India deel 2: Zoektocht naar de sneeuwtoppen van de machtige Himalaya en naar compassie

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi
April 16th 2013
Published: June 14th 2013

In paradijselijk Goa hebben we ruim een week heerlijk vakantie gevierd en alle indrukken verwerkt van het eerste deel van onze India trip. Met haar Portugese invloeden en rustige ligging aan de Arabische Zee gaf deze deelstaat ons direct een heel ander gevoel dan de rest van India. Een prima plek om ons opnieuw op te laden en eens te lezen. Na een week hadden we het strand echter wel gezien en wee... Read Full Entry

Photos are below

Darjeeling 9Darjeeling 9
Darjeeling 9

Vrouwen aan het spinnen in het "Tibetan Refuge Centre". Dit is de eerste stap ter voorbereiding van het maken van kleden. Met de verkoop van onder andere kleden verdienen zij hun inkomen.
Darjeeling 10Darjeeling 10
Darjeeling 10

Deze vrouwen zijn kleden aan het maken.
Darjeeling 11Darjeeling 11
Darjeeling 11

Bizar dat mensen in India eraan moeten worden herinnerd dat rochelen en spugen in het openbaar geen normaal gedrag is.
Sikkim 1Sikkim 1
Sikkim 1

Het prachtige "Rumtek Monastery" vlakbij Gangtok. Dit is het hoofdverblijf van de gevluchte 17e karmapa die op dit moment in Dharamsala leeft.
Sikkim 2Sikkim 2
Sikkim 2

Het uitzicht om 6.00 uur 's morgens vanuit onze kamer in Pelling, Sikkim. Opnieuw hebben een klein beetje kunnen zien van de Himalaya.
Treinreis Sikkim - Shimla 1Treinreis Sikkim - Shimla 1
Treinreis Sikkim - Shimla 1

Treinreis van Sikkim naar Shimla. Hier zie je hoe de slaaptreinen er van binnen uit zien. Dit was een "2AC" klasse en relatief rustig. Alhoewel de Indiers er nog steeds een bende van wisten te maken! Op de trein werd eten geserveerd met als consequentie dat de vloeren al snel vol met afval en ranzigheid zaten. Om de paar uur werd het afval opgehaald en de vloeren schoongemaakt. Prullenbakken in de trein kennen ze niet.
Treinreis Sikkim - Shimla 2Treinreis Sikkim - Shimla 2
Treinreis Sikkim - Shimla 2

Genieten van een lekker ontbijtje in de trein! Wij hadden onze eigen nis hier, wat een luxe was.
Shimla 1Shimla 1
Shimla 1

Het stoomtreintje van Kalka naar Shimla. Een leuke ervaring dwars door de bossen en met prachtige uitzichten!
Shimla 2Shimla 2
Shimla 2

Zelfs de vrachtwagens zien er prachtig versierd en kleurrijk uit in India.
Shimla 3Shimla 3
Shimla 3

Het bekende plein in Shimla, "Scandal Point" genoemd. Hier met uitzicht op de Engelse Christ Church en op de achtergrond boven op de heuvel de Jakhu tempel met een standbeeld van Hanuman (Hindu Monkey God).
Shimla 4Shimla 4
Shimla 4

Uitzicht op Scandal Point vanaf de andere kant. Met name in de avond stroomt dit plein helemaal vol met Indiase toeristen die paardrijden, flaneren, foto's maken etc.
Shimla 5Shimla 5
Shimla 5

Overal in India zie je apen. Niet alleen in de bossen en bij tempels maar ook gewoon op straat, zoals hier.
Shimla 6Shimla 6
Shimla 6

In dit oud Engelse landhuis genaamd "Sidhowal Lodge" hebben we een paar nachten geslapen. We verlangden even naar een "thuis gevoel" en vonden dat hier! Hier hebben we heerlijk in de tuin kunnen chillen. Leuke bijkomstigheid is dat het een van de eerste huizen is die gebouwd is in Shimla rond 1820.
McLeod Ganj 1McLeod Ganj 1
McLeod Ganj 1

Uitzicht vanaf ons balkon in McLeod Ganj!
McLeod Ganj 2McLeod Ganj 2
McLeod Ganj 2

Hier zat de Dalai Lama toen hij de vierdaagse teachings gaf in de Main Tibetan Temple. Helaas mochten we tijdens de teachings geen camera meenemen dus deze foto hebben we daarvoor gemaakt.
DelhiDelhi
Delhi

Ons laatste etentje met Barbara en Rene in Delhi: heerlijke Thali!

15th June 2013

Hoi Koos en floor , Mooi verhaal ,ik heb her nog niet helemaal gelezen, maar het lijkt er op dat de indiers voor ikea moeten werken met hun slimme aanpak van kleine ruimtes. Ik ga zo Verder met lezen, leuk!

Tot: 0.107s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb