Blogs from Galápagos, Ecuador, South America - page 88

South America » Ecuador » Galápagos April 28th 2007

Vandaag staat in het teken van reizen: tassen inpakken, uitchecken Mistral II, met panga naar de wal, met de bus naar de luchthaven van Baltra, Greg die voor ons incheckt bij Icaro luchtvaartmaatschappij. En dan wachten totdat we het vliegtuig inkunnen. Gelukkig is er niemand in de VIP lounge dus daar hebben we samen met Matt gewacht, en wachten maakt dorstig dus ook nog een biertje erbij. Om 2 uur kunnen we instappen. De vlucht gaat van Galapagos naar Guayaquil (2 uur vliegen plus 1 uur tijdsverschil, dus aankomst is 5 uur) en dan van Guayaquil naar Quito, waar we om half 6 ´s avonds landen. Met de taxi naar ons hotel Cafe Cultura, snel de tassen in de kamer zetten en naar het Italiaans restaurant Le Arcate gegaan waar we heerlijk hebben gedineerd bij ... read more

Nog wat foto's van de Galapagosdieren South America » Ecuador » Galapagos Islands By Dirk en Silvia around the worldApril 28th 2007Dirk en SilviaNog wat foto's van de Galapagosdieren... Gemaakt door onze divemaster Greg.... read more
Galapagos Islands

South America » Ecuador » Galápagos April 27th 2007

I have just landed in Quito for the second time in my life. I have just sat through another Ecuadorian Taxi Ride. I have just deposited one dollar at the reception of Posada Del Maple for my room key. Now I sit here to tell you about what has been a week of my life. A week spent in The Galapagos Islands. A week I will never forget. It is a two hour flight from Quito airport to touch-down on the runway at Baltra Island in Galapagos. With the stop-over in Guayaquil, and the numerous delays that our flight endured, it took three hours. But as you lean back in your computer seat and sigh, as you contemplate three hours of waiting, consider that I have waited for weeks, knowing that I would soon visit ... read more
Giant Tortoise
Colorful
Do I sense.....

South America » Ecuador » Galápagos April 27th 2007

Since I was a kid I have always loved watching Wildlife programs and when at home try and watch as many as possible as they are so interesting and a lot better than watching East Enders any day. When we first decided to go traveling again, this part of the world was selected mainly because of the opportunities we would get to see a number of different animals in their natural habitat and up close and personal. So the Galapagos was always a must and nothing would stop us not even the cost! The boat we choose is called the Friendship and cost 410 pounds each for an 8 day boat cruise. We looked on the net and found that the boat had a bad write up by another traveler about 4 months back and it ... read more
First Sea Lion
No longer so cute!
So Cute

South America » Ecuador » Galápagos April 27th 2007

Vandaag weer landexcursies. Omdat we morgen terug naar Ecuador vliegen is het niet mogelijk om nog te duiken, er moet minimaal 12 uur maar beter 24 uur tussen het duiken en het vliegen zitten. Vannacht zijn we van Santiago naar Santa Cruz gevaren, met de haven Puerto Ayora. Dus met de panga naar de wal. Hier worden we opgewacht door een bus die ons naar het nationaal park rijdt. Daar zijn allemaal landschildpadden die daar leven en wandelen. Na dit park gaan we naar een lavatunnel, waar heel vroeger een lavastroom door stroomde. Santa Cruz is 1 van de 5 bewoonde eilanden van de Galapagos en heeft een droog landschap. De mensen wonen in kleine huizen die niet hoger gebouwd mogen worden dan 3 verdiepingen, juist door alle lavatunnels onder het eiland i.v.m. instortingsgevaar. Dan ... read more
Santa Cruz

South America » Ecuador » Galápagos April 26th 2007

After the amount it cost us to dive here (500 pounds in total for 8 dives each) we were looking forward to it and hoping that it would be worth every penny. We weren’t disappointed and would have paid double the price. Our first dives were around the island of Floreana about 90 minutes south from Santa Cruz. And this is what we were hoping to see. What the dive shop said about the dive site. This site is one of the best in the central islands to see coral colonies, such as pebble coral and endemic black coral, sea turtles, sea lions, enticing gauntlet of sea horses, stingrays, eagle rays, turtles, long nose hawkfish, barracudas, pelagic fish, white tip reef sharks, Galapagos sharks, and hammerhead sharks. We didn’t get to see all of the above ... read more
Yellow finned Tuna
Surrounded!
Sting ray

South America » Ecuador » Galápagos April 26th 2007

Vanochtend onze laatste duik van deze week. We duiken bij Cape Marshall, bij Isabela eiland. Dit is een ondiepe duik (maximaal 10-15 meter) omdat we mantarey´s willen zien. En ja hoor we zien niet alleen mantarey´s maar ook zeeleeuwen, schildpadden , veel vis en yellow puffer. En natuurlijk ook deze duik: tijdens safety stop komt als afscheidskadootje nog een mantarey langszwemmen-zweven. Dan op weg van Cape Marshall (Isabela eiland) naar Santiago eiland. Hier doen we zo´n 4 uur over en ondertussen hebben we weer een heerlijke lunch aan boord. Om half 5 gaan we aan land op Santiago eiland. Dit is een nationaal park, net als heel Galapagos archipel. Hier zien we marine iguana´s, sally lightfoot krabben en zeeleeuwen . Het eiland heeft een vulkanisch landschap en er is niet veel vegetatie. Na de wandeling ... read more
Cape Marshall

South America » Ecuador » Galápagos April 25th 2007

Megan vandaag jarig! Alvast HIEPER DE PIEP HOERA !!!!! Dikke knuffels van ome Dick en tante Silvia. Vanochtend vroeg, half 7, hebben we onze 1e duik bij Darwin eiland. Er is niet veel stroming en we hebben goed zicht. En dat het een goede duik is blijkt wel uit alle dieren die we gezien hebben: krabben, veel vis, schildpad, murenen, er zwom nog snel een dolfijn voorbij, hamerhaaien en galapagoshaaien (die werden ´gepest´ door kleine vissen...) en als klap op de vuurpijl: tijdens de safetystop hebben we een mantarey gezien die onder ons door zwom! Na het ontbijt onze 2e (van deze dag) en onze laatste (van deze week) duik bij Darwin eiland. Het zicht is helaas iets minder en er is meer stroming, maar toch nog genoeg gezien: papagaaivissen, hamerhaaien, veel vis en paartjes ... read more
Darwin Arch

South America » Ecuador » Galápagos April 24th 2007

Vanochtend weer vroeg opstaan (half 6) en om 6 uur wordt er geroepen: dolfijnen! Een school dolfijnen zwemt met ons mee voor de boeg! Geweldig om te zien en je vergeet bijna dat je naar binnen moet voor de briefing van de 1e duik. De 1e duik bij Darwin eiland: er is niet veel stroming en we kruipen over een soort ´weg´ naar het uitzichtspunt waar we veel vis en zeker veel hamerhaaien hebben gezien... en daar zijn we toch wel zo´n eind voor gevaren. Weer tijdens safety stop een school haaien onder ons, het lijkt wel of we tijdens de safetystop nog meer zien dan tijdens de duik zelf.... Na deze duik lekker ontbijten en klaar maken voor duik 2. Duik 2 begint om 10 uur en is ook bij Darwin eiland. Er is ... read more
Darwin Island

South America » Ecuador » Galápagos April 23rd 2007

Vanochtend konden we uitslapen, het ontbijt was om 9 uur. Om half 11 komen we aan bij Wolf eiland en hebben we de eerste briefing.... De eerste duik van vandaag is om half 12 en gaat richting ´Sand Slide´ bij Wolf eiland. Er is niet veel stroming tijdens de duik en we kunnen ons goed vasthouden aan de rotsen op zoek naar haaien. Wat hebben we allemaal gezien: veel murray eels (murenen), veel rey´s , reef cornetfish, mexican hogfish, moorish idol, guineafowl puffer, hawkfish, wahoo, schildpad en....... hammerheadsharks ! Tijdens de safety stop is er heel veel stroming en een aantal galapagoshaaien onder ons, toch wel een beetje eng... Lunch aan boord en natuurlijk een briefing voor de 2e duik. De 2e duik is op dezelfde plaats als de eerste duik: ´Sand Slide´ Wolf eiland. ... read more
Mistral II
Wolf Island

Tot: 0.115s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 54; dbt: 0.0407s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb