80.den - presun do Banyuwangi


Advertisement
Asia
April 18th 2018
Published: April 19th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky davam chleba s vajcom k tomu mala miska bananu a ananasu + caj.

Recepcny mi tiez odporuca terminal mengwi. S bemom by to bolo moc zlozite (ono som ich tu ani nevidel), odporuca nech si zoberem grab.

V blizkom nakupnom stredisku zhavim free wifi. Obchodak je zavrety (otvara o 10.00) ale security ma pre mna pochopenie.

Objednavam svoju prvu jazdu cez grab, bohuzial nemam zadny funkcny kupon, tak budem platit 44k r za cca 20km.

Prichadza motorkar (auto stalo 3xviac). Potvrdzuje moju destinaciu a az cul si uvedomuje ako je to daleko. Mozna by to ani nezobral keby sa nad tym zamyslel a nie hned automaticky odklikol prijatie poziadavky.

Najskor su cesty prazdne ale ako opustame kutu riadne sa zaplnaju, hotove kolony. Obcas vybehneme na chodnik, niekedy ignorujeme cervenu. Fakt cesta je riadne poddimenzovana, chcelo by to aspon dva pruhy ale neni miesta.

Este zastavka na pumpe. To mi len prospelo, fakt ako spolujazdec nic moc na motorke, hlavne na taku dlhu vzdialenost.

Pred terminalom nas zastavaju nadhanaci. Mam stastie idu mojim smerom a priamo cez mesto, ziadne vyhodenie na terminaly pri ferry (cca 10km od mesta), odchod za 20.min ( fakt sme odisli za ten cas i ked v buse len 15ludi). Platim 85k r.

Grabovy davam 50k, vydava mi 5k, mal som platit 44k.

V buse nemec zo st.pauli ale nebavime sa spolu.

Vonku pokec s nadhanacom, ktoremu vravim pravdu, nemam rad bali a ludi tu. On ma chape a suhlasi, ze dvojite ceny su fakt blbe.

Vonku som vytratil okuliare, jeden z nadhanacov mi ich priniesol do busu.

Cesta len klasicka, ziadne dva pruhy. Smerom do denpasaru riadne kolony, nasim smerom v pohode.

Ty vole ja idem konecne v normalnom buse po normalnej ceste, hotovy luxus. Ale chyba mi tu fajn muzika.

Sofer sa nesere, predbieha aj do zatacok, sak hadam nic nepojde oproti.

Odstup od vozidiel na 2m. Zrazu flekujeme, ledvaj sme ubrzdili. Pred nami kolona a havarka. Bus (prava predna cast zdemolovana) a maly nakladiak.

Po zdrzani pokracujeme v zbesilej jazde.

Okolie palmy, ryzove policka, more, chramy.

Bol som v tom, ze v cene busu je aj obcerstvenie. No nist nebolo, bus bez klimy. Takze ma asi na cene napalili.

Prichadzame do pristavu, dnu nabiehaju rozny predavaci jedla a blbovin.

Sup a o 13.00 sme uz na trajekte.

Medzi pevninamy krizuje kopa trajektov.

Prieskum paluby. Dole auta, na poschodi sedacky a dokonca aj par matracov, karaoke plac a bufet. Dalsie poschodie to iste.

Stropy fakt nizke, musim chodit trochu ohnuty.

Vonku relax na lavicke v tieny. Prisada si nemec, k nemu domaci balijcania, daka hudobna skupina.

Co som zachytil vraj cestuje 16mesiacov ale vyzeral na to dobre ziveny. Cul ide z jakarty do barmy (aj ked to vsetci volaju mjarmarsko, pre mna to je barma tak ako saigon a nie ho ci minove mesto) a pak laos.

Opustame pristav a smer mesto.

Pomocou tlieskania zastavujem bus na krizovatke gajah mada a jaksa agung suprapto.

Smer vytipovany hotel warata (dost mimo z mesta, udajne ceny od 70k) ale k nemu nedorazam.

Hned po prejdeny cesty som zacitil jedlo.

Padam do ….. Davam ryzu a kuracinku na palicke. Majitel velmi prijemny. Neskor objavuje velky banner kde je pred svojim warungok odfoteni s dvoma turistami. Tak zistuje co to. Toto miesto je velmi popularne medzi navstevnikmi, dobre referencie na vsetkych cestovatelskych portaloch. Ceny normalne (dokonca mi dal zlavu 3k) ale jedlo podla mna chuti tak ako vsade, plus je fajn majitel co vie ang.

Odporuca mi nech idem nazad cez cestu kuknut ubytko pepito gh, velmi oblubene medzi turistami.

Ok, cena 130k ale dostavam zlavu 30k, no vravim, ze idem este nieco omrknut do mesta (asi 15min). Tak dava finalnu cenu 90k, co berem nakonec. Izba slusna, kupelka tez, rychli net (konecne po dlhej dobe), v okoli kopa jedla.

Ponuka mi aj trip na sopku ijen sa 300k komplet. Cena fajn, kedze v noci sa tam neda niako dostat po vlastnej osi. No mozno prenajom motorky ale co som cital cesta nahovno. Grab moto tam vychadza okolo 70k, auto dvojnasobok jednym smerom. ( pozeral som len cez den, v noci ktovie ako).

Podla zistenych info pri objednavke len auta so soferom bez guida to vychadza cca okolo 50k menej (150k na osobu). No mozno sa da aj lepsie zjednat.

Nuz len ma nepotesil, vraj od tohto roka sa uz nesmie chodit dole do kratera (ci to je pravda neviem), bo tam bol neaky incident medzi nosicmi, tak to vlada zakazala.

Po oddychu na izbe dole ulicou do parku blambangan.

Ulica jaksa agung suprapto doslova posiata warungami. Hotovy jedlovy raj.

Nakonec padam na bakso. Tu sa dava so mnou do resi stredoskolak,ktoreho snom je ist studovat do japonska alebo nemecka.

Ma novy oppo mobil, hned sa mi zalubil. Stoji tu okolo 4mil r.

Po fajn pokeci mensi sok, plati za mna bakso aj flaskovy ladovy caj (10k).

Na malom stadione zistene, ze najblizsi domaci zapas sa tu hra v nedelu, 3.liga ale podla domacich zadna atmosfera.

Dalsi obchodik ma zlakal na es campur. Opat prijemny domaci, chalanisko asi 8 rokov sa hned dava so mnou do reci.

Jeho mama mi zatial chysta tuto studenu pochutku. Drveny lad, zele, ovocie. Uplne mega porcia. Ledvaj som to zjedol.

Konecne sa dostavam do parku.

Chodniky su tu uplne debilno riesene. Pred kazdym vchodom do arealu alebo do domu treba klesnut asi 20cm a potom zas hore. Toto sa opakuje zhruba kazdych 10m. U nas su pekne spravene najazdy pre auta a chodnik je furt v jednej rovine.

Po asi 20x som sa na to vyprdol a siel po ceste.

V parku stavali stany, podium, repraky.

Kazdy vecer tu vraj hra neaka kapela resp nieco sa tu deje.

Kopa ludi, co tu cvicila na strojoch, hrala futbal, basketbal.

Dokonca tu je aj mini skatebordova draha.

Popri parku stoja koce s konmi.

Su tu aj mini vysvietene kolotoce.

Cez cestu je mini trh, ovozel, cerstvo zabite kurata, ryby, oblecenie.

Prihovara sa mi vyberci parkovneho. Mini pokec.

Vo food courte pri parku davam jedlo. Ziadny odrb, cena aj porcia rovnaka ako pre domacich. Zeby boli moslimovia cestnejsi ako ta hindu chatra z bali?

O hindu kokotkoch z indie radsej pomlcim.

Dobre najedeny, sedelo sa na zemi, presun nazad na ubytko.

Skoda, ze na ubytko to je do mierneho kopca.

Neodolavam a v dalsom jedlo stanku davam plneny opeceny chleba (samozrejme sendivicovy typ) cokoladov.

To zjedenie v pristresku pri ubytku ale tu kopa musiek, tak rychli presun na izbu.

Po asi 2 mesiacoch skype s domovom. Najskor miriam, potom mami, neskor babi prinasa aj kakavko. Ten uz dobre vyrastol, dokonca uz chodi aj na serbel. Sikovny dusik.

Z poistovne dobra sprava. Udalost ukoncena a posielaju mi 35.25€. Fakt rychlovka.

Prvy kontakt s javou zatial velmi dobry. Fajn ludia, lacne, chutne jedlo, ziadne odrby.

Uvidime ci to vydrzi.

Naklady :

Vyber 2mil r = 117.33€
Moto Grab cca 20km kuta - mengwi : 45k r
Bus gunung harta mengwi - Banyuwangi (9.45hod) : 85k r
Ryza, maso na palicke : 10k r
2xpepito gh, dvojpostel, fan, kupelka, normalny zachod, ranajky : 180k r
Es campur : 6k r
Nasi mawut : 12k r
Avokado dzus : 8k r
Roti bakar coklat : 11k r
Voda 1.5l : 4.5k r


Advertisement



Tot: 0.603s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 40; dbt: 0.4075s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb