Okaukuejo Etosha N.P. - Mushara Lodge

Namibia's flag
Africa » Namibia » Etosha National Park
June 15th 2018
Published: July 15th 2018

Om 6.00 uur zijn we klaar voor de eerste gamedrive van deze vakantie. Gisteren hebben we op moeten geven welke frisdrank we mee wilden tijdens deze tocht. De gids heeft er voor gekozen om voor de verandering eens thee mee te nemen, zeker ook gezien de lage temperaturen deze ochtend. Dit eigen initiatief wordt door ons allemaal erg gewaardeerd ;-) Het eerste uur is het in het donker, met het rode zoeklicht van onze gids, wel even speuren naar de dieren. We spotten een eenzame hyena en daarna blijft het behoorlijk stil. Tot we op een gegeven moment 3 welpjes op de weg zien spelen. We stoppen en verwachten minstens een leeuwin te zien, maar onze verwachtingen worden overtroffen als er ook nog 3 jonge leeuwen in het gras liggen te chillen. Gedurende de komende 3 kwartier, onder het genot van thee en een muffin, kunnen we de leeuwen in hun natuurlijke doen en laten gadeslaan. Het is geweldig om dit in het vroege zonlicht te kunnen zien. Wanneer een jakhals aan komt lopen en interesse toont in de welpjes worden de grote leeuwen ietwat alerter. Uiteindelijk kiest de jakhals het hazepad en dan is het voor ons ook weer tijd om verder te gaan. Onze dag kan in ieder geval niet meer stuk. Op de terugweg naar het kamp zien we nog de bijzondere secretarisvogel, maar dan is het echt tijd voor ons ontbijt voordat we verder rijden naar Mushara lodge. Bij de uitgang van het park blijkt dat we 40 minuten te laat zijn, waardoor we 10 kilometer terug moeten rijden naar Namutoni om een extra dagpas te kopen L. De tijdslimiet hadden we echt niet in de gaten en we waren ook niet de enigen. Het terugrijden lijkt ook erg onnozel, beter zorgen ze ervoor dat de mogelijkheid om bij te betalen ook bij de uitgang kan. Maar goed, we komen in ieder geval op tijd aan bij de prachtige Musharalodge, net buiten Etosha. We worden ontvangen in een prachtige lounge en krijgen een home-made ijsthee van sinaasappel. De verspreid op het terrein gelegen huisjes zijn echt prachtig. We relaxen een paar uurtjes bij het zwembad in de mooie tuin, nemen even een lekkere douche en maken ons dan klaar voor het diner, dat buiten in de tuin wordt verzorgd. Het eten is ronduit heerlijk en moe maar voldaan duiken we om 21.00 al onder de wol. Het was weer een lange, maar zeer mooie dag.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb