Blogs from Wutaishan, Shanxi, China, Asia - page 2

Asia » China » Shanxi » Wutaishan October 11th 2006

Woensdag 11 oktober. Taihuai is een dorp nabij één van de 4 heilige bergen (Wutaishan) en het centrum van boeddhisme van China. Nu zijn er in de omgeving nog 47 kloosters waar monniken en lama’s leven. Bij ontbijt op de kamer van Luc wordt beslist de voornaamste tempels van het dorp Taihuai zelf te bezoeken. Omstreeks 9 uur nemen we de kabelbaan naar Dailuo. Hier komt men bidden voor rijkdom en geluk. Boven aangekomen krijgen we een prachtig panoramisch zicht op het dorp. Natuurlijk kunnen er allerlei godsdienstige voorwerpen en speelgoedjes worden gekocht. Marcel maakt van Amanda een foto met een levend aapje op haar arm. We keren terug naar het dal langs de ongeveer 1000 trappen. Monniken en gelovigen gaan al biddend in de omgekeerde richting: ze vouwen de handen en knielen met beide ... read more
Met kabellift naar de top van de Dailuo.
Bidden voor rijkdom bij de God van het geld.
Monniken en andere pelgrims gaan knielend de trap op.

Tot: 0.06s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 16; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb