Desert Homestead Lodge - Swakopmund

Namibia's flag
Africa » Namibia » Swakopmund
June 9th 2018
Published: July 15th 2018

Vandaag 360 km voor de boeg naar Swakopmund. We vertrekken na een heerlijk ontbijt om 9.15 uur met als tussenbestemming Solitaire, waar we natuurlijk de beroemde appeltaart even moeten gaan proeven. Wat betreft onze verwachtingen van de wegen in Namibië moet ik zeggen dat het ons niet echt tegenviel. Het feit dat je op grindwegen rijdt is natuurlijk voor ons nogal ongebruikelijk, maar toch redelijk goed te doen. We arriveren dan ook volgens planning om 10.30 bij Solitaire. We moeten onze voorstelling bij het begrip ‘dorp’ hier in Namibië wel bijstellen, we waren er bijna voorbij gereden ;-)
De vele autowrakken zijn wel decor voor wat aparte foto’s. Na de koffie met appelgebak vervolgen we onze weg over de lange, stille wegen langs o.a. Gaub Canyon. Halverwege de middag arriveren we in Swakopmund bij Brigadoon Guest House. Dit B&B is dicht bij het centrum en het strand, zodat een wandeling door het dorp met aansluitend een drankje op de ‘boulevard’ goed te doen is. ’s Avonds eten we bij Kucki’s pub, waar we met de plaatselijke pubbezoekers nog een rugbywedstrijd op tv volgen. Swakopmund is een opgeruimde, rustige plaats, waar wij in ieder geval met zijn vieren ook ’s avonds na het eten met een veilig gevoel over straat gingen. Bij elke pinautomaat staat wel beveiliging, dus dat zal wel nodig zijn, maar wij hebben in ieder geval geen problemen ondervonden.

Tot: 0.114s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0663s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb