163.den - Jodhpur,pevnost


Advertisement
India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jodhpur
February 16th 2013
Published: May 31st 2013
Edit Blog Post

Rano rychli sprint na turecky zachod,nasledok vcerajsieho lassi. Potom este dvojhodinove vyvalovanie sa v posteli.

Pri opustany izby mi bola ponuknuta tepla sprcha od strsej susedky oproti,mozno to vecer vyuzijem.

Pobral som sa za pomoci GPS k pevnosti. Je to tu sama uzka ulicka,gps ma navigovalo dlhsou trasou ale jeden ind mi odporucil skratku. Pocasie nahovno ,zima ,podmrakom,semtam poprchalo. Cestou som stretol dvoch netypickych japoncov. Nemali megavykonne fotaky ale len uplny sunt a druhy mal len mobil. Zajtra idu do Jaislameru. Budu byvat v Dream hoteli, ktory prevadzkuje japonec, tak sa mozno k nim pridam,bo idu aj rovnakym busom ako ja.

Pevnost je fakt obrovska. Hlavne obrovske hradby. Po prvej pehliadke,kuknutie batohu a prechod pipacom,som savydal k pokladniam. Su tu dve,jedna pre indov (trochu zasita) a druha pre ostatok sveta. Isol som skuist stastie k prvej, supol som do okienka 50 rupii,bohuzial ma predavac prekukol a poslal ma k druhej pokladni,studenti (ja) za 250,ostatny za 300rup. Fakt palka,ale poevnost ma lakala. Neskor som zisitil,ze vstup plati len do vnutri pevnosti,po hradbach a parku sa da pohybovat gratis. Dalo sa zobrat aj audio guide za 200rup ale nas jazyk nemali ale to by som i tak nebral. A este jedno zdieracke vyberanie,200rupii za fotak. Fakt sialenci.

Vnutri muzea klasika,zbrane,brnenia,obrazy,koberce atd. Fotky som robil mobil (fotak nemam,oba su k.o.),to nikomu nevadilo. Na nadvori ukazolvali indovia ako si viazu turban na hlavu,bol fakt dost dlhy,9metrov latky mat na hlave,no parada teda. Stravil som tu 45.minut, Vsetko bolo ajn,pokym nedosla na prehliadku indicka mlada zver. Skolaci na vylete,skriekali,behali,uplne jak zmyslov zbaveny.

Po muzeum som siel na hradby,tu boli opat skolaci,ale mensie vydanie. Furt sa chceli so mnou fotit,po piatych fotkach ma to prestalo uz bavit a padil som od nich kade lahsie. Este som srandoval,ze ked daju 10 rupii bude fotka,jeden ind to zobral vazne a chcel zaplatit 😊 Vyhlad bol fajn na cele modre mesto. No nebolo komplet modre len ista cast.

Z pevnosti som vysiel druhym vchodom. Zastavil sa v hradnej zahrade,kukol ako sa ludia spustaju na lane,fakt kratka vzdialenost,trochu si oddychol a nakonec som sa vynoril v meste. Tu mensia dezorientacia ale nasledoval som prud vody, ktory ma doviedol skoro do centra. Pri tomto druhom vchode to bolo kludnejsie ale spiny rovnako.

Dal som si tu par jednohubiek,kokot mi to chcel predat za dvojnasobnu cenu ale neuspel. Zastavil som sa aj v drogerii,dokupit papierove servitky,bo mam sopel ,obchodnik mi hned ponukal aj iniciativne toaletak,zobral som aj ten,moja prva kupa na ceste,inak som vsetky kradol z ubytiek ale tu ich v indii moc neni,teda este ziadny som na ubytku nemal. Mal ho riadne zalozeny.

Prechadzkou po ulici som zbadal super koselu. Nabehnem do obchodiku, skusam ,mala,da mi inu,ta uz bola lepsia. Dostal som sa do nakupneho osialu, mensie zjednavanie,nakonec mi dal zlavu 25%! (MISSING)Cestou po ulici zistene, ze ma napalil, bo som len tak nakukol do dalsieho obchodiku a tam hned davali zlavu 20%!z(MISSING) ceny bez jednania. Koniec,ziadne nakupovanie,necham si to az na Dili. Este som chcel kupit aj daky sveter,bo zacina byt fak zima ale nikde nic resp. strasna kvalita. Mal som ho kupit v mt.abu tam bola fajn kvalita za fajn cenu.

V restike na hlavnej ulici som si dal veg.buriani,sedeli pri mne arabi,ani oni su neni moc nadceny z indickeho jedla. Z jedla na 2 hodiny na net.

V ubytku som nakonec kupil bus do jaislameru za 220rup (zlavnil o 20rup),statny stoji 197 rup + mi rezervovali aj hotel s camel safari. Kedze mi povedal meno vytypovaneho hotelu,suhlasil som s tym. Zajtra ide so mnou do jaislameru aj suseda oproti,rovnakym busom a do rovnakeho ubytka,aspon rano sharnem riksaka na bus,ktoreho nam vybavili v ubytku,mne povedali cenu 50 rup,babe 70 rup som zvedavy co z toho bude.

V tomto meste su totalny odrbavaci,kazdemu turistovy co pride kuknut ubytko hovoria,ze ostatne ubytka su full,nech ostanu tu,maju tu aj free wifi. No nic neni pravda,ani jedno ubytko neni full a wifi tu neni,furt len zajtra pojde,dnes je porucha. Jedneho cinana tu akurat riadne natiahli,bus (NA/C) do udaipur mu predali za 500rup,inak stoji o polovicu menej. Asi sa vyprdenm aj na ten ich hotel co mi vybavili v jaislamere.

Na prechadzke po meste som sa otravnych riksakov pytal kolko stoji cesta rano k miestu odkial odchadza privat bus,vraj 100rup,no to iste debil. Nakup vody,po tom ako mi ju predali zistene,ze je po zaruke 2 mesiace,tak som im ju vratil, najskor robili problemy ale nakonec mi ju vymenili. Na jedlo som zakotvil opat v restike na halvnej ulici,dal som si daky omacku,mix vajco,syr a este nieco s dvoma chapati, neskor doobjednane este dve chapati (loksa). Bolo to mega syte. Cena vyssia ale ozaj to zasytilo.

Na ubytku som vysiel na strechu a sledoval okolie. Caka ma uz len zbalenie, sprcha u susedky a spanok. Voda v share sprche je len studena co v takomto chladnom pocasi u mna nehrozi,radsej budem smrdiet.

naklady

vstup do hradu student - 250rup
kosela - 650rup
2x plne jedlo - 10rup
pepsi 0,3l - 15rup
veg.buriani - 75rup
3x kolace - 9rup
toaletak - 63rup
servitky 2x - 30rup
susienky 2x - 8rup
susienky - 5rup
susienky - 10rup
sendvic rajcina + syr - 55rup
net 2 hod - 50rup
privat bus jodhpur - jaislamer seetNAC - 220rup
4xchapati+pespi 0,3l + mix vajco,syr,zelenina - 150rup
sweet lassi - 30rup
voda 1l - 12rup

foto
http://min.us/m1iBfMt0fCSSk


Advertisement



Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb