India deel 2: Zoektocht naar de sneeuwtoppen van de machtige Himalaya en naar compassie

Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi
April 16th 2013
Published: June 14th 2013

In paradijselijk Goa hebben we ruim een week heerlijk vakantie gevierd en alle indrukken verwerkt van het eerste deel van onze India trip. Met haar Portugese invloeden en rustige ligging aan de Arabische Zee gaf deze deelstaat ons direct een heel ander gevoel dan de rest van India. Een prima plek om ons opnieuw op te laden en eens te lezen. Na een week hadden we het strand echter wel gezien en wee... Read Full Entry

Photos are below

Singalila Ridge Trekking 4Singalila Ridge Trekking 4
Singalila Ridge Trekking 4

Onze eerste koffie en thee stop!
Singalila Ridge Trekking 5Singalila Ridge Trekking 5
Singalila Ridge Trekking 5

Traditionele keuken.
Singalila Ridge Trekking 6Singalila Ridge Trekking 6
Singalila Ridge Trekking 6

Oudere man met veel karakter in zijn gezicht.
Singalila Ridge Trekking 7Singalila Ridge Trekking 7
Singalila Ridge Trekking 7

Oudere dame die aan het mediteren is met Tibetaanse Mala Gebedsketting.
Singalila Ridge Trekking 8Singalila Ridge Trekking 8
Singalila Ridge Trekking 8

Prachtige rododendron in bloei, een van de weinige dingen die we konden zien tijdens de trekking door de hevige mist.
Singalila Ridge Trekking 9Singalila Ridge Trekking 9
Singalila Ridge Trekking 9

"You're nearly there mem!" Ploeteren door weer & wind.
Singalila Ridge Trekking 10Singalila Ridge Trekking 10
Singalila Ridge Trekking 10

Groepsfoto in onze knusse hut in Phalut. We waren die dag zo koud en nat geworden dat we erg blij waren dat de eigenaar zijn petroleum kachel aan de praat had gekregen!
Singalila Ridge Trekking 11Singalila Ridge Trekking 11
Singalila Ridge Trekking 11

Wandelen tussen de rododendrons.
Singalila Ridge Trekking 13Singalila Ridge Trekking 13
Singalila Ridge Trekking 13

Genieten van onze lunchbox!
Singalila Ridge Trekking 14Singalila Ridge Trekking 14
Singalila Ridge Trekking 14

's Morgens om 6.00 uur op om te kijken of we de sneeuwtoppen kunnen zien. Dit is het uitzicht over onze hut (rechts). Snel naar boven klimmen, de lucht ziet er veelbelovend uit....
Singalila Ridge Trekking 15Singalila Ridge Trekking 15
Singalila Ridge Trekking 15

....helaas, dit is het beste dat we gezien hebben van de Himalaya...op de achtergrond zie je een klein beetje de witte sneeuwtoppen maar overwegend wolken.
Singalila Ridge Trekking 16Singalila Ridge Trekking 16
Singalila Ridge Trekking 16

Op de weg terug naar onze hut was het alweer helemaal dicht getrokken. Van de mooie vergezichten was niets meer te zien.
Singalila Ridge Trekking 17Singalila Ridge Trekking 17
Singalila Ridge Trekking 17

Tijdens onze laatste dag van de trekking hebben we nog wel een glimp mogen opvangen van de Himalaya. De heldere luchten kwamen net iets te laat, hier moesten we het mee doen. Wat ver weg, maar toch een mooi plaatje!
Singalila Ridge Trekking 18Singalila Ridge Trekking 18
Singalila Ridge Trekking 18

Vrouw die bonen aan een touw rijgt om ze te drogen.
Singalila Ridge Trekking 19Singalila Ridge Trekking 19
Singalila Ridge Trekking 19

Onze laatste thee stop. De hond in de foto heeft ons op deze laatste dag de hele weg gevolgd tot aan Rimbik waar onze trekking eindigde. Daar werd hij verjaagd door de lokale zwerfhonden omdat "buitenstaanders" niet worden toegelaten. De zwerfhonden hebben in heel India per dorp hun eigen politiek net als mensen.
Singalila Ridge Trekking 20Singalila Ridge Trekking 20
Singalila Ridge Trekking 20

Vrouw met prachtige lach.
Singalila Ridge Trekking 21Singalila Ridge Trekking 21
Singalila Ridge Trekking 21

Eindelijk konden we genieten van het uitzicht! Hier zie je Sikkim aan de overkant.
Singalila Ridge Trekking 22Singalila Ridge Trekking 22
Singalila Ridge Trekking 22

Het hike team, we made it! Dit zijn de afstanden die we per dag hebben gelopen: Dag 1: 13 km Dag 2: 19 km Dag 3: 21 km Dag 4: 13 km Dag 5: 15 km Dag 6: 13 km Totaal: 92km
Darjeeling 7Darjeeling 7
Darjeeling 7

Deze tempel bij "Observatory Hill" is heilig voor zowel boeddhisten als hindoes. Bij binnenkomst en vertrek wordt deze bel geluid.
Darjeeling 8Darjeeling 8
Darjeeling 8

Tibetaanse "prayer wheels". Tibetanen geloven dat als je deze met de klok mee draait hetzelfde effect wordt bereikt als wanneer gebeden worden opgezegd.

15th June 2013

Hoi Koos en floor , Mooi verhaal ,ik heb her nog niet helemaal gelezen, maar het lijkt er op dat de indiers voor ikea moeten werken met hun slimme aanpak van kleine ruimtes. Ik ga zo Verder met lezen, leuk!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.016s; cc: 12; qc: 53; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb