcerajsku aj o takych 50m blizsie.

Vyuzivam tien a zacina relax. Som prekvapeny, ze ziadny otravovaci so surfom, pivom, suvenirmi a masazami. Masaz by som si dal ale radsej od turistiek co tu chodia. Niektore fakt paradne.

V mori kopa surferov, na ktorych dohliadaju plavcici. Vlajka je cervena, takze ziadny plavci do vody nesmu. Ono ani neviem aky maniak by isol plavat do tych vln.

Niektoru motorkary maju spravene specialne uchyty na surf na motorke. Take dva haky naboku.

Zacanie spisovania hodnotenia vychodneho timoru.

Neake 2.5 hod pred zubarom presun do mal bali galerie.

Obed som chcel dat u vcerajsich moslimov ale tesne pred nimi som zbadal bakso. Ono som bol este v jednom a tam s kamennou tvarou 20k, ides volade.

Tu mi dal za 10k ale zas ma odrbal na porcii, chybalo vajco a tofu (za 10k by som to ocakaval)

Prichadza jeho zena(?), tak nej to hovorim, hned zistuje preco to tam nedal, udajne to nemal nachystane este (mozno pravda, bo vsetko mal este pozakryvane), no i tak zebral 10k.

Ale bola aspon sranda, dosol este mototaxi. A ten mi vysvetlil slovicko banan, po tom co ma zena zacala chytat za frnak. Tak, ze ci chce velky banan 😊

V nakupnom centre opat plno sikmacov co nakupovali jak splaseny. Je tu dutty free. Ci to bolo ozaj lacne neviem, bo skutocne ceny veci nepoznam, kedze nenakupujem ani na svk.

Nabieham do hypermarketu, fakt velky, kopa veci. Len tak som chcel zistit kolko stoja ziletky fusion ale tento typ tu nemali,mali len mach3 a plus.

V atriiu, v chladecku sa napajam na free rychlu wifi, nahravam vsetky fotky, taktiez na flicker davam dalsiu galeriu. Zaujimave, uz neblbne asi to bolo v pomalom nete.

Opat stahujem wiki veci, hadzem do mapy par ubytiek.

Na hajzloch nebol hajzlo papir, teda bol ale umiestneny mimo kabiniek,,fakt logika.

Hodinku pred operaciou uz cakam v cakarni.

Pekne klima, pohodlny gauc, tv. Cnn spravy. Akurat sa dozvedam, ze zas sa nieco deje v syrii, rusi, amici bum bum. V indii su dake protesty.

A je to tu. Som na rade.

Predomnou tu boli zvacsa samy biely. Su tu traja zubari.

V mojej miestnosti je zahalenkyna (prvy krat v zivote ma bude robit zena), odsavacka a podavacka nastrojov.

Sadam do kresla. To sa spusta dole. U nas clovek ostava hlavou hore, na filipinach vo vodorovnej polohe a tu hlava ide dole, nohy hore.

Pyta sa ma ci chcem injekciu. Nie, sak to je len preplombovanie. Ono som este v zivote nemal injekciu.

Znova ako v manile, huba nonstop otvorena skoro polhodinu (az na 3x zacvaknutie). Ziadny vyplach ust, o vsetko sa starala odsavacka. Vrtanie, brusenie, vypln, specialna forma na zub, opat plnenie, susenie (taka uzka ceruzka, zrejme to susilo, pomahalo zatvrdnut plombu)

Opat brusenie, vrtanie. Asi 2x ma to trochu zabolelo.

A hotovo. Som zvedavy kolko to vydrzi, na ubytku zistene, ze to je biela plomba.

V manile bol lepsi zubar (kvalitou zatial ale nemozem porovnat, uvidime po roku) po ludskej stranke. Vsetko mi opisoval, ukazoval, tu nist. Sup sup a hotovo.

Platim kartou, 600k, pin to nechce len na podpis. Zaujimave tu nechceli ziadne percenta navyse za platbu kartou (padangbai a maumere hej). Taktiez v hypermarkete som platil kartou (okolo 1.5€) a tez bez problemov.

Este si pytam neaky vykon prace a padim volat do poistovne cez skype. A to som myslel, ze kredit 10€ neprevolam, vyprsi mi niekedy v juni. Tez mohli dat tomu dlhsiu zivotnost. Ha ale cul kukam, uz to plati do oktobra. Volal som tak ako minule cca 7.minut. Strhlo to asi 0.7 centa.

O 7 hod nasho svk casu som druhy v poradi. Podla hlasu mi to zdviha starsia nie moc privetiva pani. Prvy krat som mal uplne super babu na drate.

Udalost nahlasena a cul cakat 24hod kym sa aktivuje link cez, ktory miriam nahra vsetky potrebne tlaciva (ucet, vykon prace a potvrdenie o zubnej prehliadke zo svk).

Na moje prekvapenie uz po 6hod mi prichadzaju z poistovne dva maily aby som dorucil spominane dokumenty na ich adresu. V druhom chcu po mne platne vizum do indonezie (pri pobyte do 30dni netreba). Tak fotim vstupnu peciatku a pas. To posielam miriam nech to tam zajtra nahra, bo ktovie ako to bude z netom.

Cestou od zubara sa zastavujem u moslimky na jedlo. Ani tu mi nepovedali, ze nemozem jest hned po plombovani. U nas sa nemoze jest cca dve hodiny.

Najedeny vyzdvihujem oprane veci. Tie bez kontroly nechavam na izbe a smer plaz.

Oi v blizkom beachwalk shopping centre je free rychla wifi. Zajtra si odtialto skusim objednat grab. Na letisku som to skusal a slo to aj bez kreditky, i ked k dokonceni objednavky som sa nedostal.

Ozvali sa mi slovaci z ataura. Su nadseny z bali. Ono keby som koncil cestu a po vychodnom timore by toto bola moja destinacia i ja by som bol v raji. Inac tento druhy dojem je trochu lepsi ako prvykrat ked som tu pristal. Ale aj tak su tu kurvy zlodejske, som zvedavy na javu.

Zapad slnka uplne super. Ako postupne zapadalo ludia z plaze mizli.

Dalsiu free wifi som nasiel cez cestu v sheratone.

Odtial cez ulicku (nazov nevim ale je to mini spojnica dvoch hlavnych ulic) na ulicu patih jelantik, kde je opat moslimsky lacny warung muslim putri zakira. Zadne odrbavky. Maju to mladi chalani. Som tam chcel ist aj vcera len som dako netrafil.

V indomarkete kupujem vodu za 5k, v hypermarkete stala 2.5k ale zas ina znacka. V hypermarkete som si vsimol aj cenu vcerajsieho piva, bolo tu lacnejsie o10k.

Ono vsetku tie 24hod obchody rovnakej znacky nemaju rovnake ceny ako by clovek ocakaval ale cim je to blizsie k turistom tym je cena vyssia.

Ulice plne potetovanych prasat (tolko tlstych bab pokope som uz dlho nevidel), cesty plne aut, motoriek. Uplna sokova terapia po vychodnom timore.

Na chodniku sa nechacam odchytit dvoma ludmi. Jeden ponuka zajazdy, tak zistujem bus do Banyuwangi. Najskor, ze to nerobia, potom za 420k, vravim to je moc, pojdme public busom. Chalan uplne v pohode, vravi, ze to je omnoho lacnejsie ale busy chodia z terminalu mengwi a nie z ubung (lp, wikitravel a domaci na ubytku tvrdia toto)

Dalsie zamerne odchytenie u mototaxi, tak zistujem cenu na ubung. Sam od seba mi odporuca lacnejsi grab a mam ist na mengwi terminal, odtial ide viac busov. Este mi ponukal kvalitne hriby ale to odmietam.

Tak cul fakt nevim kery terminal.

Pici, pradlo som si mal skontrolovat. Chyba mi opasek na kratasoch a to som este rozmyslal, ze si ho dam dole ale vysral som sa na to.

Este mam dva, ale furt to prevlikat, ah.

Fakt by ma zaujimalo kolko som este stratil vahy.

Cul som si vybavil jeden blog, tusim marushka na cestach, abo tak nejak. Par dal po par mesiacoch (6?) svoje fotky v indii a vypadali jak z koncentraku. Inac si ju dost chvalili, mali celu dobu motorku tak sa dostali aj do neturistickych mesteciek.

Ak mam pravdu povedat mna neturisticke mestecka po filipinach (posledna cast) a vychodnom timore uz nelakaju. Clovek tam dojde a hovno tam je. Ani ubytko ani jedlo a sighty tez zadne. Ok, kontakt s domacimi ale nevim uz ma to dako az tak nelaka. Ked mam pravdu povedat ani na tu javu, malajziiu (i ked tu sa tesim na piggy, hadam sa stretneme), brunei a borneo sa moc netesim. Taky utlm na mna dosol.

Ovsem taiwanu sa uz nevim dockat. Ha len furt nevim kam po nom. To hokaido asi nist, furt nahovno letenky (hlavna sezona koniec juna, jul,,august) a ruriko uz ma kanadskehojaponca tak tez o dovod menej tam ist.

Naklady :

Bakso : 10k r
Zubar : 35.15€ (600k r platba kartou)
Nakup : 1.55€ (26.325k r, platba kartou)
Ryza, kura, tofu, zelenina, ladovy caj : 20k r (16+4)
Pranie 3kg : 30k r
Mango dzus : 10k r
Nasi goreng : 13k r
Nakup : 16k r (voda 1.5l, pepsi 0.5l po 5k, nanuk 6k)


Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0433s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb