164.den - presun batumi


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia » Western Georgia
July 24th 2019
Published: July 25th 2019
Edit Blog Post

Tak este k vcerajsku.

Po prichode na izbu mi ruska zijuca v dubai vravi, ze ma zhanala polka.

Nakonec nebola s taxikarom ako som si myslel ale sedela len v pizzerii a podla dohody ma dosla vyzdvihnut o 2000 na izbu, no ja som ju uz opustil o 1945.

Na izbu dosla okolo polnoci ale kedze bola trosku o vinenana nebola na mna nasrana. Nasrany som bol na seba len ja. No nist.

Predtym dlhy pokec s fajn ruskou. Ta robi prekladacku mobilnych telefonov ale uz je unavena z dubaja a chce zmenit krajinu.

Pakistanci a ina chamrad je v dubaii riadne nadrzana, preto vyuziva vacsinou vagony len pre zeny. Bola i v indii a tez hruza pre nu.

Na letisku ju vraj chcel taxikar uniest.

Je aj na cs. Tam ju obcas oslovia pari, ze nech ide spat k nim, ziska i bonus.

Rusko ospevuje, super krajina na prirodu.

Bavi ju lozenie po jaskynach. Postroj a ide sa.

Robila tu daky trek este s jednou babou a v horach ich zastihla burka, tak riadne premokli kym prisli do ubytka (niekde v horach). No v ubytku sok, cakala chatky, no spali v stane.

Zajtra ide do ushguli, keby som debil nebookol ubytko (neskor zistene, ze sa dalo zrusit free) v batumi idem s nou.

Fajn baba, i ked trosku naivna.

Po prichode polky debata o vselicom pokracovala az do 2.30.

Polka nakonec nebola stratena v dzungli 2dni ale 5dni.

Rano o 700 sa mi moc vstavat veru nechcelo.

Vcera odo mna este pytal staff prachy za ubytko, no ja som to vyplatil uz v prvy den.

Vonku poprcha ale i tak to vyzera na fajn pocasie. Ah mal som tu ostat.

Na namesticku kupujem listok priamo do batumi.

Cakacka kym sa zaplni minibus asi pol hodinu.

Ja bez jedla a vody, rano vsetko pozatvarane a vcera som jaksi zabudol kupit poziven.

Sadam si na sedacku pri dverach aspon si budem moct natiahnut nohy.

Dvere sa zatvaraju elektronicky.

Cesta horami opat prenadherna. Kombinacia stupajucej hmly a hor dokonala. Skoda, ze neboli zastavky, boli by skvele fotky.

Na ceste od vcerajsieho skoro celodenneho dazda trosku popadane skaly a zosunuta poda. Ale nic co by vodica prekvapilo.

Samozrejme v strede cesty nesmeli chybat kravy.

Zastavka v rovnakej restike ako sem.

Vsetci isli do kadibudok, no ja som sa trosku presiel a pokropil tento pannensky kraj.

Vyhlad na rieku genialny.

V restike stali vsetky marsutky (tbilisi, kutaisi, batumi, zugdidi). Tak riadny naval.

Kupujem kolac a mineralku.

Po opusteny hor uz relativne dobra cesta. V okoli vsak same opustene velke schatrane budovy.

Neskor naskakujeme na dialnicu a tunelmi sa po 6hod ocitame v batumi.

Uz vidim i more a plaze (kamenne), dost ludi na nich ale ziadne vyhlasene ruske tela.

Konecna je pri lanovke.

Ja opustam vozidlo ako prvy, bo zadne obrie batohy (tu ludi chapem, bo maju stany a vybavu do hor ale v jv azii nepochopim, sice i ja som mal 1x velky batoh ale nie obri)

Mam dve lokacie ubytka. Idem podla adresy, vchadzam do dvora no tetula ma smeruje za roh.

Tu opat velky dvor, kopa pradla povesaneho.

Hned sa ma ujima starsi ujko. Davam mu moje posledne prachy.

Berie si moj pas. Zapisuje ma do knihy a pyta sa - volas sa drahomir sered ? Nuz tak uz mam nove priezvisko.

Idem na poschodie (3podlazny dom v style domu adamsovcov), tu 10dorm, osadenstvo zvacsa turci, rusi, azerbajdzanci. Tak socializacia s dievockami nebude (ak su tu dake).

Po zhodeny veci padim do mesta. Potrebujem peniaze (v kapse asi 2l) a neaku tu poziven.

Zmenarni je tu kopa. Kurzi skoro totozne a ono pri vymene 50€ zanedbatelne rozdieli.

Oproti batumi katedrale menim prasule, je tu aj stanovisko roznych marsutiek a fastfood so sawarmou (proste kebab v pite).

Idem k nabreziu pri lanovke. Tam kopa nindzakorytnaciek a rusov.

V info centre zistujem vlaky do kutaisi a info ako sa dostat do sarpi, botanickej zahrady a kobuleti.

Baba mi dava info, poberam sa dalej po nabrezi.

Tu vlajockove skupinku turistov (rusi a mohamedani)

Promenada fajn, dost ludi, rozne obcerstvovacie stanice a suveniri. K dokonalosti chyba uz len slnko.

Nechyba ruske kolo.

More ziadne priezracne ako som zvyknuty z azie ale nevyzera spinavo na to, ze je v meste.

Plaze plne ludi, tu isto neostanem ked vyjde pozajtra slnko.

Po cesticke pre cyklistov sa prehanaju na 4kolesovych vozikoch mohamedani. Maju z toho velku svandu, slapu jak divy.

Z promenady odbacam do parku az sa postupne dopracovavam k Nurigeli lake.

Pri nom je delfinarium, no volne predstavenie je az zajtra o 1900.

Tak nic.

Predstavenia su o 1600, 1900, 2100 kazdy den mimo pondelka. Cena 15l za 1600 a 20l za neskorsie vystupenia.

Usadzam sa na lavicke pri jazere a sledujem ludi co chodia z plaze.

Sada si ku mne domaci. Trosku z neho tiahlo, tak pokracujem nazad na ubytko.

Mesto vyzera byt fajn, parky, fontany, stare budovy, nove pekne architektonicke skvosty.

Na ubytku sprcha a pospavanie.

Net slaby. Upload prakticky nulovy.

Po spanku behnute dole.

Majitel (?) I ked nevi ang s kazdym sa snazi komunikovat.

Neskor dole prichadza uplne paradna lotysska (16) aj so sestrou (13)

Baba vyzera na 21. Tak hned spolu s azerbajdzanskymi chalanmi ju zasypavane otazkami a srandickami.

Je tu na dovolenke s rodicmi. Tak kazde pozvanie na prechadzku nocnym mestom odmieta.

Vyrazam do ulic, kotvim hned za rohom v malej restike za restikou alaverdi.

Restika v podzemi, davam nieco na sposob masoveho gulasu s chlebom a zapijam to pivom.

Odtial cez namestie europy az k spievajucej fontane.

V uliciach kopa ludi, podniky sa pomalicky zacinali plnit.

Spievajuca fontana pekna dlha ale hudba bola velmi potichu.

Dnes mam toho dost a padim na ubytko.

Na ubytku mi odporucili retazec nikora, kupujem dvoch plznov, vodu a chipsy.

To do seba hodene dole na prizemi na ubytku.

Tu zvacsa turci.

V tv isiel film katyn, co ma prekvapilo tak tam bolo zahmlene ked ludia fajcili ci pili alkohol. Zda sa mi, ze to bol turecky kanal, ono tv sla bez zvuku.

Net nefungoval ale majitel (?) Neskor poslal poskokov nech idu kupit do obchodu nove data.

Byva tu aj jeden ang hovoriaci dedo. Ten uplne mimo realitu.

Dorobenie planu na posledny tyzden cesty a spanok.

Kanoni pri kutaisi nenavstivim, podla rusky z mestie to je totalna masovka avsak odporucila mi navstevu sanatorii v tskaltubo.

Ziju tam utecenci tak bude sranda ked ma tam budu nahanat s vidlami.

Ale zas ked to prezila ona (totalnu straspytel) prezijem to i ja. Ale zas ona tam nebola sama.

Kupujem online listok na piatkove vystupenie delfinov o 1900. Cez net je to drahsie o 0.4l. ono ktovie ci by sa mi usol listok v ten den a zajtra neviem ci pojdem okolo delfinaria a 0.4l je okolo 0.1€ tak neni co riesit.

Na izbe teplo ale podarilo sa mi zaspat.

Nevyhoda, nemam pri sebe zastrcku a vsetky su obsadene.

Naklady :

Vymena 50€ = 161.05l

Marsutka mestia - batumi (8.00hod) : 30l
Voda, kolac : 4l
2xdavidz house, 10dorm, share kupelka : 20l
Sawarma : 5l
Cola 0.5l : 0.4€ (karta 1.25l)
Pivo, ostri : 9.5l
Nakup : 3.39€ (karta 10.85l)
Listok do delfinaria : 6.37€ (karta 20.4l)


Advertisement



Tot: 0.566s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 46; dbt: 0.3256s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb