164.den - Jaisalmer


Advertisement
India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaisalmer
February 17th 2013
Published: June 3rd 2013
Edit Blog Post

Vcera som zas nemohol zaspat,nervozite pred cestou. Rano ma este chytila este dvojita sracka,tak sprint po schodoch na strechu. Tam bol klasicky zachod,turecak pri izbe nesplachoval.

O 6/00 sme sa na recepcii stretli s kanadankou,u ktorej som sa vcera sprchoval. Pred ubytkom nas uz cakal riksak,bol to ten chuj ,ktoreho som sa vcera pytal kolko stoji cesta. Fakt nahoda,milion riksakov a akurat dojde tento. Kanadanka uz nastupovala,pytam sa kolko to bude stat,neodpovedal,az nakonec z neho vypadlo,ze 100rupii,bo ranna prirazka. Nasrat ti debil,to sa tam uz zacal recepcny rozplivat,ze ho dohodil a cul s nim musime ist,pako. Nakonec som kanadanku presvedcil,ze pojdeme na stanovisko riksako a odtial zobereme lacnejsieho. Po ceste nas dobehol tento a zlavil na neskutocnych 80 rupii,stanovisko riksakov bolo este asi 10.min chodze a cas nas uz tlacil tak sme museli zobrat tohto predrazeneho debilka. Hned ako nas vylozil pri buse ,ten sa pohol,bolo to o fuz.

V buse opat problem s miestnenkou,na mojom mieste sedel clovek,tak som si sadol za nho,vedla mna sedel ind. Asi dalsi 4 ludia mali presne take iste sedadlo ako ja. Bus mix sleeper/seat opat stal na kazdom kroku a naberal milion ludi. Totalny natresk. Cez ulicku sedeli nevsedny japonci zo vcera.

Po 4.5 hod sme dorazili do Jaisalmeru. Cestou boli asi 3 vojenske kasarne a v nich plno vojenskej techniky. Znak,ze sa blizime k pakistanskej hranici. V meste sa to hemzilo vojakmi ale zrejme tu boli len na vychadzku bo nakupovali same suveniry.

Po zastaveni busu ludia zacali postupne vystupovat,zrazu sa dnu zacali tlacit dvaja dementi. Fakt demencia,vsetci vystupuju len oni sa drbu dovnutra,pritom bus tu mal konecnu. Neskor sa z ich ust zacalo drat moje meno. Ha,to boli moji dohodnuty indicky odrbavaci co ma mali spolu s kanadankou zaviest do mojho hotela co som si zarezervoval v Jodhpure. No nepriznal som sa k nim. Rozhodol som sa cestou,ze si najdem vlastne ubytko a hlavne ma nasral ten odbravac z kuku GH v Jodhpure kde som byval. Bohuzial kanadanka ma prezradila ale i tak som tuto chamrad ignoroval. Nakoniec boli stastny,ze ulovili kanadanku a dali pokoj,lenze pri buse bolo daslich asi 10 otravnych indov,kazdy ma chcel zobrat do svojho hotela. Fakt uz som mal riadne nervi. Zamieril som si to k policajtovy,to uz dali pokoj. Jeho som sa pytal na bus stanicu,nevedel ma navigovat alebo nechcel. Non ist tak som studoval LP mapu a zadaval adresy do gps,po 15.min som sa rozhybal k pevnosti.

Podla rady LP som sa chcel ubytovat mimo pevnosti,vraj su vnutri problemy s vodou. Obehal som cestou 4 ubytka,vsetko po 300 rup,v jednom davali 150 rup ale nevedeli anglicky,tak ktovie ci to bola nakonec pravda,sa mi volako nepozdavali,bo furt s volakym volali. Nakonec som zakotvil v ubytku za 200rup, dvojpostel, fan,sprcha, zachod. Nevyhoda bola studena voda,tepla ide iba rano. Zlavit nechceli ale neva,uplny klud,fajn vyhlad na pevnost zo strechy. Byvali tu samy indovia. Ziadny turisti. Camel safari v tomto ubytku neorganizuju,zrejme aj preto,ze tu byvaju len indovia.

Cakal ma prieskum camel safari. Hned za ubytkom bola prva cestovka,chlapik ma posadil a kecal a kecal a kecal. Nedal sa zastavit,na cenu neodpovedal,furt len kecal a kecal o safari ake je ich najlepsie. Mezdi tim ako kecal mi jeho poskok donisol caj,po 15.min tlacenia kalerabov do hlavy z neho konecne vypadla cena jeden a pol dna za 1000 v turistickej casti a 1500 v neturistickej casti. Dobra palka,podla LP to malo byt do 700rup. Bus do jaipur NAC seat za 500rup. Ten mal podla najnovsej LP stat 375 rup,inak zatial ani jedna cena busu z LP nesedela,vsetko stoji viac.

Po cajiku som sa vybral do dalsej cestovky. Tu mi chlapik otvorene povedal,ze su drahy a robia safari len pre bohacov,cena okolo 4000rup.

No nist tak som sa vybral do pevnosti do ganesh travel,tu mi odporucil LP a este aj chlapik z tej drahej cestovky,vraj su najlacnejsi a najspolahlivejsi. Mensi problem ich najst, sidlia v mini ulicke v pevnosti. Neskor zistene,ze vsetky ulicky su tu mini. Tu bola ponuka 1100rup za 1 a pol dna, 1500rup za dva dni. Fakt mega rozdiel oproti LP.Bus za 400rup

No nic teda,isiel som sa prejst po pevnosti a zistoval camel safari v hoteloch. Same tlacenie kalerbov,cena 1000rup za den,inde za 2000rup. V jednom ubytku som stretol argentincanku co zhanala ubytko a tiez camel safari. Isiel som s nou do ganesh travel,ci nam neda zlavu ked sme dvaja,podla neho uz mal v skupine 6 ludi, maxim je 9. No zlavu nedal. Tak som siel s argenticankou dalej po hoteloch. Nakonec skoro zakotvila v Ganesh Gh za 200rup,free wifi,tepla sprcha,fajn izbicka. UZ to chcela zobrat ale napadlo mna nech si otestuje tu teplu vodu,skusenost s mt.abu,jasne,ze netiekla. Ale majitel sa dusoval,ze to treba nechat odtiect. No nist,presunuli sme sa oproti. Zakopol som o schod a trochu zahresil po nasi. Jeden par co tam sedel na mna kukol. Ajeje konecne dalsi slovaci po dlho case. Argentincanka si omrkoval izbu,ja som zatial kecal s nasimi. V indii su mesiac,toto je ich posledna zastavka. Blavaci chodia kazdy rok na mesiac do indie,maju za sebou Barmu ,Banglades, Thajsko a malajziu. Buduci rok idu do vietnamu. Odporucil som im filipiny ale ich sa boja,bo tam daky ich znami vraj zil 15 rokov a musel odtial utiect,vraj dost nebezpecna krajina. No nevim,mne sa to nebezpene nezdalo ale zas som tam bol len 20 dni. Oni mali camel safari za 2000rup/ks na den ale boli iba dvaja.Arg tu nakonec ostala,s camel safari este nvie,vraj pocka kym dostane lepsiu cenu.

Ja som necakal a siel si to rezervovat do ganesh travel za 1100 na jeden a pol dna + som zobral aj bus do Jaipuru za 400rup. V ganesh GH som stretol korejca a on bol tiez cez ganesh travel a vraj pohoda,spokojnost. Ganesh travel a ganesh GH je jedna firma. Po camel safari mam slubenu gratis sprchu v ganesh GH. V skupine budem mat 2 poliakov,2 kolumbijcanov,2 kanadanov a mozno bude aj argentincanka. Safari konci o 11/00,bus mi ide o 16/30,takze pohodicka. Odvoz na bus sa tu nekona,tak ako vo vietname,musim sa dopravit sam na bus stanicu. Neni o com,india najhorsia krajina zatial,myslim,ze turecko ju nema sancu predstihnut,tak mozem teda vyhlasit,fuck of india.

Slovaci velice vychvalovali udaipur,nevim ci volaco tahali abo co,sak to je totalna diera.

Inak zatial mam pozitivny dojem z tohto mesta,paradne pevnost,relativna cistota,fajn jedlo. Keby som vedel,tak tu ostanem viac dni. No neda sa,uz ma zacina tlacit cas a este chcem vidiet par miest. Z hradieb je fajn vyhlad,okolie sama vyschnuta zem,piesok,sem tam strom.

Dalsi plan je ist si opat prezriet pevnost a jedlo. Dochadzaju mi prachy. V jaipure spravim vyber len nevim este kolko,musim si to prepocitat aby som zbytocne vela penez nevyberal.

V restike oproti mojmu ubytku som stretol kanadanku,japoncov a cinanov z jodhpuru. Kanadanka hovorila,ze som dobre spravil a nesiel do toho hotela. Celu dobu do nich furt hucali o camel safari aby ho kupili od nich. Normalne odtial musela utiect,sa to nedalo vydrzat.

Japonec rozpraval o tom reaktore co u nich vybuchol. Vlada vsetko ututlava,dost ludi vlade neveri a buria sa. Spor s cinou o ostrov co som zazil v xian je nafuknuta bublina,o ziadnu historiu nejde ale ide o ropu co je pod ostrovom. Media ale masiruju obcanov s historiou a podobnymi srackami.

Dobra sprava,asi som pribral,musel som si povolit opasok. Pivo tu je nehorazne drahe 150rup,v goa 50rup

Po jedle a relaxe na streche ubytka som siel omrknut bus stanicu odkial mi pojde bus do jaipuru. Cestou som omrkol miestny stadion,len sucha hlina,ziadna trava. Miestny tu hrali kriket. Bude tu aj camel festival,bohuzial v tomto case tu uz nebudem,som si to mohol lepsi zistit a naplanovat,no nist teda. Zo stadiona som sa pobral dalej vyprahnutou cestou,dostal som sa na miestny trh al ziadne jedlo. Uz sa tu zacinala objavovat prava tvar indie,bordel. Cisto je len v pevnosti resp popri nej inde bordel.

V dialke som zbadal vezicku,na reku idem tam,bo som tam videl dost ludi. Dostal som sa pod nu ale nevedel som najst schody,tak som rezal priamo do kopca. Este sa pytam inda ci s tym neni problem,vraj nie. V pohode vystup. Ked som bol asi v 1/4 zrazu pocujem za sebou krik deti no,no,no, obzrel som sa,no neskoro,pohryzol ma zasrany pes. Zakerne zo zadu,zahnal som sa a uzaj fujazdil na kopec. Nastastie ziadna krv,kukli mi to 2 indovia vraj pohoda. Uvidime co sa z toho vykluje. Nastastie pes vyzeral normalne,ziadna pena okolo huby.

Vyhlad z vezicky bol fajnovy,paradny pohlad na mesto a super vyhlad na pevnost. Nazad som siel uz po normalnej ceste kam ma nasmerovali dvaja indovia. Zbadal som tu aj turisticky bus s kopou starych zapadniarov.

Ponahlal som sa do ubytka vydenzifikovat si pohryznutie. GPS ma navigoval zas bocnymi ulickami,bordel,spina,chudoba. Panika vzdy ked som zbadal psa.

Na ubytku osetrenie,zistene,ze mam az dva hryzance,pritom som citil len jeden.

Zbalenie batohu,nakup susienok a vody na zajtra. I ked voda je v cene ale clovek nikdy nevi.Potom behnutie Milanovy,nazov restiky oproti ubytku,na veceru a spanok.

Ak bude rano tepla voda,tak dam mozno aj sprchu a potom smer ganesh tour. Dufam,ze nebudu problemy s mojou pohryznutou nohou.

Do navratu domov mi ostavaju zhruba 4 tyzdne.

Kukal som adresu co mi poslal CS v jaipure,su to tri ozne miesta. Tak teda nevim co cul.

Jo a uz nechodim po bocnych ulickach,uz len po hlavnych tahoch. Uz nech som v turecku.

Este aj debilny komari su tu,uz nemam rad jaisalmer

naklady

riksa z kuku gh na bus - 40rup
camel safari ganesh travel jeden a pol dna - 1100rup
bus nac seat jaisalmer - jaipur - 400rup
ryza s kminom + cola 0.6l + 2 butter roti - 115rup
ubytko - 200rup
nakup - 50rup
2x butter roti - 14rup
chicken fried rice - 100rup

foto
http://min.us/mOvznydGKSJSC


Advertisement



Tot: 0.551s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.2471s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb