Dolomite Camp Etosha N.P. - Okaukuejo Etosha N.P.

Namibia's flag
Africa » Namibia » Etosha National Park
June 14th 2018
Published: July 15th 2018

We staan vroeg op, omdat we deze dag zo volledig mogelijk willen benutten om de waterplaatsen af te rijden tot aan Okaukuejo. Via Duineveld en Nomab zitten we om 10.00 uur alweer aan de koffie bij Olifantsrus, deze keer staan er enkele gnoes en zebra’s. De volgende grote waterplaats is Ozonjuitji M’bari en daar weten we niet waar we kijken moeten. Zo ontzettend veel dieren hier bij elkaar; zebra’s, gnoes, springbokken en oryxen. We staan hier wel een half uur te kijken en verbazen ons over het feit dat de dieren zich absoluut niet laten storen. Prachtig om te zien. Op de volgende picnic en toiletspot besluiten we even wat te drinken en te eten, alhoewel van echt eten geen sprake is. Niet helemaal voorbereid op een dagtocht die volledig van eetgelegenheid verstoken is, nemen we genoegen met een appel, wat drinken, een paar chipjes en koekjes J. Ondertussen vliegen de social weaver vogeltjes om ons heen in de hoop een kruimeltje mee te pikken. Na een grote verscheidenheid aan dieren gezien te hebben arriveren we tegen drie uur bij Okaukuejo. De mannen zien een tv bij de bar en schuiven aan bij enkele mannen die een WK-wedstrijd aan het kijken zijn. Ondertussen drinken we een verfrissing. Bij de waterhole is het inmiddels druk en zorgen olifanten, zebra’s, oryxen en springbokken voor het nodige vermaak. Na het dinerbuffet staan we nog minimaal een uur bij de waterhole, waar op dat moment 5 neushoorns staan, waarvan er twee een partijtje ‘wie-is-de-sterkste’ laten zien.

Tot: 0.113s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0545s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb