Blogs from Taipingzhai, Huangyaguan, Tianjin, China, Asia

Asia » China » Tianjin » Huangyaguan » Taipingzhai July 3rd 2007

Dinsdag 3 juli. Om 7u30 starten we de dag met een westers ontbijt in het restaurant van het hotel. Na de nodige voorbereidingen stappen we richting balie voor de ticketverkoop om de muur terug te bewandelen vanuit Taipingzhai. Dit is het deel van de Muur aan de overkant van de rivier waarvan de mannen gisteren het laatste stukje hadden gedaan. Dette en ik zijn onze toegangtickets van gisteren in de hotelkamer vergeten, dus keren we op onze stappen terug om deze op te halen: Wim gaat namelijk proberen om de tickets van gisteren ook vandaag te laten gelden. Als goede onderhandelaar krijgt hij dit ook voor elkaar. Alleen het vervoer met het open elektrisch busje naar de vertrekplaats van dit stuk muur (circa 5 kilometer verder) dienen we te betalen. Hier begint een tweede avontuur. ... read more
Vandaag wordt er weer heel wat geklommen.
Sommige torens hebben wachthuisjes. De deuropening is voor een aantal toeristen een beetje krap.
Toch wel mooi hoe de muur over de bergen slingert. Wat zeker zo mooi is: behalve wij is hier niemand anders!

Tot: 0.048s; Tpl: 0.003s; cc: 8; qc: 14; dbt: 0.0117s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb