Nahorny karabach - suhrn, naklady

Asia » Armenia
July 23rd 2019
Published: July 23rd 2019

Rychlo navsteva neoficialnej republiky prebehla bez problemov.

Videl som iba zlomok ale pacilo sa mi tu. Ludia priatelsky, jedlo fajn a stopovanie bezproblemov i ked niekedy s dlhsimi cakackami.

Bezplatne vizum clovek dostane na hranici (len karticka), este sa vyplni registracia kde je treba povedat kolko sa tu clovek zdrzi.

Verejna doprava neviem ale taxi je vsade.

Priroda nadherna, super kopce, kanony.

V buducnosti sa sem isto vratim a preskumam i odlahlejsie casti. No na to bude najlepsie mat auto.

SHUSHI

Urcite (vacsina) casti este poznamena vojnou, budovy v zlom stave ale postupne pomalicky sa to tu rekonstruuje aj za pomoci eu.

Katedrala pekna ale pre mna hlavna topka bola tura do kanonu hunot.

Uplne super miesto na relax pri vode ci pri malom ale velmi peknom daznikovom vodopade.

Turu som zacal v shushi (znacenie ubohe) a ukoncil v dedinke . Odtial dost velky problem sa dostat. Ani taxi (ak ma clovek stastie, tak najde vracajuci sa voz) ani marsutka.

Fajn je i vyhliadka na tento kanon zo samotneho mestecka. Zobrat deku, piknikovy kos a len sa kochat krasou.

V Meste sa da ubytovat za 4000d v restike old shushi nad tur.centrom. myslim, ze na jednu noc sa tu oplati prespat. Nespal som tu. Restika na jedlo super.

STEPANAKERT

Hlavne mesto, kde som bol po celu dobu pobytu v tejto krajine.

Fajn pekne moderne centrum, ktore v pohode strci do vacku ktorekolvek svk mesto.

Mesto je stale v obnove, takze kazdym mesiacom bude krajsie a krajsie, teda pokial nezajebe azerbajdzancom a nevtrhnu sem.

Hlavny sight hlavate sochy na mna dojem veru neurobili.

Magnetky odporucam nakupit v jerevane, su to tie iste a lacnejsie. Posta funguje skvelo.

Retazec tashir pizza odporucam, dobre lacne jedlo.

Ubytko

Prve ubytko mimo centrum, prakticky cely maly bytik pre mna. Cena 6000d

Raffo &karin gh - 4dorm, share kupelka. V pohode ubytko na dve noci, hlavne ak ma clovek stastie na fajn osadenstvo. V centre, tak neni o com.Cena 3000d (treba skusit zjednavat ak je tam majitelka)

GANDZASAR KLASTOR

Klastor zas taky vau neni, ono ked clovek uz vidi desiati podobny klastor uz z toho neni taky paf. Ale za navstevu stoji, mozno bude mat clovek stastie a uvidi trenovat tanecnu skupinu ako ja.

Zaujimava je dedinka pod nim kde je plot z spztiek azerbajdzanskych uprchlikov ci bizarny hotel. V blizkosti je i jaskyna prerobena na tigriu hlavu ale nebol som. Proste dedinka bizardu.

DADIVANK MONASTERY

Ak by tu neprebiehala rekonstrukcia bol by to velmi pekny klastor ale takto kopy piesku a stav.materialu moc krasy nepridali. Avsak malby dnu kostolika super. Je to po ceste tak preco sa uz nezastavit.

NAKLADY

nahorny karabach ( doprava stopom) - 4dni

1€ = 531,91d (d = armensky dram)
Doprava : 0
Jedlo : 16 550d
Ubytko : 18 000d
Vstupy : 0
Ostatne : 4590d (suveniry, …)

Spolu : = 39 140d = cca 75€

Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 22; dbt: 0.0682s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb